  • 1. Data: 2007-07-22 20:31:28
    Temat: jaki okres reklamacji
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    witam
    oddałem jakiś czas temu telefon do reklamacji w Orange. w piątek minęło
    już 26 dni roboczych, a o telefonie nic nie wiem. w salonie powiedzieli,
    że mam czekać i jak coś będzie wiadomo to zadzwonią. czy to troszkę nie
    za długo czekam?? co mogę w tej sprawie zrobić dalej??

  • 2. Data: 2007-07-22 20:33:19
    Temat: Re: jaki okres reklamacji
    Od: redgrist <s...@n...pl>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > że mam czekać i jak coś będzie wiadomo to zadzwonią. czy to troszkę nie
    > za długo czekam?? co mogę w tej sprawie zrobić dalej??

    długo, może nie mogli się skontaktować ( pomyłka w numerze )

    zadzwoń ponaglaj, mają tyle czasu ile zawarli w gwarancji.

    redgrist

  • 3. Data: 2007-07-22 22:59:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.07.2007 Piotr <p...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > że mam czekać i jak coś będzie wiadomo to zadzwonią. czy to troszkę nie
    > za długo czekam?? co mogę w tej sprawie zrobić dalej??

    Poinformować uczestników tej grupy z jakiego tyt. reklamowałeś i czy
    telefon kupiłeś w związku z działalnościa zawodową.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-07-23 15:41:09
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Poinformować uczestników tej grupy z jakiego tyt. reklamowałeś i czy
    > telefon kupiłeś w związku z działalnościa zawodową.

    telefon reklamowałem ponieważ zaczął się wieszać, wykonywał
    niespodziewane restarty. kupiony był na osobę prywatną.

  • 5. Data: 2007-07-23 20:02:08
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

    > telefon reklamowałem ponieważ zaczął się wieszać, wykonywał
    > niespodziewane restarty. kupiony był na osobę prywatną.

    Oddałeś na gwarancję czy na podstawie "niezgodności umowy"?

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2007-07-23 20:55:59
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    PlaMa pisze:

    > Oddałeś na gwarancję czy na podstawie "niezgodności umowy"?

    jakoś tak nie bardzo rozumiem twojego pytania. coś niedobrego się z nim
    działo, to oddałem żeby usunęli usterkę. o jaką niezgodność ci chodzi??

  • 7. Data: 2007-07-23 22:37:34
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

    > jakoś tak nie bardzo rozumiem twojego pytania. coś niedobrego się z nim
    > działo, to oddałem żeby usunęli usterkę. o jaką niezgodność ci chodzi??

    Tzw. "ustawa o niezgodności towaru z umową" przyznaje Ci pewne prawa,
    jak np.:
    - Sprzedawca przedmiotu ma obowiązek w 14dni "kalendarzowych"
    ustosunkować się do Twojego roszczenia
    - Sam wybierasz czy towar ma być naprawiany czy wymieniany
    - I kilka innych

    Ale przy zgłoszeniu wady przedmiotu musisz zaznaczyć, że powołujesz się
    na tą ustawę, oraz czy żądasz naprawy czy wymiany.

    Jeżeli tego nie zrobiłeś to tak jakbyś nie chciał wykorzystać tych praw
    i sprawa leci według warunków gwarancji, które masz wypisane na karcie
    gwarancyjnej. Przeczytaj ją i będziesz wiedział ile czasu mają prawo
    trzymać Twój telefon.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 8. Data: 2007-07-24 00:26:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 23.07.2007 Piotr <p...@w...pl> napisał/a:
    > jakoś tak nie bardzo rozumiem twojego pytania. coś niedobrego się z nim
    > działo, to oddałem żeby usunęli usterkę. o jaką niezgodność ci chodzi??

    Kojarzysz termin rękojmia? Niezgodnośc z umową to tryb reklamacji
    (dochodzenia roszczeń) który zastąpił rękojmię przy sprzedazy
    konsumenckiej. Sprzedaż konsumencka to taka sprzedaż gdy kupiłeś coś od
    firmy jako osobna prywatna na prywatny użytek. To w jakim trybie
    reklamujesz (z jakiego tytułu) jest istotne, bo i owa niezgodności i
    gwarancja rządzą się różnymi przepisami. W skrócie: jeśli z tyt. gwarancji
    to warunki ustala gwarant (zwykle producent sprzętu) i powinny być spisane
    w dokumencie gwarancyjny.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-07-24 04:18:03
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > i sprawa leci według warunków gwarancji, które masz wypisane na karcie
    > gwarancyjnej. Przeczytaj ją i będziesz wiedział ile czasu mają prawo

    szczerze mówiąc nic takiego nie zgłaszałem przy oddawaniu telefonu, więc
    przyjmijmy że jest to "zwykły" tryb reklamacji. samej gwarancji też nie
    poczytam teraz, bo poszła razem z telefonem.
    a czy taki długi okres (dzisiaj mija 28 dni roboczych) nie wydaje wam
    się troszkę za długi??

  • 10. Data: 2007-07-24 07:12:06
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Piotr pisze:

> [...]
    > poczytam teraz, bo poszła razem z telefonem.
    > a czy taki długi okres (dzisiaj mija 28 dni roboczych) nie wydaje wam

    Zawsze chyba możesz zażądać wydania Twojej własności. Ale to nich ktoś
    mądrzejszy się wypowie.

    pozdrawiam.
    PlaMa