  • 1. Data: 2004-07-17 06:49:31
    Temat: Zgon syna i renta socjalna?
    Od: "Tadeusz Klim" <k...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich :)
    1 czerwca odszedł na zawsze masz ukochany syn. Pobierał rentę socjalną bo
    był inwalidą pierwszej grupy.
    Na jego konto wczoraj wpłynęły pieniądze czyli ta renta socjalna i zasiłek
    pielęgnacyjny.
    Pytanie jast proste .... czy jest to zgodne z prawem ???

    pozdrawiam T.K

  • 2. Data: 2004-07-17 06:58:43
    Temat: Re: Zgon syna i renta socjalna?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Tadeusz Klim" <k...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cdai59$rd$1@news.onet.pl

> [...]
    > zasiłek pielęgnacyjny.
    > Pytanie jast proste .... czy jest to zgodne z prawem ???

    Nie, bo renta i zasiłek wypłacane są za miesiąc
    bieżący - czyli za lipiec, a w lipcu już syn nie żył.
    (niestety)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    ...piszę do Ciebie tych kilka linijek żebyś wiedział, że do Ciebie piszę,

  • 3. Data: 2004-07-17 08:02:27
    Od: "Tadeusz Klim" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > więc jeśli otrzymasz ten list to znaczy, że do Ciebie dotarł. Jeśli go nie
    > otrzymasz to poinformuj mnie o tym, wyślę go jeszcze raz.

    Te pieniądze są na koncie do którego mam pełnomocnictwo więc mam je
    odesłać?
    Pozdrawiam
    Klim.T

  • 4. Data: 2004-07-17 08:54:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tadeusz Klim" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Nie, ale nie jesteś właścicielem tego konta, więc nie ma to większego
    znaczenia. Jeśli tylko poinformowaliście ZUS, to być może są to jakieś
    zaległe pieniążki, które z jakiś powodów krążyły gdzieś po kontach.

  • 5. Data: 2004-07-17 10:30:30
    Od: "Tadeusz Klim" <k...@p...onet.pl>

    Jestem współwłaścicielem i mogę z tymi pieniędzmi dysponować do woli , a
    ZUS, oczywiście powiadomiony został jak tylko mieliśmy akt zgonu to było
    chyba nazajutrz
    Klim.T

  • 6. Data: 2004-07-17 12:05:52
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 17 lip o godzinie 12:30, na pl.soc.prawo, Tadeusz Klim napisał(a):

    > Jestem współwłaścicielem i mogę z tymi pieniędzmi dysponować do woli

    Raz mówisz że jesteś _pełnomocnikiem_ a raz że współwłaścicielem..... :(

    W transakcji przychodzącej stoi jak wół kto jest adresatem tego zasilenia
    rachunku i jego tytuł.
    Najprawdopodobniej ZUS przelał pieniądze przed uzyskaniem informacji o
    zgonie osoby która winna otrzymać to świadczenie. Raczej na pewno się o tą
    sumę ZUS upomni, w końcu znowu zorganizują jakąś bibę w extra warunkach za
    nasze pieniądze :(

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2004-07-17 12:41:01
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał(a)
    w news'ie: news:lut3r1lzgm3y$.dlg@elektro-instal.com

    > [....................]
    > Raz mówisz że jesteś _pełnomocnikiem_ a raz że współwłaścicielem..... :(

    "Co za różnica *czy Stefan Barański czy Baran Stefański* "?
    I współwłaściciel i pełnomocnik może dowolnie lub wg
    pełnomocnictwa dysponować zawartością konta.

    > [.....................]
    > Najprawdopodobniej ZUS przelał pieniądze przed uzyskaniem informacji o
    > zgonie osoby która winna otrzymać to świadczenie.

    Termin płatności rent socjalnych jest "do 15'go każdego m-ca".
    Człowiek zmarł 01 czerwca i ZUS został powiadomiony kilka
    dni po jego śmierci. Teraz mamy lipiec więc jak Ty wyliczyłeś,
    że wysłali rentę *przed ich powiadomieniem* .?

    > Raczej na pewno się o tą sumę ZUS upomni,

    Mają bałagan, ale na pewno "doliczą się" i zarządają
    zwrotu wraz z odsetkami.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "One kozie dead"

  • 8. Data: 2004-07-17 16:05:59
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." napisał w wiadomości

> [...]
    :(

    > "Co za różnica *czy Stefan Barański czy Baran Stefański* "?
    > I współwłaściciel i pełnomocnik może dowolnie lub wg
    > pełnomocnictwa dysponować zawartością konta.

    Duza roznica. Z chwila smierci Mocodawcy pelnomocnictwo wygasa.

> [...]
    > że wysłali rentę *przed ich powiadomieniem* .?

    > Mają bałagan, ale na pewno "doliczą się" i zarządają

    Spotkalem sie z podobnymi sytacjami. ZUS odliczal sobie te kwote od
    wyplacanego zasilku pogrzebowego (pomniejszal zasilek pogrzebowy o te
    kwote).

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 9. Data: 2004-07-17 16:14:43
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "treneros" <t...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cdbitt$n8l$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Duza roznica. Z chwila smierci Mocodawcy pelnomocnictwo wygasa.
    > [..................]

    No tak, ale ja nie takie różnice miałem na myśli. Chodziło
    mi, że nawet po śmierci właściciela rachunku i dopóki
    Bank "się nie dowie" - pełnomocnik może zarządzać
    kontem dowolnie.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,

  • 10. Data: 2004-07-17 16:41:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Jul 2004, Andrzej_K. wrote:

    >+ User "treneros" <t...@p...onet.pl> napisał(a)
    [...]
> [...]
    >+ mi, że nawet po śmierci właściciela rachunku i dopóki
    >+ Bank "się nie dowie" - pełnomocnik może zarządzać

    Zaraz. Albo ja czegoś nie rozumiem albo ty: skoro pełnomocnitwo
    wygasa to NIE MOŻE. Jego czynności nie mają podstawy prawnej
    i powinny zostać "cofnięte"... Coś nie tak ?

    pozdrowienia, Gotfryd