  • 31. Data: 2003-02-10 18:17:51
    Temat: Re: Zeznania "o ustalenie użytkownika pojazdu"
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
    > Przedstawiłem podstawy prawne ukarania właściciela za niewskazanie kto w
    > danym dniu kierował.Ty twierdzisz że jest inaczej tzn. nie musisz wskazać.
    > Powoływanie się na przepis pozwalający odmówić zeznań mogących obciążyć
    > bliską osobę jest nielogiczne ponieważ nikt od Ciebie nie żąda obciążania
    > bliskiej osoby.Masz tylko wskazć kierowcę który w danym dniu kierował Twoim
    > autem albo wziąć winę na siebie.

    I to nie jest obciążanie bliskiej osoby?

    > OK. Pozostań przy swoim przekonaniu. Ja z racji wykonywanego zawodu wiem z
    > praktyki jak to wygląda. Przed sądem klienci albo wskazują kierowce (i
    > zostają ukarani za to że nie zrobili tego wcześniej w obliczu policjanta)
    > albo "idą w zaparte" i dostają wyższą grzywne.

    A czy ktoś z tych ukaranych powoływał się na prawo do odmowy zeznań?
    Jeśli się powołał sąd też go ukarał?

    KG

  • 32. Data: 2003-02-10 18:36:39
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A kim? Jak chcesz inaczej wprowadzić do postępowania wiadomość kto
    kierował?

    Dostajesz wezwanie na komendę jako podejrzany o np. przejechanie
    skrzyżowania na czerwonym swietle.Wtedy mówisz że Ty nie jechałeś a
    policjant żąda wskazania kierowcy.Ty masz obowiazek to zrobić i kropka. Tyle
    ustawa.

    > A na jakiej podstawie organ jest uprawniony ?

    Ile razy jeszcze zapytasz? Na podstawie art.78 pkt 4 "Prawa o ruchu
    drogowym".

    > Jak to sobie wyobrażasz - nakłada się na kierującego karę bez wykazania
    w dotyczącym tego >postępowaniu, że to on prowadził?

    Żartujesz czy masz zły dzień??
    Gdzie pisałem że nakłada się na niekierującego kierującego?
    Napisałem że nakłada się na kierującego lub właściciela za niewskazanie
    kierującego a nie za nieudowodnione kierowanie.
    Kończmy bo wymiękam. Prawdopodobnie jesteś ostatnim który nie rozumie tak
    oczywistych przepisów.

    Pozdr
    Leszek

  • 33. Data: 2003-02-10 20:41:26
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    > A czy ktoś z tych ukaranych powoływał się na prawo do odmowy zeznań?

    A jak wyobrażasz sobie udowodnienie przed sądem, że chodzi o osobę bliską ?
    Powiesz np. że to Twój brat, ale nazwiska nie ujawnisz ? Śmieszne, co ?
    Chcąc się powołać na prawo odmowy zeznań, które mogłyby obciążyć osobę
    bliską
    trzeba pewnie podać jej personalia, a później odmówić zeznań, jeśli sąd
    uzna, że jest
    to faktycznie osoba bliska. Że też sam na to nie wpadłeś...

    Pozdrawiam
    Leszek