  • 1. Data: 2002-03-06 01:54:06
    Temat: Złe leczenie w gabinecie stomatologicznym
    Od: Sławek Kalinkiewicz <b...@p...onet.pl>

    Czy może ktoś mi pomóc?
    Stomatolog w lisopadzie 2001 zrobił mi mostek do którego do dzisjaj nie mogę się
    przyzwyczaić.
    Kilkarotnie poprawiał w/ w mostek bez skuku. Za to leczenie zapłaciłem 1000 zł.
    Wciąż mi powtarza o wielkich zdolnościach adaptacyjnych do różnych warunków człowieka
    i to, że usługa została wykonana według
    wszelkich norm.
    Jestem zmuszony w/w mostek zrobić jeszcze raz u innego stomatologa, gdyż nie mogę się
    przyzwyczaić.
    Uważam, że w przypadku gdy nowy mostek nie będzie przeszkadzał mam moralne prawo
    domagać się zwrotu pieniędzy za źle wykonane
    leczenie.
    CZy może mi ktoś pomóc jakie przepisy regulują w/w sprawę, co mówi prawo na ten temat
    oraz gdzie mogę się zwrócić.

    Za podpowiedź z góry dziękuję.
    Sławek

  • 2. Data: 2002-03-06 14:18:22
    Temat: Re: Złe leczenie w gabinecie stomatologicznym
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

    Użytkownik "Sławek Kalinkiewicz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > CZy może mi ktoś pomóc jakie przepisy regulują w/w sprawę, co mówi prawo
    na ten temat oraz gdzie mogę się zwrócić.

    Masz nie tylko moralne ale i ustawowe prawo domagać się odszkodowania (z
    tytułu poniesionych dodatkowo kosztów) jak i zadośćuczynienia (z tytułu bólu
    przy kolejnych zabiegach, stresu itp.)
    Odpowiedzialność za błąd w sztuce lekarskiej oparta jest na art. 415 i
    następne KC.
    Z góry ostrzegam, że postępowanie takie jest niezwykle trudne i
    długotrwałe. Niezbędna będzie opinia biegłego sądowego (co najmniej jedna),
    który też jest lekarzem stomatologiem więc zbyt chętnie nie wykaże znamion
    błędu w działaniach swego kolegi. Generalnie ciężka sprawa, ale szansa
    jest...

  • 3. Data: 2002-03-06 15:38:11
    Od: Sławek Kalinkiewicz <b...@p...onet.pl>

    Dzięki za podpowiedź, lecz dochodzę do wniosku, że muszę sobie dać sobie spokój.