eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZepsuty komputer (krótko po gwarancji). Czy zadziała rękojmia? › Re: Zepsuty komputer (krótko po gwarancji). Czy zadziała rękojmia?
    From: "slawek" <s...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zepsuty komputer (krótko po gwarancji). Czy zadziała rękojmia?
    Date: Sat, 2 Jul 2005 23:15:14 +0200

    Użytkownik "keisho" <k...@b...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:da6pj3$6ug$1@news2.ipartners.pl...
    > Problem w tym, że jako osoba pracująca na powyższym sprzecie, zostałem
    > wyznaczony przez mojego przełożonego do napisania pisma do serwisu, w
    > rodzaju "...w związku z trwającą jeszcze trzymiesięczną rękojmią po
    > upływie gwarancji, prosimy o usunięcie usterki nieodpłatnie..."

    Witaj, problem w tym że ta 3 miesięczna rękojmia po upływie gwarancji to
    była tak dawno ze już nawet najstarsi Górale nie pamiętają ;) więc pisanie
    pism do serwisu na nic się nie zda ;( w zeszłym roku obowiązywały już nowe
    przepisy o rękojmi i dotyczą one tylko firm i wynoszą jeden rok od momentu
    zakupu towaru. Obecnie mógłyś reklamować towar u sprzedawcy w związku z tak
    zwaną niezgodnością towaru z umowa kupna, sprawa do rozstrzygnięcia pomiędzy
    kupującym a sklepem, więc z serwisem nie ma co kotów drzeć bo społecznie nie
    naprawią. Niezgodność z umową to taki nowy przepis mówiący że klient ma
    prawo reklamować wade towaru mawet do 24 miesięcy od momentu zakupu, jest to
    oczywiście obwarowane szeregiem przepisów teoretycznie regulujących ;) ale
    są one tak skomplikowane że producenci nie chcą isć na udry z klientem i
    bardzo często złatwiają reklamacje na jego korzyść :) ale jak mówiłem o to
    trzeba walczyć ze sprzedawcą a nie z serwisem ;)

    Slawek