  • 1. Data: 2004-07-16 18:18:14
    Temat: Koszty zastępstwa adwokackiego
    Od: "osaczony30" <o...@o...pl>

    Witam

    Sprawa dotyczy egzekucji komorniczej.
    Otrzymalem zawiadomienie o rozpoczeciu egzekucji komorniczej od komornika,
    było tam kilka pozycji, ale jedna mnie zaciekwaliła.
    KOSZTY ZASTĘPSTWA ADWOKACKIEGO
    Zadzwonilem do wierzyciela i zapytalem czy moge u niego spłacic moje
    wierzytelnosci.
    Zgodził sie i podal mi numer rachunku, przy okazji wyliczajac kwoty
    skłądajace sie na moj dług. Tyle ze kwoty byly inne w pozycji Kosztow
    Zastepstwa Adwokackiego!
    I oto moje pytanie:
    Czy są gdzies okreslone wysokosci takich kosztów zastepstwa?
    Czy jezeli w banku mowia mi ze koszty takie wynosza 180zł a u komornika 600,
    to czy placąc do banku całą sume komornik nie bedzie juz ode mnie egezkwował
    tego kosztu?
    Czy jedynym kosztem komornika po splacie zadłuzenia wraz z oplatamia wprost
    do banku bedzie opłata egezekucyjna?
    Czy jezeli komornik dostanie od banku pismo ze splacilem dług to bedzie
    musial wstrzymac egzekucje ( za wyjatkiem swoich kosztow)
    I jak sie zaezpieczyc zeby komornik mnie nadal nie scigal skoro juz
    zapłaclem kase bankowi

    Z Gory dzieki za pomoc

    Darek

  • 2. Data: 2004-07-16 18:32:15
    Temat: Re: Koszty zastępstwa adwokackiego
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2004 18:18:14 GMT, osaczony30 naskrobał(a):

> [...]
    > KOSZTY ZASTĘPSTWA ADWOKACKIEGO
    > Zadzwonilem do wierzyciela i zapytalem czy moge u niego spłacic moje

    A czy na zawiadomieniu o wszczęciu egzekucji nie pisze jak byk że wszelkie
    wpłaty masz uiszczać do rąk komornika? ( i tylko do jego?).

> [...]
    > Zastepstwa Adwokackiego!
    > I oto moje pytanie:
    > Czy są gdzies okreslone wysokosci takich kosztów zastepstwa?

    Koszty przecież powinny być na nakazie zapłaty i to one są podtawą
    obliczeń.

    > Czy jezeli w banku mowia mi ze koszty takie wynosza 180zł a u komornika 600,
    > to czy placąc do banku całą sume komornik nie bedzie juz ode mnie egezkwował
    > tego kosztu?

    patry na wzrok.

    > Czy jedynym kosztem komornika po splacie zadłuzenia wraz z oplatamia wprost
    > do banku bedzie opłata egezekucyjna?

    tak 15% kosztów + inne opłaty kancelaryjne.

    > Czy jezeli komornik dostanie od banku pismo ze splacilem dług to bedzie
    > musial wstrzymac egzekucje ( za wyjatkiem swoich kosztow)

    Oczywiście komornik działa na wyraźne polecenie wierzyciela. Ba, nawet nie
    musisz spłacić a jeżeli wierzyciel tego zarząda to komornik musi zawiesić
    egzekucje.

    > I jak sie zaezpieczyc zeby komornik mnie nadal nie scigal skoro juz
    > zapłaclem kase bankowi

    zapłać koszty egzekucyjne komornikowi.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-16 19:10:26
    Od: "osaczony30" <o...@o...pl>

    Wielkie dzieki za podpowiedzi , ale zapytam inaczej:

    Czy KOSZTY ZASTĘPSTWA ADWOKACKIEGO pokrywa bank??
    Czy jak spalce bank to tego nie bedzie ode mnie egzekwował komornik, tylko
    swoje koszty?

    Dzieki

  • 4. Data: 2004-07-16 20:36:27
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "osaczony30" napisał w wiadomości

> [...]
    > Zgodził sie i podal mi numer rachunku, przy okazji wyliczajac kwoty
    > skłądajace sie na moj dług. Tyle ze kwoty byly inne w pozycji Kosztow

    Mozliwe ze wierzyciel przedstawil Ci tylko kwoty wynikajace z tytulu
    egzekucyjnego, bez kosztow zastepstwa w postepowaniu egzekucyjnym.

    > I oto moje pytanie:
    > Czy są gdzies okreslone wysokosci takich kosztów zastepstwa?

    Rozporzadzenie Ministra Sprawiedliwosci z dnia 28 września 2002 r. w
    sprawie opłat za czynności radców prawnych oraz ponoszenia przez Skarb
    Państwa kosztów pomocy prawnej udzielonej przez radcę prawnego
    ustanowionego z urzędu. (Dz.U.2002.163.1349 ze zm.)

    [...]
    § 6. Stawki minimalne wynoszą przy wartości przedmiotu sprawy:

    1) do 500 zł - 60 zł;
    2) powyżej 500 zł do 1 500 zł - 180 zł;
    3) powyżej 1 500 zł do 5 000 zł - 600 zł;
    4) powyżej 5 000 zł do 10 000 zł - 1 200 zł;
    5) powyżej 10 000 zł do 50 000 zł - 2 400 zł;
    6) powyżej 50 000 zł do 200 000 zł - 3 600 zł;
    7) powyżej 200 000 zł - 7 200 zł.

    [...]
    § 10. 1. Stawki minimalne wynoszą za prowadzenie spraw:
    7) egzekucyjnych przy egzekucji z nieruchomości - 50% stawki obliczonej na
    podstawie § 6, a przy egzekucji innego rodzaju - 25% tej stawki;
    13) o zaopatrzenie tytułu egzekucyjnego w klauzulę wykonalności - 60 zł;
    [...]

> [...]
    600,
    > to czy placąc do banku całą sume komornik nie bedzie juz ode mnie

    Wszystko zalezy od tego czy sie dogadasz z wierzycielem. Generalnie musisz
    zaplacic wszelkie kwoty wymienione w tytule egzekucyjnym oraz koszty
    egzekucji. Nic nie stoi na przeszkodzie ze zawrzesz ugode z wierzycielem
    (bankiem), ktory to ograniczy w czesci egzekucje np. o czesc kosztow
    zastepstwa procesowego. Wszystko zalezy jednak od dobrej woli wierzyciela.

> [...]
    > Czy jezeli komornik dostanie od banku pismo ze splacilem dług to bedzie
    > musial wstrzymac egzekucje ( za wyjatkiem swoich kosztow)

    Wierzyciel moze w kazdej chwili wstrzymac egzekucje.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 5. Data: 2004-07-16 20:49:39
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Czy KOSZTY ZASTĘPSTWA ADWOKACKIEGO pokrywa bank??

    Widziales kiedys kogos, kto dobrowolnie za cos placi ? Zwlaszcza za
    komornika ?

    -spaliny potrafia wrocic do silnika i zrobic np . tuning dziurke w tloku

  • 6. Data: 2004-07-17 14:28:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2004 19:10:26 GMT, osaczony30 naskrobał(a):

    > Wielkie dzieki za podpowiedzi , ale zapytam inaczej:
    >
    > Czy KOSZTY ZASTĘPSTWA ADWOKACKIEGO pokrywa bank??

    Pokrył (przed procesem) bank a teraz ty mu to oddajesz. Podsumowując koszty
    awokackie i zastępstwa procesowanego są dodawane do twojego długu a potem z
    tego obliczane koszty komornicze.

    > Czy jak spalce bank to tego nie bedzie ode mnie egzekwował komornik, tylko
    > swoje koszty?

    komornik będzie egzekwował to co chce dłużnik oprócz kosztów komorniczych
    które egzekwuje z zasadzie samodzielnie samodzielnie.