  • 11. Data: 2004-07-17 19:00:24
    Temat: Re: Zgon syna i renta socjalna?
    Od: Ola <l...@o...pl>

    > Zaraz. Albo ja czegoś nie rozumiem albo ty: skoro pełnomocnitwo
    > wygasa to NIE MOŻE. Jego czynności nie mają podstawy prawnej
    > i powinny zostać "cofnięte"... Coś nie tak ?

    w praktyce to jest tak, ze jesli bank nie wie ze wlasciciel konta zmarl, to
    nie ma podstaw by kwestionowac dyspozycje pelnomocnika. I nawet jak sie
    dowie post factum to nic z ta sprawa nie robi bo to nie jest w interesie
    banku by domagac sie zwrotu pieniedzy ktore nieprawnie wzial pelnomocnik.
    To juz jest sprawa miedzy spadkobiercami.

  • 12. Data: 2004-07-18 06:35:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 17 lip o godzinie 21:00, na pl.soc.prawo, Ola napisał(a):

    > w praktyce to jest tak, ze jesli bank nie wie ze wlasciciel konta zmarl, to
    > nie ma podstaw by kwestionowac dyspozycje pelnomocnika.

    Oczywiście że bank nie wiedząc o śmierci właściciela rachunku musi
    respektować decyzje pełnomocnika.

    > I nawet jak sie dowie post factum to nic z ta sprawa nie robi bo to nie jest w
    interesie
    > banku by domagac sie zwrotu pieniedzy ktore nieprawnie wzial pelnomocnik.

    No właśnie, tylko zauważ w jakiej pozycji staje ów /pełnomocnik/!!! Jego
    obowiązkiem było poinformowanie banku o zgodnie właściciela rachunku,
    kłania się tutaj Umowa o prowadzenie rachunku i pełnomocnictwo. Sądzisz że
    bank nie miał takich przypadków i da się /wykiwać/ ??

    > To juz jest sprawa miedzy spadkobiercami.

    Na podstawie czego wnosisz że pełnomocnik _musi_ być spadkobiercą???
    Tak jest akurat w tym przypadku.
    Pełnomocnik tak czy siak będzie musiał oddać tą kasę ZUSowi, chyba że ZUS
    zaliczy to w poczet innych świadczeń, jakaś kompensata etc., bądź tak jak
    zauważył treneros - a`konto zasiłku pogrzebowego.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany