  • 1. Data: 2004-10-05 10:42:27
    Temat: Zmiana imienia
    Od: "MFY" <n...@n...spam>

    Witam

    Chciałabym zmienić swoje imię, a raczej skrócić je. Magdalena na Magda.
    Po pierwsze juz od wielu lat używam Magda; Magdalena mam tylko w oficjalnych
    domumentach; w dowodzie, prawie jazdy itp.
    Po drugie dużo czasu spędzam za granicami Polski. Magda to imię
    międzynarodowe, łatwe do wymowy i łatwe w pisowni. A przy Magdalenie są
    problemy.
    Czy są to wystarczające powódy, które mogę podać przy składaniu wniosku o
    zmianę? (szczególnie ten pierwszy, jako że znalazłam takie uwzględnienia
    (chodzi mi o to ostatnie):

    - nazwisko lub imię jest ośmieszające albo nie licujące z godnością
    człowieka,
    - nazwisko lub imię jest o brzmieniu niepolskim,
    - nazwisko posiada formę imienia,
    - *wnioskodawca pragnie zmienić swoje nazwisko(imię) na nazwisko(imię),
    którego od wielu lat używa*

    Czy też powinnam wymyślić coś innego, jako że powyższy nie jest wiarygodny
    itp? Jeśli tak to jaki?
    I jak taka zmiana wygląda w praktyce? Ktoś może wie?

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc :)

  • 2. Data: 2004-10-05 11:01:39
    Temat: Re: Zmiana imienia
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "MFY" <n...@n...spam> napisał w wiadomości
> [...]
    > Po pierwsze juz od wielu lat używam Magda; Magdalena mam tylko w
    oficjalnych
    > domumentach; w dowodzie, prawie jazdy itp.

    Tu decyduje, czy imie 'Magda' jest w wykazie imion akceptowanym w USC. Jesli
    wystepuje ta forma skrócona to chyba zalatwisz. Jesli nie, to nie rokuje
    szans.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2004-10-05 11:03:40
    Od: "MFY" <n...@n...spam>

    > Tu decyduje, czy imie 'Magda' jest w wykazie imion akceptowanym w USC.
    > Jesli
    > wystepuje ta forma skrócona to chyba zalatwisz. Jesli nie, to nie rokuje
    > szans.

    Imie to istnieje, jako ze moja corka ma tak na drugie, rzeczywiscie wiele
    osob uwaza, ze Magda i Magdalena to jedno imie, nie majac pojecia o istneniu
    skroconej formy jako "przwdziwego" imienia, aczkolwiek sa to dwa rozne
    imiona :)

  • 4. Data: 2004-10-05 13:31:07
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

> [...]
    istneniu
    > skroconej formy jako "przwdziwego" imienia, aczkolwiek sa to dwa rozne

    Mysle wiec, ze powolujac sie na pkt 4 twego wniosku masz szanse to zalatwic.

  • 5. Data: 2004-10-06 20:52:25
    Od: Van Gogush <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > Po pierwsze juz od wielu lat używam Magda; Magdalena mam tylko w oficjalnych
    > domumentach; w dowodzie, prawie jazdy itp.

    Zdajesz sobie sprawę że musisz wymienić wszystkie dokumenty Ciebie
    dotyczące takie jak : dowód osobisty , prawo jazdy , dyplom uczelni ,
    zaświadczenia , itp itd?

    Pozdr

  • 6. Data: 2004-10-07 00:37:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ck1m0k$7vq$1@atlantis.news.tpi.pl>, Van Gogush wrote:
    > Zdajesz sobie sprawę że musisz wymienić wszystkie dokumenty Ciebie
    > dotyczące takie jak : dowód osobisty , prawo jazdy , dyplom uczelni ,
    > zaświadczenia , itp itd?

    Przede wszystkim świadectwo urodzenia! Poza tym rzecz jasna każdą jedną umowę
    którą wczesniej podpisała, każde pismo urzędowe, a także wysłać jeszcze raz
    wszystkie listy polecone które wysłała w swoim życiu podpisując się obecnym
    imieniem. A dyplom uczelni to nie da rady wymienić bo to przeciez już inna
    osoba. W praktyce trzeba powtarzać całe studia i oczywiście płacić za ich
    powtarzanie.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-10-07 10:53:29
    Od: "MFY" <n...@n...spam>

    > Zdajesz sobie sprawę że musisz wymienić wszystkie dokumenty Ciebie
    > dotyczące takie jak : dowód osobisty , prawo jazdy , dyplom uczelni ,
    > zaświadczenia , itp itd?

    Zdaję sobie sprawę ze wszystkiego, dlatego chcę to zrobić teraz, póki
    jeszcze nie mam za sobą wydania ważnych wniosków itp, co do uczelni, to
    wystarczy, że pójdę do dzikanatu i poprosze o zmianę i co najwyżej będe
    musiała zmienić index, choć może i to nie będzie konieczne ;]

  • 8. Data: 2004-10-07 11:01:23
    Od: "MFY" <n...@n...spam>

> [...]
    > osoba. W praktyce trzeba powtarzać całe studia i oczywiście płacić za ich

    ROTFL (szczególnie za te listy polecone i powtarzenie studiów;) )
    Poza tym, jak pisałam wczesniej od lat używam "Magda" więc jeśli nawet
    wysyłałam jakies listy zawsze były tak podpisane.
    Jeśli nie znasz się na rzeczy to się nie wypowiadaj. Czy każda kobieta która
    skończyła studia jako panna, też musi zaczynać je od nowa, gdy zmieni
    nazwisko w związku z wyjściem za mąż? Jeśli jesteś niedoinformowany, to
    powiem ci, że istnieje takie coś w danych każdego jak "imiona poprzednie"
    (nawet jest a to miejsce, przy wypełnaniu wniosku o dowód) gdzieś koło
    "nazwisko rodowe".

  • 9. Data: 2004-10-07 12:51:38
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <a...@I...notrix.net> napisal(a):

> [...]
    > osoba. W praktyce trzeba powtarzać całe studia i oczywiście płacić za ich

    O jejku, co za bzdury, a z listami poleconymi to już do kabaretu się nadaje. ;)
    To TA SAMA osoba, tylko ze zmienionym imieniem. PESEL zostaje ten sam.

    Podobnie jest z identyfikacją spółek - zmiana nazwy lub adresu siedziby nie czyni
    nowej spółki. Nie trzeba zawierać nowych
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 10. Data: 2004-10-07 13:54:32
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    MFY <n...@n...spam> napisał(a):

    > Jeśli nie znasz się na rzeczy to się nie wypowiadaj.

    Oj, Filipie, oj, Filipie, trzeba znać się na dowcipie! :-))

    Rg