  • 1. Data: 2019-02-22 22:41:27
    Temat: Zawiadamiający Birgfellner zaczął unikać prokuratury?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-birgfellner-u
    karany-grzywna-za-niestawienie-sie-na-przesluch,nId,
    2849925

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-02-22 23:37:13
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-22 o 22:41, A. Filip pisze:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-birgfellner-u
    karany-grzywna-za-niestawienie-sie-na-przesluch,nId,
    2849925

    Tak się zastanawiam. Kto jest większym idiotą? Prokurator nakładający
    grzywnę w sytuacji usprawiedliwionego niestawiennictwa, czy ty?

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2019-02-22 23:38:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 23:37, Sonn pisze:
    > Tak się zastanawiam. Kto jest większym idiotą? Prokurator nakładający
    > grzywnę w sytuacji usprawiedliwionego niestawiennictwa, czy ty?

    Sonn po niemiecku to syn, tak się zastanawiam czyim synem jest Sonn:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 4. Data: 2019-02-22 23:51:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-22 o 23:37, Sonn pisze:
> [...]
    >>

    > Tak się zastanawiam. Kto jest większym idiotą? Prokurator nakładający
    > grzywnę w sytuacji usprawiedliwionego niestawiennictwa, czy ty?

    Usprawiedliwionego jak usprawiedliwionego, bardziej mnie zastanawia to,
    czy poszkodowany składający zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa w ogóle powinien (i może) być karany za swoje
    niestawiennictwo, nawet nieusprawiedliwione. Przecież konsekwencją
    niestawiennictwa nie powinna być grzywna, tylko ujemny interes
    poszkodowanego w postaci nieskutecznego zgłoszenia.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-02-23 00:10:29
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 23:51, Liwiusz pisze:
> [...]
    > niestawiennictwa nie powinna być grzywna, tylko ujemny interes
    > poszkodowanego w postaci nieskutecznego zgłoszenia.

    ale ile razy można zgłaszać ? czyżby brakowało dowodów ? pytania się
    mnożą:))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 6. Data: 2019-02-23 01:01:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Feb 2019 23:51:00 +0100, Liwiusz napisał(a):
> [...]
    > niestawiennictwa nie powinna być grzywna, tylko ujemny interes
    > poszkodowanego w postaci nieskutecznego zgłoszenia.

    Dlaczego nieskutecznego ?
    Wydaje sie, ze raz zglosic wystarczy, a dalej to juz prokurator
    powinien dzialac sam ...

    J.

  • 7. Data: 2019-02-23 01:10:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-02-22, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    karany-grzywna-za-niestawienie-sie-na-przesluch,nId,
    2849925

    E tam. Prokurator chciał zapewne uzyskać wrażenie nierzetelności
    Birgfellnera. Ruch w miarę bezpieczny, medialny, więc może nawet
    przemyślany. Suweren to spokojnie łyknie.

    A AF po prostu troluje, tym razem już w klasycznym stylu.

> [...]
    > niestawiennictwa nie powinna być grzywna, tylko ujemny interes
    > poszkodowanego w postaci nieskutecznego zgłoszenia.

    W sumie nie wiadomo po co go wzywali, a wątków pobocznych jest już
    zapewne od groma i niekoniecznię muszą być one w jego interesie.

    Apropos, jak to się skończyło z grzywnami dla HGW za olewnie Jakiego?
    Zdaje się powygrywała jakieś sprawy i nie musi płacić. Rzecz o tyle
    ciekawa, że nawet koledzy z PO ją namawiali, aby na tę komisję łaziła.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2019-02-23 07:10:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
> [...]
    > niestawiennictwa nie powinna być grzywna, tylko ujemny interes
    > poszkodowanego w postaci nieskutecznego zgłoszenia.

    Ja się nieco zdziwię jak te grzywny nie przepadną w odwołaniu.
    Natomiast "na teraz" postawi to adwokatów zawiadamiającego w średnio
    zręcznej sytuacji. By uniknąć grzywien wypadałoby argumentować że sprawa
    nie jest zbyt pilna. By podkreślić wagę przestępstwa o którym
    zawiadomiono wypada argumentować że sprawa jest BARDZO pilna.
    W sumie dość podobnie jak sugerujesz tyle że szybciej na (publicznym)
    wierzchu a w tej sprawie czas ma spore znaczenie polityczne.

    A usprawiedliwienie w przeddzień umówionego spotkania "bo wyjeżdża za
    granicę KROPKA" jest IMHO albo bezwstydnie gówniane ale nie w pełni
    zacytowane.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2019-02-23 07:46:10
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    2849925

    > Dlaczego nieskutecznego ?
    > Wydaje sie, ze raz zglosic wystarczy, a dalej to juz prokurator

    Także w przypadku odwołania faksem przez adwokata w przeddzień po
    południu wcześniej umówionego "spotkania" z prokuraturą? Ja bym twoją
    linię argumentacji nawet w znacznej części łyknął w przypadku odwołania
    kilka dni wcześniej z sugestią przełożeniem na inny konkretny termin.

    Co do kwestii jak sądy rozstrzygną prawomocnie kwestie grzywien to moje
    zdanie w tej konkretnej sprawie jest bez wskazania wcześniejszego
    orzecznictwa/praktyki "na dwoje babka wróżyła". Na krótką metę (kilka
    najbliższych tygodni) to jakie będzie prawomocne rozstrzygnięcie kwestii
    grzywien nie wydaje się kluczowe dla gry zawiadamiający&adwokaci
    v. prokuratura.

    <cynizm> Widać mecenas Giertych zbytnio się przyzwyczaił do tego że jest
    jedyną stroną walącą (medialnie) "ledwo powyżej pasa". </cynizm>

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2019-02-23 10:04:19
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-23 o 07:46, A. Filip pisze:

> [...]
    > linię argumentacji nawet w znacznej części łyknął w przypadku odwołania
    > kilka dni wcześniej z sugestią przełożeniem na inny konkretny termin.

    A gdyby faksem przysłał zwolnienie lekarskie od lekarza sądowego? Jak
    widać idiotyzmem dorównujesz temu usłużnemu prokuratorkowi. Poza tym
    ZTCW wraz z informacją o niemożności stawiennictwa zaproponowano kolejny
    termin przesłuchania.

    --
    Sonn