  • 1. Data: 2019-02-22 09:09:56
    Temat: uzytkowanie wieczyste
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    takie pisemko z urzedu miasta dostalem

    "zgodnie z postanowieniami ustawy o przeksztalceniu prawa uzytkowania
    wieczystego w prawo wlasnosci tych gruntow, przeksztalceniu z mocy
    prawa podlegaja grunty ...
    Zatem od 2019 zaprzestaje sie wysylania informacj przypominajacych o
    wysokosci oplat rocznych.

    Osoby pozostajace nadal uzytkownikami wieczystymi sa zobowiazani do
    regulowania oplat rocznych z zachowaniem ustawowego terminu .."

    Mam wykupione mieszkanie w bloku ... i byc moze wspolwlasnosc przez
    spoldzielnie w jakis gruntach u.w..
    Wczesniej placilem tylko podatek gruntowy.

    I przestalem rozumiec:
    -naprawde jestem gdzies tam u.w. ?
    -wyslali wszystkim jak leci, nie patrzac na szczegoly ?

    -jesli przeksztalcili, to o jakich uzytkownikach wieczystych mowa ?
    -byli (a moze i ciagle obecni) u.w. ... ile maja placic ?
    Ustawa zamrozila oplaty ?

    J.

  • 2. Data: 2019-02-22 10:15:05
    Temat: Re: uzytkowanie wieczyste
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 09:09, J.F. pisze:
> [...]
    > prawa podlegaja grunty ...
    > Zatem od 2019 zaprzestaje sie wysylania informacj przypominajacych o

    użytkowanie wieczyste to rodzaj oszustwa, to jest własność na 99 lat lub
    mniej do 40 lat:)

    u.w. wprowadziły komuszki aby wystrychnąć na dudka Polaków:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 3. Data: 2019-02-22 15:04:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >użytkowanie wieczyste to rodzaj oszustwa, to jest własność na 99 lat
    >lub mniej do 40 lat:)
    >u.w. wprowadziły komuszki aby wystrychnąć na dudka Polaków:)

    Ale tez cena byla adekwatna.

    Malo mnie interesuje kto wprowadzil, interesuje mnie czy terraz "oni"
    chca mnie wystrychnac na dudka.

    J.

  • 4. Data: 2019-02-22 15:08:49
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 15:04, J.F. pisze:

    > Ale tez cena byla adekwatna.

    za ile kupiłeś?

    > Malo mnie interesuje kto wprowadzil, interesuje mnie czy terraz "oni"
    > chca mnie wystrychnac na dudka.

    lepsza własność od pseudo-własności:)
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 5. Data: 2019-02-22 15:40:52
    Od: ń <k...@t...sie>

    Mniej więcej podobnie jak wykup mieszkania komunalnego od gminy na własność.
    Ci co wykupili (np. na przełomie lat 80/90) nagle się ździwili, że za wszystko muszą
    płacić (remonty itp.), a sąsiedzi zza ściany
    "komuniści" wszystko mają w d..., bo im gmina okna, kuchnię i wannę wymienia i na
    dodatek opłaty miesięczne mają 3x niższe.

    -----

  • 6. Data: 2019-02-22 16:24:42
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 15:40, ń pisze:
> [...]
    > wszystko mają w d..., bo im gmina okna, kuchnię i wannę wymienia i na
    > dodatek opłaty miesięczne mają 3x niższe.

    jak by należeli do spółdzielni to remonty byłyby w ramach czynszu, a jak
    chcieli na blokach się sami rządzić to mieli to co chcieli:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 7. Data: 2019-02-23 01:21:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Feb 2019 15:08:49 +0100, u2 napisał(a):

    > za ile kupiłeś?

    Ja nie, ale normalnie ... 1/100 wartosci rocznie ?

    > lepsza własność od pseudo-własności:)

    Najpierw nie poinformuja, potem powiedza, ze trzeba sie bylo
    poinformowac, a potem zabiora, bo odsetki narosly :-(

    J.

  • 8. Data: 2019-02-23 10:15:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2019 o 01:21, J.F. pisze:
    > Ja nie, ale normalnie ... 1/100 wartosci rocznie ?

    Opłaty z tytułu użytkowania wieczystego
    Opłaty roczne są zdefiniowane ustawowo i wynoszą od 0,3 - 3% ceny
    nieruchomości, w zależności od określonego w umowie celu, na jaki
    nieruchomość gruntowa została oddana. Termin płatności opłat rocznych
    upływa z końcem marca każdego roku.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/U%C5%BCytkowanie_wiecz
    yste

    > Najpierw nie poinformuja, potem powiedza, ze trzeba sie bylo
    > poinformowac, a potem zabiora, bo odsetki narosly

    zasady zmiany własności z u.w. na własność są różne w różnych
    samorządach, największa heca była w Warszafce, gdzie pazerne łajzy z
    pełomafii chciały zarżnąć mieszkańców po wygranych wyborach w myśl
    złotej zasady pełomafii zagłosujcie i spier... cie:))))))))))))
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"