  • 11. Data: 2019-02-23 10:09:05
    Temat: Re: Zawiadamiający Birgfellner zaczął unikać prokuratury?
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2019 o 10:04, Sonn pisze:
    > A gdyby faksem przysłał zwolnienie lekarskie od lekarza sądowego? Jak
    > widać idiotyzmem dorównujesz temu usłużnemu prokuratorkowi. Poza tym
    > ZTCW wraz z informacją o niemożności stawiennictwa zaproponowano kolejny
    > termin przesłuchania.

    gdyby babka miała wąsy to by była dziadkiem:)))))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 12. Data: 2019-02-23 10:10:20
    Od: u2 <u...@o...pl>

    A propos pisze się oddzielnie, debil chce zmienić temat wątku:)))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 13. Data: 2019-02-23 10:15:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Jak widać idiotyzmem dorównujesz temu usłużnemu prokuratorkowi. Poza tym
    > ZTCW wraz z informacją o niemożności stawiennictwa zaproponowano

    Czyli wyjechał za granice na leczenie? :-) Nie było mowy o zwolnieniu
    lekarskim nawet od lekarza nie sądowego.

    Podaj link najlepiej z zaproponowanym terminem. Całkiem możliwe że masz
    rację ale na twoje gołe słowo nie uwierzę. Ty na moje gołe słowo w coś
    (znaczącego) uwierzysz? :-)

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2019-02-23 10:28:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    > [...]
    > Apropos, jak to się skończyło z grzywnami dla HGW za olewnie Jakiego?
    > Zdaje się powygrywała jakieś sprawy i nie musi płacić. Rzecz o tyle
    > ciekawa, że nawet koledzy z PO ją namawiali, aby na tę komisję łaziła.

    AFAIR Sądy administracyjne orzekały różnie, część grzywien przyklepały
    a część nie. Nie śledziłem tego starannie więc mogę się mylić ale linki
    na rozstrzygnięcia w sprawie części grzywien nie dają obrazu całokształtu.

    AFAIR Jak słabo pamiętam ja odniosłem wrażenie że Wysokie Sądy
    Administracyjne niezbyt się przykładał do bardzo wyraźnego wskazania
    dlaczego orzekały różnie. Będę wdzięczny za wskazanie źródeł
    świadczących inaczej.

    --
    A. Filip

  • 15. Data: 2019-02-23 10:52:36
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2019 o 10:28, A. Filip pisze:
    > AFAIR Sądy administracyjne orzekały różnie, część grzywien przyklepały
    > a część nie. Nie śledziłem tego starannie więc mogę się mylić ale linki
    > na rozstrzygnięcia w sprawie części grzywien nie dają obrazu całokształtu.

    co innego kara administracyjna co innego niestawiennictwo się do
    prekuratury:)))

    innymi słowy kpa to nie kpk:)
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 16. Data: 2019-02-23 12:27:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-23 o 01:01, J.F. pisze:
> [...]
    karany-grzywna-za-niestawienie-sie-na-przesluch,nId,
    2849925

    > Dlaczego nieskutecznego ?
    > Wydaje sie, ze raz zglosic wystarczy, a dalej to juz prokurator
    > powinien dzialac sam ...

    Zależy, skoro prokurator koniecznie tak chce przesłuchać B., to być może
    pierwsze zawiadomienie było "za skąpe".

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2019-02-23 12:45:45
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.02.2019 o 12:27, Liwiusz pisze:
    > Zależy, skoro prokurator koniecznie tak chce przesłuchać B., to być może
    > pierwsze zawiadomienie było "za skąpe".

    widać, że "dowody", które złożył są dęte, pisano już o tym:)

    prawdopodobnie nie chce ich uzupełnić o oryginały:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 18. Data: 2019-02-23 12:45:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 23:51, Liwiusz pisze:

> [...]
    > niestawiennictwa nie powinna być grzywna, tylko ujemny interes
    > poszkodowanego w postaci nieskutecznego zgłoszenia.

    Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu skutkuje
    tym, że w sprawie albo musi być wszczęte postępowanie, albo wydane
    postanowienie o odmowie wszczęcia. Odmowa wszczęcia przeważnie bywa
    poprzedzona tzw. czynnościami sprawdzającymi. Jedną z czynności w tym
    trybie jest przesłuchanie składającego zawiadomienie / pokrzywdzonego,
    celem doprecyzowania niejasnych dla organu okoliczności. Zwłaszcza, gdy
    z zawiadomienia wynika, że zawiadamiający jest świadkiem, to trzeba go
    przesłuchać, bowiem samo zawiadomienie o przestępstwie nie zawierające
    pouczeń o odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania jest raczej
    kiepskim dowodem.

    Teraz zastanawiam się, czy faktycznie zawiadamiający "zaniemógł" - co
    byłoby po prostu zbiegiem okoliczności, czy też swoim uchyleniem się od
    przesłuchania próbuje wymusić na organie zajęcie stanowiska procesowego
    w przedmiocie wszczęcia (odmowa / wszczęcie) bez tego przesłuchania.
    Odnoszę wrażenie, że prokurator doszedł do tego drugiego wniosku - nie
    oceniam tu zasadności. Nałożył grzywnę "w celu przymuszenia", a po
    nieskuteczności odmówi wszczęcia postępowania wobec braku danych
    uzasadniających popełnienie przestępstwa.

  • 19. Data: 2019-02-23 12:51:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.02.2019 o 01:01, J.F. pisze:

    > Dlaczego nieskutecznego ?
    > Wydaje sie, ze raz zglosic wystarczy, a dalej to juz prokurator
    > powinien dzialac sam ...

    Widocznie zawiadomienie zawiera jakieś fragmenty, które wzbudzają w
    prokuratorze wątpliwości. Nie oceniam, czy zasadne. Taka jest rola
    przesłuchania zawiadamiającego.

    Ogólnie czasem ludziom wydaje się coś oczywiste i jasne, a innej osobie
    nie - nie dopatrując się tu złej woli z niczyjej strony. Dlatego, warto
    takie zawiadomienie o przestępstwie czasem dać jakiejś nieznającej
    sprawy osobie, by przeczytała i powiedziała, czy wszystko jest jasne.

    W tym konkretnym wypadku boję się, że celem jest ne tyle ukaranie
    kogokolwiek, co wywołanie przewlekłego postępowania, by podczas
    najbliższych wyborów "krzyczeć" że prowadzone jest postępowanie w
    sprawie oszustwa. Oczywiście mogę się mylić, ale po prostu wskazuję na
    taką możliwość.

  • 20. Data: 2019-02-23 12:55:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    karany-grzywna-za-niestawienie-sie-na-przesluch,nId,
    2849925

    > Zależy, skoro prokurator koniecznie tak chce przesłuchać B., to być
    > może pierwsze zawiadomienie było "za skąpe".

    A nie lepiej powiedzieć że "ekonomika dochodzeniowa" sugerowała szybkie
    uzyskanie bardziej szczegółowych zeznania zawiadamiającego?
    A bardziej cynicznie: prokuratura pewnie chciała mieć "niemal kompletne"
    zeznania zawiadamiającego by uniknąć podejrzeń o (kolejne) zeznania
    zawiadamiającego sterowane zeznaniami innych stron.

    Ja tam prywatnie spekuluje że rozsądny prokurator wolałby uniknąć
    przesłuchiwania "generalnego kierowcy Polski z tylnego siedzenia"
    bez solidnych podstaw ale jeśli myśli kilkanaście lat naprzód to
    "w papierach porządek *MUSI* być". Muszą być dość solidnie udokumentowane
    podstawy do przerwania procedowania zawiadomienia o podejrzeniu.
    Niestawianie się zawiadamiającego może być ich dość znaczącym fragmentem.

    --
    A. Filip