  • 1. Data: 2002-03-06 01:11:07
    Temat: oplata manipulacyjna przy rekrutacji do pracy
    Od: <c...@p...onet.pl>

    Czesc
    Beda dwa pytania.
    1. Jak sadzicie, czy pracodawca ma prawo (z prawnego punktu widzenia)
    pobierac oplate manipulacyjna od przyszlych pracownikow za przeprowadzenie z
    nimi rozmow kwalifikacyjch?
    2. Co sadzicie o takiej sytuacji z etycznego punktu widzenia.
    Sam zaplace, bo mi na tej pracy zalezy, wiem, ze ja dostane i zarobie
    zdecydowanie wiecej, ale.... mam niesmak.
    Kemal

  • 2. Data: 2002-03-06 08:27:08
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

    > 2. Co sadzicie o takiej sytuacji z etycznego punktu widzenia.
    > Sam zaplace, bo mi na tej pracy zalezy, wiem, ze ja dostane i zarobie
    > zdecydowanie wiecej, ale.... mam niesmak.
    > Kemal

    Nie pobieram takich opłat lecz wyobraź sobie
    że kiedyś zgłosiłem w urzędzie zatrudnienia chęć
    zatrudnienia pracownika:
    Przez tydzień przez moja małą firmę przewinęło się przeszło 150 osób
    średnio 3 - 4 osoby na godzinę.
    Przez pierwsze 2 dni prowadziłem z nimi rozmowy.
    przez dni kolejne zadawałem tylko jedno pytanie:
    Chce Pani/Pan pracę czy stempel i potwierdzenie że jej nie ma?
    Zgadnij jakie były odpowiedzi i jaki był efekt poszukiwania pracownika?
    Myślę że pobieranie opłat nie wynika z chęci zysku lecz z potrzeby
    uniknięcia wyżej opisanych problemów.
    tatuasz
    Przez

  • 3. Data: 2002-03-06 15:27:05
    Od: Taxilan <t...@s...pl>

    Tatuasz oto Twoje pisanie:
> [...]
    > Zgadnij jakie były odpowiedzi i jaki był efekt poszukiwania pracownika?
    > Myślę że pobieranie opłat nie wynika z chęci zysku lecz z potrzeby

    Tak sobie czytam, co Szanowny Pan napisał i wierzyć mi się nie chce. 150
    osób i wszyscy po stempelek ? To chyba jesteś albo pracodawcą złodziejem
    (oczywiście bez obrazy bo to tylko rozważania) albo ... Kurde, nie ma albo.
    W moim miasteczku kiedyś widziałem na witrynie sklepu taką oto kartkę:
    Przyjmę sprzedawcę. Rozmowy jutro od godziny 12. Następnego dnia patrzę, a
    tam kolejka kobiet w różnym wieku, przepychających się która pierwsza. I
    myślisz że one tylko po stempelek przyszły ? Bo w kilka dni później sklep
    był otwarty i pani w nim sprzedawała. Morał ? Ludzie szukają pracy i jeśli
    ktoś twierdzi, że przewinęło mu się 150 osób i wszyscy po stempelek to
    raczej kłamie ?
    --
    pozdrawiam,
    taxilan

    "Głośno mówię: Mała patrz - cywilizowany świat"

  • 4. Data: 2002-03-10 14:18:15
    Od: d...@w...sobie.to

    Taxilan <t...@s...pl> wrote:

    [...]
    > W moim miasteczku kiedyś widziałem na witrynie sklepu taką oto kartkę:
    > Przyjmę sprzedawcę. Rozmowy jutro od godziny 12. Następnego dnia patrzę, a
    [...]

    No wlasnie, to nie wisialo w urzedzie, tylko w oknie. Dlatego skutek byl
    inny ;)

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    19. Lock the door while your roommate is out. When he/she comes back

  • 5. Data: 2002-03-15 07:54:25
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Taxilan" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > pozdrawiam,
    > taxilan

    > "Głośno mówię: Mała patrz - cywilizowany świat"

    A ja sobie myślę że Szanowny Pan Głośno mówi - ale czy na pewno stosuje
    się do głoszonej zasady "Głośno mówię: Mała patrz - cywilizowany świat"
    A gdy TV podają różnorodne rewelacje to zawsze szanownemu Panu chce się
    w to wierzyć i czy zawsze gdy coś się wydaje dziwne i mało prawdopodobne to
    wyzywa od złodziei i kłamców? A może sądzi Szanowny Pan po bliskich sobie
    przykładach, lub wręcz po sobie? ( oczywiście bez obrazy to tylko
    rozważania)

    Wracając do podstawowego wątku - opisany przykład z życia wzięty
    zakończył się tym iż zrezygnowałem z szukania pracowników poprzez Urząd
    Zatrudnienia.
    Wypowiedz moja nie wskazuje wcale, że nie ma ludzi którzy nie poszukują
    pracy.
    tatuasz

  • 6. Data: 2002-03-15 08:16:42
    Od: "Tatuasz" <t...@w...pl>

    przepraszam, moja odpowiedz adresowana do Szanownego Pana podpisującego się
    taxilan
    tatuasz