  • 1. Data: 2018-08-14 19:15:31
    Temat: Wynagrodzenie zasadzone przez sad.
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Sąd orzeczeniem zasądza od XYZ spółki z o.o. na rzecz Jana Kowalskiego kwotę 6 tys.
    zł.
    Czy XYZ sp. z o.o. ma wypłacić J. Kowalskiemu zasądzone orzeczeniem sądu równe 6 tys.
    zł i koniec kropka, czy może powinna potrącić jakieś kwoty w rodzaju 19% zaliczki na
    pdof i później z tego tytułu wystawiać Kowalskiemu jakieś pity typu pit11??

  • 2. Data: 2018-08-14 19:46:49
    Temat: Re: Wynagrodzenie zasadzone przez sad.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-08-18 o 19:15, ń pisze:
> [...]
    > kropka, czy może powinna potrącić jakieś kwoty w rodzaju 19% zaliczki
    > na pdof i później z tego tytułu wystawiać Kowalskiemu jakieś pity

    Powinien to również sąd określić. Przede wszystkim zależy co to za
    kwota. Jeśli odszkodowanie, no to nie podlega podatkowi dochodowemu.
    Jeśli nakazali wypłacić zaległe wynagrodzenie, a nie odszkodowanie z
    powodu jego niewypłacenia, no to należałoby naliczyć wszystkie
    wynikające z przepisów prawa należności od tego. Nie tylko zaliczkę na
    podatek dochodowy (ta pomniejszy kwotę przekazaną powodowi), ale i
    pozostałe należności obciążające pracodawcę (przykładowo ubezpieczenie
    zdrowotne czy społeczne).

  • 3. Data: 2018-08-15 11:36:03
    Od: ń <ń@ń.ń>

    To wynagrodzenie osoby trzeciej powołanej przez sąd należące do kosztów procesu
    (przykładowo biegłego).
    Z jakichś względów sąd nie zasądził tego do kasy sądu, żeby później wypłacić przez
    sąd, lecz bezpośrednio od strony.
    W tym układzie spółki (strony) i owej osoby nie łączy żadna umowa ani zlecenie.

    -----

  • 4. Data: 2018-08-15 12:03:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-08-18 o 11:36, ń pisze:
> [...]
    sąd, lecz bezpośrednio od strony.
    > W tym układzie spółki (strony) i owej osoby nie łączy żadna umowa ani zlecenie.

    Nie mnie rozsądzać, co sąd miał na myśli, ale w takiej sytuacji uznał
    bym, że mają mu tę kwotę wypłacić całą i biegły sobie w zeznaniu rocznym
    to wykaże.

  • 5. Data: 2018-08-15 18:06:40
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Pytanie, czy od tak zasądzonych kosztów postępowania - nie dla pełnomocnika strony
    przeciwnej, ale dla osoby powołanej przez sąd - należą się odsetki za opóźnienie w
    przypadku braku zapłaty przez dłużnika.
    Niestety nie tylko spółki, lecz wręcz organy nie płacą "nie, bo nie" zanim się nie
    zleci egzekucji komorniczej, co wymaga czasu (uprawomocnienie, wniosek o nadanie
    klauzuli, kaluzula, wszystkie doręczenia, wniosek egzekucyjny i parę miesięcy
    zlatuje).

    -----

  • 6. Data: 2018-08-15 19:53:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-08-18 o 18:06, ń pisze:
> [...]
    > czasu (uprawomocnienie, wniosek o nadanie klauzuli, kaluzula,
    > wszystkie doręczenia, wniosek egzekucyjny i parę miesięcy zlatuje).

    Należą się, natomiast później można się spotkać z tym, że już więcej
    takiego biegłego nie powołają. Generalnie wszystkie należności
    przeważnie w panice są regulowane w grudniu, żeby się w roku budżetowym
    zmieścić.

  • 7. Data: 2018-08-16 11:00:06
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Tyle że w pytaniu to nie strona która ma zapłacić powołuje, lecz sąd.
    Z nieterminowym wypłacaniem przez sąd tragedia jeszcze gorsza.

    -----

  • 8. Data: 2018-08-16 16:40:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-08-18 o 11:00, ń pisze:
    > Tyle że w pytaniu to nie strona która ma zapłacić powołuje, lecz
    > sąd. Z nieterminowym wypłacaniem przez sąd tragedia jeszcze gorsza.

    Też mnie to intryguje, bo nie spotkałem się z taki przerzucaniem przez
    sąd obowiązku zapłaty. Przeważnie wzywają stronę do wpłaty zaliczki, a
    potem z zaliczki regulują należność.