  • 1. Data: 2010-10-19 18:39:28
    Temat: Darowizna wykupionego mieszkania komunalnego.
    Od: "Nemo" <n...@b...adresu.pl>

    Po śmierci ojca macocha wykupiła za środki pochodzące z majątku wspólnego
    mieszkanie komunalne od Gminy Kraków. W protokole jest wpis,że gmina będzie
    żądać zwrotu zwaloryzowanej bonifikaty w przypadku zbycia lokalu przed
    upływem pięciu lat od dnia nabycia.Powyższe nie dotyczy jeżeli zbycie jest
    na rzecz osoby bliskiej w rozumieniu art.4pkt.13 ustawy o gospodarce
    nieruchomościami. Macocha chce mieszkanie przekazać aktem darowizny dla
    mnie. Czy utraci prawo do bonifikaty? Czy ja jako pasierb jestem osobą
    bliską?

    Ryszard

  • 2. Data: 2010-10-19 18:53:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/19/2010 1:39 PM, Nemo wrote:
> [...]
    > nieruchomościami. Macocha chce mieszkanie przekazać aktem darowizny dla
    > mnie. Czy utraci prawo do bonifikaty? Czy ja jako pasierb jestem osobą

    art 4. pkt 13

    13) osobie bliskiej - należy przez to rozumieć zstępnych, wstępnych,
    rodzeństwo,
    dzieci rodzeństwa, małżonka, osoby przysposabiające i przysposobione
    oraz osobę, która pozostaje ze zbywcą faktycznie we wspólnym pożyciu;

    hmm, gdzie tu pasierb? nie widzę.
    chyba, że mówimy o przysposobieniu, ale nie wspomniałeś.

  • 3. Data: 2010-10-19 18:54:49
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-19 20:53, witek pisze:

> [...]
    >

    > hmm, gdzie tu pasierb? nie widzę.
    > chyba, że mówimy o przysposobieniu, ale nie wspomniałeś.

    A dziecko małżonka?

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-10-19 19:27:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/19/2010 1:54 PM, SQLwiel wrote:
    >>> mnie. Czy utraci prawo do bonifikaty? Czy ja jako pasierb jestem osobą

    > A dziecko małżonka?

    tez sie nad tym zatrzymałem
    czy chodzi o dzieci (rodzeństwa, małżonka)
    czy chodzi o (dzieci rodzeństwa), małżonka.

    a ponieważ małżonek nie był wymieniony nigdzie indziej, wiec założyłem
    wersję drugą.

    zreszta to wynika z konstrukcji zdania

    jeśli mowa o:
    [...]
    13) osbie bliskiej - należy przez to rozumieć [...] małżonka...

    z tego wynika, że dzieci małżonka nie są osobami bliskimi w rozumieniu
    tej ustawy.

    odwrotnie myśląc, jeśli to byłyby (dzieci małżonka), to małżonek nie
    byłby osobą bliską bo z niczego innego to nie wynika, co byłoby bez sensu.

    niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę.

  • 5. Data: 2010-10-21 18:08:39
    Od: "Nemo" <n...@b...adresu.pl>

> [...]
    >

    > hmm, gdzie tu pasierb? nie widzę.
    > chyba, że mówimy o przysposobieniu, ale nie wspomniałeś.

    Przysposobienie nie występuje.
    Prawo spadkowe jak i podatkowe uznaje natomiast pasierba za równoważnego
    synowi a macochę za matkę.

  • 6. Data: 2010-10-21 19:33:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/21/2010 1:08 PM, Nemo wrote:
> [...]
    >>
    > Przysposobienie nie występuje.
    > Prawo spadkowe jak i podatkowe uznaje natomiast pasierba za równoważnego

    prawo spadkowe czy podatkowe zostanie zastosowane do niego,
    a prawo o gospodarce nieruchomościami i zawarta umowa do niej.

    a w umowie wyraznie zapisano jakie prawo jest stosowane do zdefiniowania
    osoby bliskiej.
    to, ze gdzie indziej jest inaczej to zaden argument.