  • 1. Data: 2006-12-19 13:37:00
    Temat: Zerwanie umowy najmu mieszkania
    Od: s...@o...pl

    Witam.
    Ma maly problem. Otóż od października tego roku wynajmuję
    mieszkanie wraz z 3 znajomymi (studia). Jednak mamy problemy z
    "dogadaniem" się. Po prostu nie można się przy nich uczyć (głośna
    muzyka etc.), czego nie chcą zaniechać mimo próśb. Przy okazji
    łamią parę punktów umowy najmu (nocowanie osób trzecich). W sumie
    mi to nie przeszkadza, ale może akurat się przyda. Przez rok
    mieszkałem w akademiku i bez większych problemów udawało mi się
    współżyć z różnymi osobami. Ale to tak na boku. Teraz chciałbym
    wyprowadzić się z mieszkania i znaleźć nowe, i dlatego pytam was
    jakie (lub czy) mam możliwości zrezygnowania z wynajmu i z jakimi
    kwotami będzie się to wiązać. Najemca zaznaczył podczas
    podpisywania umowy że scysje między nami nie są żadnym powodem,
    jednak łamanie umowy najmu już chyba jest ;] W umowie został
    skreślony okres wypowiedzenia. Za pomoc z góry dziękuję, jeżeli
    będzie potrzebnych więcej informacji chętnie ich udzielę.
    Pozdrawiam,
    Ktoś_z_tłumu

  • 2. Data: 2006-12-19 13:45:02
    Temat: Re: Zerwanie umowy najmu mieszkania
    Od: ps <p...@g...pl>

    s...@o...pl napisał(a):
    (..)

    > Przez rok
    > mieszkałem w akademiku i bez większych problemów udawało mi się
    > współżyć z różnymi osobami. Ale to tak na boku.

    LOL :)

> [...]
    > podpisywania umowy że scysje między nami nie są żadnym powodem,
    > jednak łamanie umowy najmu już chyba jest ;] W umowie został

    Więc obowiązuje ustawowy. Poza tym - jak można skreślić coś w umowie?
    A... długopisem :)

    > Za pomoc z góry dziękuję, jeżeli
    > będzie potrzebnych więcej informacji chętnie ich udzielę.

    Treść umowy najmu, kto jest najemcą.

  • 3. Data: 2006-12-19 14:39:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <s...@o...pl> wrote in message
    s.com...
    >Witam.
    >Ma maly problem.

    Kto podpisał z waszej strony umowę najmu?

  • 4. Data: 2006-12-19 18:19:25
    Od: s...@o...pl

    Oto nasza umowa: (bez danych osobowych)
    http://img373.imageshack.us/my.php?image=umowa2iy3.j
    pg
    http://img373.imageshack.us/my.php?image=umowa1ox6.j
    pg

  • 5. Data: 2006-12-19 18:26:59
    Od: m...@g...com

    s...@o...pl wrote:

    > Oto nasza umowa: (bez danych osobowych)
    > http://img373.imageshack.us/my.php?image=umowa2iy3.j
    pg
    > http://img373.imageshack.us/my.php?image=umowa1ox6.j
    pg

    No to wygląda na to że nie możesz umowy wypowiedzieć - jako że zapis o
    okresie wypowiedzenia jest skreślony a umowa jest na czas nieokreślony.

    Możesz umowę zerwać, ale wtedy pewnie wynajmujący będzie mógł od ciebie się
    domagać czynszu.

    Nie wiem jak traktować to że najemcami jest kilka osób. Na mój gust
    odpowiadają za czynsz solidarnie, czyli wynajmujący będzie mógł domagać się
    czynszu od któregokolwiek z was, a wy się między sobą rozliczycie.

    p. m.

  • 6. Data: 2006-12-20 00:15:28
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <s...@o...pl> wrote in message
    s.com...
    > Oto nasza umowa: (bez danych osobowych)
    > http://img373.imageshack.us/my.php?image=umowa2iy3.j
    pg
    > http://img373.imageshack.us/my.php?image=umowa1ox6.j
    pg

    Nic nie możesz.
    Po za dogadaniem się ze wszystkimi łącznie i sporządzeniem aneksu do umowy w
    którym będzie napisane, że ty się wynosisz.
    Może sobie znajdą innego chętnego do mieszkania.

  • 7. Data: 2006-12-20 06:58:35
    Od: g...@p...onet.pl

    > No to wygląda na to że nie możesz umowy wypowiedzieć - jako że zapis o
    > okresie wypowiedzenia jest skreślony a umowa jest na czas nieokreślony.

    Co ty pieprzysz?

    Art. 673. § 1. Jeżeli czas trwania najmu nie jest oznaczony, zarówno
    wynajmujący, jak i najemca mogą wypowiedzieć najem z zachowaniem terminów
    umownych, a w ich braku z zachowaniem terminów ustawowych.
    § 2. Ustawowe terminy wypowiedzenia najmu są następujące: gdy czynsz jest
    płatny w odstępach czasu dłuższych niż miesiąc, najem można wypowiedzieć
    najpóźniej na trzy miesiące naprzód na koniec kwartału kalendarzowego; gdy
    czynsz jest płatny miesięcznie - na miesiąc naprzód na koniec miesiąca
    kalendarzowego; gdy czynsz jest płatny w krótszych odstępach czasu - na trzy
    dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden dzień naprzód.

  • 8. Data: 2006-12-20 07:59:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > trzy
    > dni naprzód; gdy najem jest dzienny - na jeden dzień naprzód.

    Prawieci się udało tylko on się rąbnął i napisał na czas nieokreślony.
    Gdybyś jednak przejrzał cały wątek i przeczytał umowe to byś się kapnął, że
    umowa jest na czas okreslony a możliwośc wypowiedzenia została skreślona.