  • 1. Data: 2011-06-20 13:00:01
    Temat: Zawiadomienie wspólnika
    Od: spp <s...@o...pl>

    Czy istnieją odrębne przepisy nakazujące powiadamianie wspólnika spółki
    z o.o. listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Czy sam polecony nie
    wystarczy?

    --
    spp

  • 2. Data: 2011-06-20 13:03:47
    Temat: Re: Zawiadomienie wspólnika
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 15:00:01 +0200, spp napisał(a):

    > Czy istnieją odrębne przepisy nakazujące powiadamianie wspólnika spółki
    > z o.o. listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Czy sam polecony nie
    > wystarczy?

    Chodzi o zwołanie WZ? Ma to znaczenie z punktu widzenia prawidłowości
    doręczenia -- czyli kwestia dowodowa, jeśli coś będzie nie tak.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-06-20 13:49:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 15:03, Olgierd pisze:

    > Chodzi o zwołanie WZ? Ma to znaczenie z punktu widzenia prawidłowości
    > doręczenia -- czyli kwestia dowodowa, jeśli coś będzie nie tak.

    No tak, ale czym się różni dowód z nadania listu poleconego (w razie
    czego mogę też sprawdzić prawidłowość doręczenia) od zwrotki z
    potwierdzonym odbiorem? Chyba tylko 'czasem dostępu'? ;)

    --
    spp

  • 4. Data: 2011-06-20 14:00:19
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 20-06-2011 15:00, spp pisze:
    > Czy istnieją odrębne przepisy nakazujące powiadamianie wspólnika spółki
    > z o.o. listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Czy sam polecony nie
    > wystarczy?

    Jak zawiadamianie o zgromadzeniu wspólników, to polecony wystarczy (bez
    ZPO). Art. 238 KSH.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2011-06-20 14:02:31
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 16:00, .B:artek. pisze:

    > Art. 238 KSH

    :)

    O to chodziło.
    Dziękuję. :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-06-20 14:06:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 20 Jun 2011 15:49:21 +0200, spp napisał(a):

    > No tak, ale czym się różni dowód z nadania listu poleconego (w razie
    > czego mogę też sprawdzić prawidłowość doręczenia) od zwrotki z
    > potwierdzonym odbiorem? Chyba tylko 'czasem dostępu'?

    Tym, że dowód nadania nie jest dowodem odebrania ;-) -- zaś sprawdzenie
    prawidłowości doręczenia w takim przypadku... no średnio to działa.

  • 7. Data: 2011-06-20 15:36:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 16:06, Olgierd pisze:

    > Tym, że dowód nadania nie jest dowodem odebrania ;-) -- zaś sprawdzenie
    > prawidłowości doręczenia w takim przypadku... no średnio to działa.

    Eee, czemu?
    Pomijając odpowiedź uzyskaną w innym pod wątku - to jednak chyba różnica
    czystko akademicka. :)

    spp

  • 8. Data: 2011-06-20 15:43:47
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 20-06-2011 17:36, spp pisze:
    > Eee, czemu?
    > Pomijając odpowiedź uzyskaną w innym pod wątku - to jednak chyba różnica
    > czystko akademicka. :)

    Nie, różnica jest istotna.

    Gdyby był wymóg ZPO (inaczej: odebrania zawiadomienia przez wspólnika),
    to każdy przypadek nieodebrania przez niego przesyłki (z powodu
    jakiegokolwiek: wyjazd, choroba, celowe nieodbieranie przesyłek) mógłby
    traktować jako przyczynę wadliwego zwołania zgromadzenia wspólników i
    zaskarżania uchwał na nim podjętych. W ten sposób wspólnik mógłby
    torpedować działalność spółki.

    Skoro jest wymóg jedynie wysłania poleconym, to zawiadomienie
    teoretycznie może w ogóle nie dojść do wspólnika (np. poczta zgubi albo
    dojdzie po terminie zgromadzenia). Jednocześnie wspólnik nie ma
    możliwości blokowania zgromadzeń tłumaczeniami, że nie dostał zawiadomienia.

    Jest to opowiedzenie się za jednym z rozwiązań w sytuacji, gdy oba mają
    wady. Ustawa wychodzi z założenia (chyba słusznego), że jednak częściej
    zdarza się, że wspólnik nie odbiera poczty prawidłowo awizowanej, niż
    poczta gubi przesyłkę czy doręcza polecony później niż 2 tygodnie od
    nadania. Jednocześnie ważniejszy jest interes spółki i pozostałych
    wspólników, niż jednego wspólnika.

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2011-06-20 17:31:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-20 17:43, .B:artek. pisze:

> [...]
    > poczta gubi przesyłkę czy doręcza polecony później niż 2 tygodnie od
    > nadania. Jednocześnie ważniejszy jest interes spółki i pozostałych

    No właśnie - i to jest początek tej akademickiej dyskusji... ;)

    A poważniej - podany przez Ciebie artykuł KSH zamyka sprawę.
    Mój zarząd 'pomylił się' w formułowaniu projektów uchwał i przez
    niedopatrzenie na walnym zgromadzeniu nie podjął uchwały o zatwierdzeniu
    sprawozdania finansowego. To znaczy podjął ją ale niejednoznacznie
    zostało to w uchwale zapisane więc ... sąd odrzucił całość złożonej
    dokumentacji. Trzeba zwołać jeszcze jedno WZW a ponieważ wspólników jest
    grubo ponad setka to oszczędności w razie rezygnacji z wysyłania ZPO są
    wymierne. :)

    --
    spp