  • 1. Data: 2005-04-22 16:47:47
    Temat: Zawieszenie-nietypowa kolejność osądzenia
    Od: perzan <p...@w...pl>

    Mialem tą przyjemność ,że zostalem dwukrotnie pobity ,pobicia mają ten
    wspólny
    punkt,że uczestniczyła w nich ta sama osoba (oczywiście plus zmieniajacy
    się
    współuczestnicy).Drugie chronologicznie pobicie zostało zgloszone i
    osądzone,
    napastncy dostali wyroki w zawieszeniu.Pytanie co sie stanie jeśli
    zdecyduję
    się powrócić do wcześniejszego chronologicznie pobicia (oczywiście przy
    założeniu
    ,że uda się wydac akt oskarżenia,osądzić itd ,do przedawnienia jest
    jeszcze prawie 2 lata).
    Jakie bedą skutki dla osoby która uczestniczyła w pobiciu dwukrotnie-ma
    już wyrok 8 miesięcy
    w zawieszeniu na 3 lata artykuł 158 paragraf 1 kk (oczywiście z natury
    rzeczy ta kara może
    zostać odwieszona jeśli popełni przestępstwo w okresie
    obowiązywania),powiedzmy że ponownie
    dostanie kilka miesięcy za 158 kk ,ale ten wyrok będzie dotyczył sprawy
    chronologicznie
    wcześniejszej niz tej w której ma wyrok w zawieszeniu?
    Co zrobi sąd?1)Wyda wyrok bez zawieszenia ,oczywiście nie dodając tych 8
    miesięcy (w zakladzie karnym
    bedzie nadal "leciało" to zawieszenie,czy zawieszenie ulegnie zawieszeniu
    na okres odsiadki?)Wyrok będzie stosunkowo surowszy ,ze względu na
    pozniejsze karanie za podobne przestępstwo?
    2)Wyda wyrok w zawieszeniu i napastnik będzie miał dwa zawieszenia,dwóch
    kuratorów ,a może do już
    "lecącego " zawieszenia doda tylko kolejne lata?To rozwiązanie wydaje się
    co najmniej nielogiczne...
    Oba pobicia w dość nieprzyjemnych okolicznościach,pierwsze w noc Wigilijną
    po powrocie z pasterki
    niemal pod drzwiami domu ,drugie w autobusie.Pomiedzy pobiciami festiwal
    dokuczania,ponizania,zastraszania
    w wykonaniu miejscowych dresiarzy....Sąd wydając wyrok w sprawie drugiego
    pobicia nie brał pod uwagę
    charakteru stosunków oskarżonych i pokrzywdzonego.

  • 2. Data: 2005-04-22 19:07:06
    Temat: Re: Zawieszenie-nietypowa kolejność osądzenia
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > założeniu
    > ,że uda się wydac akt oskarżenia,osądzić itd ,do przedawnienia jest

    Pierwszy wyrok nie zostanie odwieszony, a jaki będzie drugi wyrok to nie
    podejmuje się zgadywać.

  • 3. Data: 2005-04-23 17:12:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "perzan" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    .

    Pierwszy wyrok jest prawomocny. Mógł by zostać odwieszony gdyby sprawcy
    ponownie po jego wydaniu, w okresie próby dopuścili się przestępstwa.
    Wcześniejsze przestępstwo sprawy nie zmieni. Na moje wyczucie dostaną
    wyrok łączny za obydwa niewiele różniący się od jednokrotnego pobicia.