  • 1. Data: 2004-07-16 16:06:30
    Temat: remontować czy nie?
    Od: "Sylwia Wozniak" <s...@i...pl>

    Witam

    Na początku opiszę sytuację. Mieszkam w wieżowcu i chciałabym wyremontować
    sobie łazienkę. W związku z tym chciałabym usunąć ścianę działową między
    łazienką i ubikacją. Żeby było wszystko formalnie złożyłam podanie w
    administracji o pozwolenie i od tego momentu zaczęły się problemy. W
    administracji powiedzieli że dadzą mi pozwolenie jeżeli zgłoszę fakt remontu
    do Wydziału Architektury. Natomiast w w/w Wydziale każą mi wynająć
    architekta żeby sporządził projekt wszelkich zmian w łazience ( łącznie z
    wodociągami jak i instalacją elektryczną ). A w najgorszym wypadku wynająć
    również kierownika budowy i inspektora, którzy by nadzorowali remont.( jak i
    również dziennik budowy ). Wydaje mi się to absurdalne wiążące się z
    wyciąganiem tylko kasy. Podkreslę jeszcze że mieszkanie jest własnościowe.
    Czy powinnam zrobić to co mi każą, czy zacząć remont bez pozwolenia ? Może
    istnieją na to jakieś akty prawne ? i jakie są konsekwencje zrobienia tego
    remontu bez pozwolenia ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-16 20:09:49
    Temat: Re: remontować czy nie?
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Czy powinnam zrobić to co mi każą, czy zacząć remont bez pozwolenia ? Może
    > istnieją na to jakieś akty prawne ? i jakie są konsekwencje zrobienia tego
    > remontu bez pozwolenia ?

    Koszt remontu przekroczy koszt budowy nowej łazienki, jak widzę.
    Oczywiście, możesz zrobić remont bez zgody_i_wiedzy spółdzielni i reszty
    świętych, ale najpierw sprawdź w spółdzielni, czy nie planują w najbliższej
    10-latce jakichś remontów, np. wymiany rur na plastykowe, remontu
    kanalizacji, kominów itp. Jeśli będą robić jakikolwiek z powyższych
    remontów, zdewastują Ci łazienkę i nawet nie możesz dochodzić odszkodowania,
    bo "Spółdzielnia nie wyraziła zgody na remont". Zwrot jakichkolwiek nakładów
    przekraczających tzw. zwykły standard (czyli bez kafelek i toaleta
    spłukiwana wiadrem:-) może nastąpić tylko wówczas, gdy zmiany w mieszkaniu
    zostały wykonane po akceptacji (pisemnej) Spółdzielni.
    pozdr.
    K.

  • 3. Data: 2004-07-19 12:09:13
    Temat: Odp: remontować czy nie?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Czy powinnam zrobić to co mi każą, czy zacząć remont bez pozwolenia ?

    Powinnaś głosować na ludzi, którzy są za zniesieniem ingerowania urzędników
    w życie ludzi.

    Może istnieją na to jakieś akty prawne ?

    Prawo budowlane

    i jakie są konsekwencje zrobienia tego

    samowolka budowlana - konsekwencje znaczące.

    brett

  • 4. Data: 2004-07-20 06:53:27
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Użytkownik Sylwia Wozniak napisał:

    > Czy powinnam zrobić to co mi każą, czy zacząć remont bez pozwolenia ? Może
    > istnieją na to jakieś akty prawne ? i jakie są konsekwencje zrobienia tego
    > remontu bez pozwolenia ?

    czy ty może chcesz wyburzać ścianę nośną?
    --
    z pozdrowieniami
    Azazell