    From: "Buker" <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Złe leczenie w gabinecie stomatologicznym
    Date: Wed, 6 Mar 2002 15:18:22 +0100

    Użytkownik "Sławek Kalinkiewicz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:a63smp$lt$1@news.onet.pl...
    > Czy może ktoś mi pomóc?
    > Stomatolog w lisopadzie 2001 zrobił mi mostek do którego do dzisjaj nie
    mogę się przyzwyczaić.
    > Kilkarotnie poprawiał w/ w mostek bez skuku. Za to leczenie zapłaciłem
    1000 zł.
    > Wciąż mi powtarza o wielkich zdolnościach adaptacyjnych do różnych
    warunków człowieka i to, że usługa została wykonana według
    > wszelkich norm.
    > Jestem zmuszony w/w mostek zrobić jeszcze raz u innego stomatologa, gdyż
    nie mogę się przyzwyczaić.
    > Uważam, że w przypadku gdy nowy mostek nie będzie przeszkadzał mam moralne
    prawo domagać się zwrotu pieniędzy za źle wykonane
    > leczenie.
    > CZy może mi ktoś pomóc jakie przepisy regulują w/w sprawę, co mówi prawo
    na ten temat oraz gdzie mogę się zwrócić.

    > Za podpowiedź z góry dziękuję.
    > Sławek

    Masz nie tylko moralne ale i ustawowe prawo domagać się odszkodowania (z
    tytułu poniesionych dodatkowo kosztów) jak i zadośćuczynienia (z tytułu bólu
    przy kolejnych zabiegach, stresu itp.)
    Odpowiedzialność za błąd w sztuce lekarskiej oparta jest na art. 415 i
    następne KC.
    Z góry ostrzegam, że postępowanie takie jest niezwykle trudne i
    długotrwałe. Niezbędna będzie opinia biegłego sądowego (co najmniej jedna),
    który też jest lekarzem stomatologiem więc zbyt chętnie nie wykaże znamion
    błędu w działaniach swego kolegi. Generalnie ciężka sprawa, ale szansa
    jest...