  • 1. Data: 2005-07-02 19:23:15
    Temat: Zepsuty komputer (krótko po gwarancji). Czy zadziała rękojmia?
    Od: keisho <k...@b...wp.pl>

    Witam grupowiczów.
    Ja z następującą sprawą: do firmy w której pracuję został zakupiony
    kwietniu 2004 zestaw komputerowy, ktory w polowie zeszłego miesiąca
    uległ awarii i został dostarczony do serwisu. Komputer był juz w
    naprawie w okresie gwarancyjnym, jednak sprawa dotyczyła dysku twardego
    (tak przynjamniej stwierdził serwis) który to dysk został wymieniony.
    Obecnie z ustalen telefonicznych wiadomo już prawie napewno, ze awarii
    uległa płyta główna ktorej koszt wymiany bedzie niebagatelny, bo mowa o
    Macintoshu G5...
    Problem w tym, że jako osoba pracująca na powyższym sprzecie, zostałem
    wyznaczony przez mojego przełożonego do napisania pisma do serwisu, w
    rodzaju "...w związku z trwającą jeszcze trzymiesięczną rękojmią po
    upływie gwarancji, prosimy o usunięcie usterki nieodpłatnie..."

    *Ja w ogole nie znam sie na prawie*, ale pogooglalem co nieco i w
    zasadzie wychodzi na to, ze obecne uwarunkowania mowia o 12 mcznej
    rękojmii, np. http://tinyurl.com/8egkz (plus oczywiscie sporo postów na
    niniejszej grupie), wiec chyba raczej nie ma o czym mowic.
    Ale dyrektor jest ds finansowych, wiec zakladam, ze zna sie na rzeczy....

    Proszę o pomoc jak takie pisemko zredagować? A dodatkowo żeby wyglądało
    w miare poważnie może dodać jakąś ustawę z datą?
    Pomysły, w jaki sposób delikatnie powiedzieć dyrektorowi że jednak się
    myli, raczej nie wchodzą w grę, bo wiadomo że Szef ma zawsze racje...

    Z góry wielkie dzięki.

    --
    keisho
    piszac na priv usun 'beztego.'

    Potrzebujesz strone WWW?

    webdesign :: grafika :: foto cyfrowe i tradycyjne
    http://keisho.webpark.pl

  • 2. Data: 2005-07-02 20:34:03
    Od: "Marcin" <m...@b...maila.pl>

    Użytkownik "keisho" <k...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o pomoc jak takie pisemko zredagować? A dodatkowo żeby wyglądało w
    > miare poważnie może dodać jakąś ustawę z datą?

    W redagowaniu Ci nie pomoge, ale jest tak, ze mozesz reklamowac "Niezgodnosc
    towaru z umowa" przez 2 lata od momentu kupna (niezaleznie czy gwarancja
    jest na pol roku czy na 5 lat). Roznica jest taka, ze gwarancji udziela
    najczesciej producent, natomiast za "niezgodnosc towaru z umowa" odpowiada
    sprzedawca, sklep.
    Czegos takiego jak rekojmia juz raczej nie ma.

    Marcin

  • 3. Data: 2005-07-02 20:35:07
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > piszac na priv usun 'beztego.'
    >
    > Potrzebujesz strone WWW?
    >
    > webdesign :: grafika :: foto cyfrowe i tradycyjne
    Najprościej to zadzwonić do Rzecznika konsumetów w swoim mieście lub
    starostwie i przedstawić sprawę, a poradzi co i jak robić za darmo, a nawet
    pomoże napisać pismo / korzystałam i to z dobrym skutkiem/.
    Można też poszukać : www.uokik.gov.pl
    lub www.federacja-konsumentów.org.pl
    lub www.skp.pl

  • 4. Data: 2005-07-02 21:15:14
    Od: "slawek" <s...@b...pl>

> [...]
    > rodzaju "...w związku z trwającą jeszcze trzymiesięczną rękojmią po
    > upływie gwarancji, prosimy o usunięcie usterki nieodpłatnie..."

    Witaj, problem w tym że ta 3 miesięczna rękojmia po upływie gwarancji to
    była tak dawno ze już nawet najstarsi Górale nie pamiętają ;) więc pisanie
    pism do serwisu na nic się nie zda ;( w zeszłym roku obowiązywały już nowe
    przepisy o rękojmi i dotyczą one tylko firm i wynoszą jeden rok od momentu
    zakupu towaru. Obecnie mógłyś reklamować towar u sprzedawcy w związku z tak
    zwaną niezgodnością towaru z umowa kupna, sprawa do rozstrzygnięcia pomiędzy
    kupującym a sklepem, więc z serwisem nie ma co kotów drzeć bo społecznie nie
    naprawią. Niezgodność z umową to taki nowy przepis mówiący że klient ma
    prawo reklamować wade towaru mawet do 24 miesięcy od momentu zakupu, jest to
    oczywiście obwarowane szeregiem przepisów teoretycznie regulujących ;) ale
    są one tak skomplikowane że producenci nie chcą isć na udry z klientem i
    bardzo często złatwiają reklamacje na jego korzyść :) ale jak mówiłem o to
    trzeba walczyć ze sprzedawcą a nie z serwisem ;)

    Slawek

  • 5. Data: 2005-07-02 23:53:47
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    "Niezgodnosc
    > towaru z umowa" przez 2 lata od momentu kupna (niezaleznie czy gwarancja

    czytac, czytac ze zrozumieniem! :)
    kupila firma przeciez...

  • 6. Data: 2005-07-03 00:06:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <da6vv2$d4b$1@inews.gazeta.pl>, slawek wrote:
    > zakupu towaru. Obecnie mógłyś reklamować towar u sprzedawcy w związku z tak
    > zwaną niezgodnością towaru z umowa kupna, sprawa do rozstrzygnięcia pomiędzy

    Nie mógłby - to nie był zakup konsumencki. Mógłby z rękojmi o ile nie
    wyłączono jej w umowie k-s, ale taka rękojmia też wynosi standardowo 12
    miesięcy od daty kupna.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2005-07-03 00:07:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <da6u3l$imb$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maria wrote:
    > Najprościej to zadzwonić do Rzecznika konsumetów w swoim mieście lub

    On nie jest konsumentem :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-07-03 00:14:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <da6pj3$6ug$1@news2.ipartners.pl>, keisho wrote:
> [...]
    > naprawie w okresie gwarancyjnym, jednak sprawa dotyczyła dysku twardego
    > (tak przynjamniej stwierdził serwis) który to dysk został wymieniony.

    W zależności ile ta naprawa trwała, możesz powołać się na:

    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia
    rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy
    stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji
    nie mógł z niej korzystać.

    Czyli jeśli serwis trzymał wam sprzęt te 2 miesiąc z hakiem lub bez (znasz
    konkrętną datę końca gwarancji) to MZ gwarancja nadal ma zastosowanie. Na
    sam dysk biegnie ona na nowo od chwili wymiany.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-07-03 11:05:25
    Temat: Dzieki za odpowiedzi (Re: Zepsuty komputer.)
    Od: keisho <k...@b...wp.pl>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

> [...]
    [...]
    > § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w

    Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, teraz wiem czego sie trzymac.
    :)