  • 1. Data: 2018-08-10 11:27:46
    Temat: Gwarancja
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Gdy się na gwarancji wymieni zakupiony przedmiot to gwarancja trwa tylko
    do starego terminu czy leci od nowa, od chwili wymiany?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2018-08-10 11:44:41
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 11:27:46 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Gdy się na gwarancji wymieni zakupiony przedmiot to gwarancja trwa tylko
    > do starego terminu czy leci od nowa, od chwili wymiany?

    Internety twierdzą, że jak najbardziej:

    "w stosunku do czwartego tj. wymiany produktu na nowy, wolny od wad, od 01
    stycznia 2018 r. zostanie wprowadzona spora zmiana. Zgodnie z projektem
    nowelizacji kodeksu cywilnego, ustawodawca przewidział dodanie nowego art.
    tj. art. 5682 kodeksu cywilnego, w następującym brzmieniu: ,,Jeżeli
    kupującym jest konsument, termin odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu
    rękojmi biegnie na nowo od dnia wymiany rzeczy na wolną od wad.""

    https://prokonsumencki.pl/blog/wazne-zmiany-zasadach
    -liczenia-rekojmi-przy-wymianie-produktu-wolny-wad/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 3. Data: 2018-08-10 11:45:10
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 10.08.2018 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:
    > Gdy się na gwarancji wymieni zakupiony przedmiot to gwarancja trwa tylko
    > do starego terminu czy leci od nowa, od chwili wymiany?

    Od nowa. Art. 581 kc.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 4. Data: 2018-08-10 11:47:27
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 10.08.2018 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > tj. art. 5682 kodeksu cywilnego, w następującym brzmieniu: ,,Jeżeli
    > kupującym jest konsument, termin odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu
    > rękojmi biegnie na nowo od dnia wymiany rzeczy na wolną od wad.""

    No ale to z tytułu rękojmi. Jacek pytał o gwarancję.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2018-08-10 11:50:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 09:47:27 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > No ale to z tytułu rękojmi. Jacek pytał o gwarancję.

    Nie doczytałem :-)
    Konsument wybiera, na co się powoła, więc ustawodawca zrobił mu dobrze z
    obu stron.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

  • 6. Data: 2018-08-10 12:09:03
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 10.08.2018 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

    > Konsument wybiera, na co się powoła, więc ustawodawca zrobił mu dobrze z
    > obu stron.

    Doskonale to ująłeś :-)

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 7. Data: 2018-08-10 13:57:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 09:45:10 +0000 (UTC), Dominik Ałaszewski
    napisał(a):

    > Od nowa. Art. 581 kc.

    Tak i myślałem :) Dzięki. Panienka w Castoramie się uparła że gwarancja
    nie leci od nowa, dopiero jak pokazałem palcem paragraf to się ugięła.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-08-10 15:21:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 11:27:47 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > Gdy się na gwarancji wymieni zakupiony przedmiot to gwarancja trwa tylko
    > do starego terminu czy leci od nowa, od chwili wymiany?

    Od nowa

  • 9. Data: 2018-08-10 15:26:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 13:57:25 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Tak i myślałem :) Dzięki. Panienka w Castoramie się uparła że gwarancja
    > nie leci od nowa, dopiero jak pokazałem palcem paragraf to się ugięła.

    Tym bardziej że njaczęściej jest tak że na stary towar robia zwrot a na nowy
    wystawiają nowy dowód zakupu
    Więc od tego czasu masz nową gwarancję
    Przećwiczyłem temat kilka razy już(decathlon, castorama, eurortv, mediaexpert)
    Ostatnio właśnie w mediaexpert mi laptopa wymienili. A w sumie na "starego" zrobili
    zwrot kasy i mogłem sobie wybrać coś innego z ich oferty
    Wybrałem laptopa i nowy paragon, nowa gwarancja itp