  • 1. Data: 2005-04-22 16:40:52
    Temat: Niezłożenie deklaracji PIT/VAT w terminie...
    Od: gollum <n...@u...pl>

    ... co za to grozi?

    Z kks wynika(56 par.4, 6 par.2), że do 720 stawek dziennych, ale to
    akurat niewiele mi mówi.
    Działalność gospodarcza, przekroczenie terminu o kilkanaście dni.
    Jak z nimi rozmawiać, żeby kara była jaknajmniejsza...?
    Możecie podzielić się "doświadczeniami"?

  • 2. Data: 2005-04-22 18:44:07
    Temat: Re: Niezłożenie deklaracji PIT/VAT w terminie...
    Od: "Pawel D." <l...@w...pl>

> [...]
    > Jak z nimi rozmawiać, żeby kara była jaknajmniejsza...?
    > Możecie podzielić się "doświadczeniami"?

    Tak naprawdę to rozchodzi się o kasę. Czy ta wynikająca z deklaracji była
    wpłacona w terminie? Bo jesli nie, to należy policzyć ile wynosza odsetki od
    tej kwoty. Jeżeli przekraczają 6.60 to radzę czym prędzej udac się do
    księgowości US o dokładne ich policzenie i wpłacić je nie czekając na upomnienie
    obciążone kosztami.

  • 3. Data: 2005-04-22 19:08:47
    Od: "RS" <s...@g...pl>

    odpowiedz pierwsza: szybciutko do US z pisemkiem pt. "czynny żal", gdzie
    ładnie się przyznajesz i przepraszasz i aby odstąpili od karania - to
    działa, robiłem, OK
    druga odpowiedz: samoukaranie - tematu nie znam, jedynie ze słuszenia - jak
    już domyślasz się że kara będzie to proponujesz, że wpłacisz jakąś
    (oczywiście mniejszą kwotę, niż kara) - tego nie robiłem.

    na marginesie - jak wpływa prośba o czyyny żal do US to chyba powinni się do
    tego ustosunkowac w terminie 30 dni lub zawiadomić, że czynność jest
    skąplikowana i wydłużają sobie termin. A co robić jak się nie odezwali? na
    razie siedzę cicho się też nie odzywam - nie wiem czy słusznie robię?

    RS

  • 4. Data: 2005-04-22 20:38:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@w...pl> napisal(a):

> [...]
    > księgowości US o dokładne ich policzenie i wpłacić je nie czekając na upomnienie

    To nie chodzi o kasę. Wpłacenie podatku z opóźnieniem to pikuś, jedyną
    karą są odsetki. Natomiast za spóźnienie z deklaracją można dostać
    kilkaset złotych.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-04-23 10:25:07
    Od: "Pawel D." <l...@w...pl>

> [...]

    > To nie chodzi o kasę. Wpłacenie podatku z opóźnieniem to pikuś, jedyną
    > karą są odsetki. Natomiast za spóźnienie z deklaracją można dostać
    Zgoda. Róznica jest taka że kwity trafiają na kupę a opóżniona wpłata wyskakuje
    w systemie komputerowym.
    Natomiast popatrz na ZUS. Ja poskładałem deklaracje 20 dni za póżno. A dopiero
    zapłacenie o 9 zł za mało na ubez. wypadkowe skutkowało odmową wypłacenia
    chorobowego. Cóż, co urząd to inny obyczaj.

  • 6. Data: 2005-04-24 22:08:54
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@n...spam-pl>

    Witam,

    > To nie chodzi o kasę. Wpłacenie podatku z opóźnieniem to pikuś, jedyną
    > karą są odsetki. Natomiast za spóźnienie z deklaracją można dostać
    > kilkaset złotych.

    Nieprawda! Za nieterminowa wplate podatkow tez jest kara
    - dostalo mi sie kilka razy po 50-200 PLN ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    GSF 600S '03 (black)

  • 7. Data: 2005-04-25 13:30:12
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > księgowości US o dokładne ich policzenie i wpłacić je nie czekając na upomnienie

    Na każdej deklaracji była nadpłata (minimalna) vatu, do zaplacenia 0.

  • 8. Data: 2005-04-27 16:20:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@n...spam-pl> napisal(a):
    > Witam,

    > Nieprawda! Za nieterminowa wplate podatkow tez jest kara
    > - dostalo mi sie kilka razy po 50-200 PLN ;-)

    Ale o ile pamiętam za uporczywe nieterminowe wpłaty :)

    Zależy też pewnie jakiego podatku - czy jesteś podatnikiem, czy tylko
    platnikiem. Jeśli płatnikiem, to przetrzymujesz cudze podatki, a to
    gorzej niż swoje...
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-04-27 22:31:24
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@n...spam-pl>

    Samotnik wrote:
    > <a...@n...spam-pl> napisal(a):
    > Ale o ile pamiętam za uporczywe nieterminowe wpłaty :)

    Nie bardzo - za jednodniowe opoznienie nawet daja :/

    > Zależy też pewnie jakiego podatku - czy jesteś podatnikiem, czy tylko
    > platnikiem. Jeśli płatnikiem, to przetrzymujesz cudze podatki, a to
    > gorzej niż swoje...

    I podatnikiem i platnikiem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] progreso [kropka] pl
    http://www.progreso.pl - hosting - 0801 307 301