  • 1. Data: 2006-12-19 11:50:32
    Temat: dyscyplinarne zwolnienie
    Od: Martita <p...@o...pl>

    Witam,
    mam pytanie odnosnie prawa pracy. Jesli pracodwca chce rozwiazac umowe o
    prace i zamierza pozbyc sie szybko pracownika, wiem, ze jesli nie
    dojdzie do porozumienia stron pracodawca bedzie probował zwolnic
    dyscyplinarnie. Prosze o informacje za jakie czynności moze zwolnic
    dyscyplinarnie pracownika?
    Dziekuje

  • 2. Data: 2006-12-19 11:58:47
    Temat: Re: dyscyplinarne zwolnienie
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział Martita na tej grupie:

    > dyscyplinarnie. Prosze o informacje za jakie czynności moze zwolnic
    > dyscyplinarnie pracownika?

    Za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych, za popełnienie
    przestępstwa uniemożliwiającego zajmowanie danego stanowiska.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2006-12-19 12:02:03
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    no generalnie to za rażące uchebienie, ale to czasem trudno wykazac co
    jest tylko uchybieniem a co rażacym uchybieniem, poza tym chyba za
    niewykonanie polecenia sluzbowego chyba(ale takiego mozliwego do
    wykonania i w zakresie obowiazkow i do tego istotnego dla dzialania
    pracodawcy) nieposprzatanie stanowiska pracy nie jest razacym
    uchybieniem chyba ze zagraza zdrowiu lub zyciu pracownikow,
    ale np. nieprzygotowanie projektu dla waznego klienta juz tak. Wtedy
    trzeba bedzie wykazac ze to z winy pracownika tak sie stalo bo olal
    sprawe, a nie ze mial malo czasu bo sie moze wykpic. To sa rzeczy wg
    mnie za ktore kots moze albo nie moze poleciec. W ostatecznosci sad
    pracy rozstrzygnie(jak do tego dojdzie) kto mial racje.

    --
    Pozdro
    Harry

  • 4. Data: 2006-12-19 12:17:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych, za popełnienie
    > przestępstwa uniemożliwiającego zajmowanie danego stanowiska.

    a czy mozna od tak odrazu zwolnic pracownika dyscyplinarnie?
    slyszalem kiedys, ze najpierw musi ieec wpisana nagane do akt, a dopiero
    tak jakby za drugim podejsciem mozna do dyscyplinarnie zwolnic z pracy

  • 5. Data: 2006-12-19 12:23:06
    Od: m...@g...com

    szerszen wrote:

> [...]
    > slyszalem kiedys, ze najpierw musi ieec wpisana nagane do akt, a dopiero
    > tak jakby za drugim podejsciem mozna do dyscyplinarnie zwolnic z pracy

    No troche to by było bez sensu. Gdyby ideał cnót wszelkich nagle się skuł i
    wózkiem widłowym rozjechal pół zakładu, nie możnaby go zwolnić bo nie
    zdarzyło mu się to wcześniej?

    p. m.

  • 6. Data: 2006-12-19 12:28:19
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział szerszen na tej grupie:

    > a czy mozna od tak odrazu zwolnic pracownika dyscyplinarnie?
    > slyszalem kiedys, ze najpierw musi ieec wpisana nagane do akt, a dopiero
    > tak jakby za drugim podejsciem mozna do dyscyplinarnie zwolnic z pracy

    Oczywiście, nawet jednokrotne ciężkie naruszenie podstawowych
    obowiązków może skutkować rozwiązaniem stosunku pracy bez zachowania
    okresu wypowiedzenia.

  • 7. Data: 2006-12-19 13:29:40
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > slyszalem kiedys, ze najpierw musi ieec wpisana nagane do akt, a dopiero
    > tak jakby za drugim podejsciem mozna do dyscyplinarnie zwolnic z pracy

    Czyli jak przyjdzie raz pijany do pracy to wpisujesz mu do akt i czekaz az
    drugi raz sobie chlapnie ? :)))

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl