  • 11. Data: 2018-08-13 22:52:18
    Temat: Re: Zmiana miejsca urodzenia.
    Od: Janusz <J...@n...pl>

    W dniu 13.08.2018 o 22:27, Animka pisze:

    > Tzn, że w szkołach jest dobra miejscowość. Teraz niech szpital sprostuje
    > pomyłkę i prześle dobre dane do USC. Myślę, że chyba do Sądu trzeba
    > będzie iść.

    do USC i do szkoły zgłaszali rodzice.
    Izb porodowych nie ma już hoho i trochę. (przekazywali dokumentacje gdzieś?
    Do sądu - jakiego?

  • 12. Data: 2018-08-13 23:05:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-08-18 o 22:17, Janusz pisze:

    > Wydaje sie ze w tej co izba porodowa

    Skoro "wydaje się", to aktu urodzenia nie zmienisz na tej podstawie.
    Podszedł bym jeszcze do dowolnego USC i zapytał, czy oni nie archiwizują
    dokumentu, na postawie którego dokonało się zgłoszenia urodzenia.
    Generalnie w szpitalu po urodzeniu dziecka dają taką kartę informacyjną,
    z którą się idzie do USC zgłosić dziecko. Jak było w latach 60-tych, to
    tego nie pamiętam, ale rozsądek podpowiada, że jakiś dokument powinien
    być. Jeśli to archiwizują, no to tam będzie napisane, gdzie się dziecko
    urodziło.

    We właściwym USC sprawdził bym również, czy w samym akcie (a nie
    odpisach) nie odnotowano, na jakiej podstawie wpisano dane. Jeśli na
    postawie ustnego oświadczenia, to jeszcze jakieś szanse widzę, ale jeśli
    wzmiankowano dokument, no to sprawę uważam za bardzo trudną.

  • 13. Data: 2018-08-13 23:15:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-08-18 o 22:52, Janusz pisze:

    > do USC i do szkoły zgłaszali rodzice.

    System PESEL tworzono w latach 70-tych. Ale jeszcze w latach 90-tych z
    tego co pamiętam było tak, że Urzędy Stanu Cywilnego pracowały na tzw.
    Terenowej Bazie Danych. To z terenowej Bazy Danych dyrektorzy szkół
    dostawali zestawienie uczniów mających w dany roku przyjść do I klasy.
    Ale te dane zawierały tylko podstawowe dane. Pozostałe dane podawali
    rodzice i wpisywano je do dokumentacji szkolnej na podstawie której
    później wypisywano świadectwa.

    > Izb porodowych nie ma już hoho i trochę. (przekazywali dokumentacje gdzieś?

    Izby Porodowe podlegały w latach 60tych powiatom. Trzeba by było
    odwiedzić Archiwum Państwowe. Tyle,że teraz w dobie RODO może być
    problem z dostępem do jakiegoś wykazu urodzonych dzieci. Sądzę, że jakiś
    rejestr był. Ale prostsze wydaje mi się znalezienie w USC samego
    zaświaczenia.

    > Do sądu - jakiego?

    Ju już Animka trochę uprościła. Sąd, to dopiero, gdy zdobędziemy dowód,
    że Akt Urodzenia jest wadliwie sporządzony. Ale tych zmian wóczas bęzie
    więcej. Zmienią się dane w ewidencji PESEL (tam jest informacja o
    miejscu urodzenia) i nie wiem, czy nie zmieni się automatycznie numer
    PESEL. W wówczas, to w dokumentów do pozmieniania będzie o wiele więcej.
    Prawo jazdy. Paszport. Akty małżeństwa oraz urodzenia wszystkich dzieci.

    Generalnie uważam że po 50 latach nie ruszał bym tego bez istotnego
    powodu - bardzo istotnego.

  • 14. Data: 2018-08-14 08:22:18
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Sprawdzić w księgach parafialnych.

    -----

  • 15. Data: 2018-08-14 09:03:56
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Aug 2018 16:10:05 +0200, Big Jack napisał(a):

    > BTW, co mają wpisane w _akcie urodzenia_ urodzeni w Stalinogrodzie?

    Moi rodzice mają województwo Stalinogrodzkie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 16. Data: 2018-08-14 11:15:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-08-18 o 08:22, ń pisze:
    > Sprawdzić w księgach parafialnych.

    W Księdze Parafialnej - o ile sam zainteresowany w ogóle był chrzczony -
    będzie to, co podali rodzice. Sądzę zatem, że to będą te same dane, co w
    szkole. Co do zasady niekoniecznie muszą to być te same dane, co w Akcie
    Urodzenia, który powstaje na podstawie przesłanego przez szpital / izbę
    porodową / lekarza informacji. Natomiast na pewno istnieje możliwość
    zgłoszenia narodzenia dziecka bez tych wszystkich dokumentów, bo
    zdarzają się przecież porody domowe. Sporadycznie może się zdarzyć, że
    dziecko urodzi się w karetce no i tu w ogóle jest ciekawe, co się za
    miejsce urodzenia wpisuje. W wypadku statku powietrznego lub morskiego
    wpisuje się miejscowość ich rejestracji przykłądowo - z tego co pamiętam.

  • 17. Data: 2018-08-14 11:44:22
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-08-13 o 22:52, Janusz pisze:

    > do USC i do szkoły zgłaszali rodzice.
    > Izb porodowych nie ma już hoho i trochę. (przekazywali dokumentacje gdzieś?

    Szpitale przekazują dane do USC o urodzeniu się dziecka.

    > Do sądu - jakiego?

    Cywilnego. Żeby sprostował pomyłkę jakichś .....

    --
    animka

  • 18. Data: 2018-08-14 17:29:49
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    wer.power.pl
    *MadMan* napisał(-a):

    > Moi rodzice mają województwo Stalinogrodzkie.

    Ale widziałeś te akty urodzenia, czy przekazujesz to, co oni mówią?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2018-08-14 17:41:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-08-18 o 17:29, Big Jack pisze:

    > Ale widziałeś te akty urodzenia, czy przekazujesz to, co oni mówią?

    Odnoszę wrażenie, że nie do końca wiesz, o czym piszesz. Akt urodzenia,
    to dokument,który znajduje się w USC. Jeśli w chwili urodzenia dziecka
    miasto nazywało się Stalinogród, no to niby jaką nazwę ma urzędnik
    wpisać do aktu?

    Co innego sporządzane później skrócone, czy nawet pełne odpisy aktu
    urodzenia. W tych ewentualnie może być wpisywane aktualne brzmienie nazwy.

  • 20. Data: 2018-08-14 18:36:34
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Robert Tomasik* napisał(-a):

> [...]
    >
    > Co innego sporządzane później skrócone, czy nawet pełne odpisy aktu
    > urodzenia. W tych ewentualnie może być wpisywane aktualne brzmienie

    Bez odnoszenia wrażenia jestem pewien, że się pogubiłeś na co i komu
    odpowiadasz. Po pierwsze pytałem, a nie twierdziłem, po drugie, czemu
    w polemikę wchodzisz ze mną - pytającym, a nie autorem tego postu, który
    był odpowiedzią na Twój??
    ws.atman.pl

    --
    Big Jack