    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 6 Oct 2012 09:13:51 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Złodziejskie państwo

    On Sat, 6 Oct 2012, SQLwiel wrote:

    > Spokojnie. 7 dni, to masz, żeby się do nich odezwać/pokazać, po czym spiszą
    > jakiś protokół, gdzie zobowiążesz się wypełnić te papiery np. w ciągu
    > miesiąca, tłumacząc im, że nie dysponujesz odpowiednimi danymi.

    Mnie intryguje podstawa żądania takich danych.
    Podana podstawa prawna ustanawia prawo co do formy składania m.in.
    wyjaśnień i zeznań, ale nie ich zakres.
    Wg. art.159.1.3 Ordynacji jest: "w jakiej sprawie i w jakim charakterze
    oraz w jakim celu osoba ta zostaje wezwana;"

    qwerty, możesz napisać co zapodali w tym zakresie (w wezwaniu)?
    Świadkiem masz być przeciwko sobie czy jakoś inaczej? ;)

    Jeśli dobrze pamiętam, mowa była o darowiźnie - więc cel powinien
    wynikać z ustawy o darowiznach. IMVHO.
    Oczywiście, nie widać przeszkód, aby US spytał podatnika czy dobrowolnie
    nie zapoda np. sposobu wyceny darowizny.
    Ale mi z ustawy wychodzi, że podanik ma podać wycenę, z którą US może
    się zgodzić ale wcale nie musi. To jednak nie to samo co specyfikacja
    podstaw do zrobienia owej wyceny. IMVHO.

    pzdr, Gotfryd