  • 1. Data: 2005-04-22 12:11:31
    Temat: Drzewa przy granicy
    Od: "Leo" <l...@w...pl>

    Czy wolno bez porozumienia z sąsiadem posadzić drzewa przy granicy ( w
    odległości około 0,5-1 m ). Taki numer wywinął mi sąsiad, nie wiem czy to jest
    legalne czy też nie. Jeżeli nie to co robić dalej z tym fantem.

  • 2. Data: 2005-04-22 13:55:58
    Temat: Re: Drzewa przy granicy
    Od: "User of Internet" <U...@w...pl>

    zbierać owoce, które spadły na Twoją działkę

  • 3. Data: 2005-04-22 15:52:47
    Od: "RySZARd" <c...@k...mowi.nie.spamerom.pl>

    Użytkownik "Leo" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest
    > legalne czy też nie. Jeżeli nie to co robić dalej z tym fantem.

    możesz wszystkim co jest(urośnie) nad twoją ziemią zarządzać wg własnego
    uznania
    zbieraj jabłka, tnij gałęzie..., ale tylko nad własną częścią

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 4. Data: 2005-04-22 16:22:57
    Od: poreba <d...@p...com>

    "User of Internet" <U...@w...pl> popełnił 22 kwi 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:d4b008$29l$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > zbierać owoce, które spadły na Twoją działkę
    A jak bukiew go interesuje?

    --
    pozdro
    porebas

  • 5. Data: 2005-04-22 17:32:55
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d4b6tf$gg5$1@nemesis.news.tpi.pl> RySZARd napisal(a):

> [...]
    > uznania
    > zbieraj jabłka, tnij gałęzie..., ale tylko nad własną częścią

    Nieprawda, niestety.
    Choć na szczęście- częściowo.

    Drzewo posadzić może. To jest teren w JEGO władaniu.

    Owoce, które OPADNĄ na twój teren, spożytkowujesz wg. własnego uznania.
    POWODOWAĆ opadania owoców ( inaczej :) trząść) ci nie wolno.

    Gdy się ci nie podobają gałązie przewieszające się z jego drzewa
    na twój teren( przez płot graniczny) prosisz go o ich obcięcie
    w zadanym tereminie.I mu ich obcięcie umożliwiasz.Znaczy-
    pozwalasz mu wejść na swoj teren.
    Żadnych zniszczeń podczas obcinania gałezi zrobić mu u ciebie nie wolno.

    Gdy gałazi nie obcina(mimo twego wezwania) robisz to sam (lub ludzie)
    a kosztami go obciążasz.

    To by było na tyle w sprawie drzewa.

    :)

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010

  • 6. Data: 2005-04-22 18:32:09
    Od: "RySZARd" <c...@k...mowi.nie.spamerom.pl>

    Użytkownik "Green" <z...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.d6icv3.3uu8ha7.zdrw.cotrzebausun@AQUARI
    US.AQUA...

> [...]
    > Żadnych zniszczeń podczas obcinania gałezi zrobić mu u ciebie nie wolno.
    >
    > Gdy gałazi nie obcina(mimo twego wezwania) robisz to sam (lub ludzie)

    Dokładnie - napisałem zbierać jabłka - nie zrywać, trząść itp.
    a z galęziami, jak z każdym problemem, najpierw po dobroci, potem wedle
    prawa silą.

    pozdrawiam
    RySZARd

  • 7. Data: 2005-04-22 19:15:20
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d4bg84$faa$1@nemesis.news.tpi.pl> RySZARd napisal(a):

    > Dokładnie - napisałem zbierać jabłka - nie zrywać, trząść itp.
    > a z galęziami, jak z każdym problemem, najpierw po dobroci, potem wedle
    > prawa silą.

    Prawda,ale...
    Nie napisałeś, że drzewo posadzić-może.
    Napisałeś- może ciąć gałęzie. Może- ale nie od razu.

    taka drobna kosmetyka :)
    Błedu ewidentnego (oczywiście !), że nie popełniłeś :)

  • 8. Data: 2005-04-22 20:44:54
    Od: "RySZARd" <c...@k...mowi.nie.spamerom.pl>

    Użytkownik "Green" <z...@u...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.d6iiv5.3ta4drr.zdrw.cotrzebausun@AQUARI
    US.AQUA...
    >W artykule <d4bg84$faa$1@nemesis.news.tpi.pl> RySZARd napisal(a):

    > Nie napisałeś, że drzewo posadzić-może.

    to jest oczywiste - święte prawo własności
    wolność Tomku w swoim domku (ogrodzie), ale nie moim (sąsiada)

    pozdrawiam
    RySZARd