  • 1. Data: 2007-10-05 13:01:20
    Temat: Zatrzymanie przez Policje
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Witam!

    Co powinien nam podac Policjant podczas kontroli drogowej, czy tez pieszej?
    Powinien nam sie przedstawic czy dopiero na zadanie? Podobnie z numerem
    legitymacji?

    Ma tutaj znaczenie teren zabudowany / nie zabudowany?

    Czy lampka Policja (na dachu) powinna byc wlaczona?

    I sytuacja taka:
    Stoje przy samochodzie na parkingu. Podjezdza radiowoz pyta kogo auto,
    mowie moje a on ze chce dokumenty samochodu. Czy ma prawo? Wkoncu nie jest
    to kontrola
    drogowa.

    Prosze mnie tutaj nie obrazac ze cos tam, pytam poprostu z czystej
    ciekawosci :)

    --
    GG# 906954

  • 2. Data: 2007-10-05 16:31:10
    Temat: Re: Zatrzymanie przez Policje
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@"WYTNIJ_TO"o2.pl>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co powinien nam podac Policjant podczas kontroli drogowej, czy tez
    > pieszej?
    > Powinien nam sie przedstawic czy dopiero na zadanie? Podobnie z numerem
    > legitymacji?

    Nazwisko, imię, przyczynę podjęcia czynności i podstawę prawną.
    Samodzielnie, bez żądania. Tyle teoria, teoria...
    Przy legitymowaniu innym niż kontrola drogowa jeszcze pouczyć o prawie do
    skargi.

    > Ma tutaj znaczenie teren zabudowany / nie zabudowany?

    nie ma

    > Czy lampka Policja (na dachu) powinna byc wlaczona?

    nie ważne

> [...]
    > Stoje przy samochodzie na parkingu. Podjezdza radiowoz pyta kogo auto,
    > mowie moje a on ze chce dokumenty samochodu. Czy ma prawo? Wkoncu nie jest

    Pytać i prosić itd. mogą. Ale nie masz obowiązku posiadać przy sobie jak nie
    prowadzisz, więc nie ma podstaw do ukarania.

    Zamiast się oburzać to byś popatrzył z innej strony. Przecież nie masz
    wymalowane na czole, że jesteś właścicielem. Po prostu chcieli chronić Twoje
    auto przed potencjalnym złodziejem, który się przy nim kręcił. Gdyby Ci
    ukradli to byś miał pretensje, że nic nie robią, żeby upilnować...

  • 3. Data: 2007-10-05 19:19:39
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Fri, 5 Oct 2007 18:31:10 +0200, od Piotr [trzykoty]
    :

    > Po prostu chcieli chronić Twoje
    > auto przed potencjalnym złodziejem, który się przy nim kręcił. Gdyby Ci
    > ukradli to byś miał pretensje, że nic nie robią, żeby upilnować...

    Właśnie! trochę zrozumienia dla funkcjonariuszy. Nie obruszać się, ze
    czegoś chcą. Widocznie coś się im wydawało i postanowili to sprawdzić, mają
    takie prawo, a nawet obowiązek.
    A co do numeru legitymacji - lepiej zanotować nr identyfikacyjny
    funkcjonariusza, który jest przypisany do konkretnego funkcjonariusza.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 4. Data: 2007-10-05 19:31:45
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    > Prosze mnie tutaj nie obrazac ze cos tam, pytam poprostu z czystej
    > ciekawosci :)

    Wszystko fajnie, ale wytłumacz mi - jak się ma temat tego posta
    ("Zatrzymanie przez Policje") do jego treści??? :)

    Piotr

  • 5. Data: 2007-10-05 19:35:34
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wszystko fajnie, ale wytłumacz mi - jak się ma temat tego posta
    > ("Zatrzymanie przez Policje") do jego treści??? :)

    ma sie hipotetycznie :)

    --
    GG# 906954

  • 6. Data: 2007-10-05 19:36:28
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@"WYTNIJ_TO"o2.pl> napisał w
    wiadomości news:fe5p68$fue$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]

    > Twoje auto przed potencjalnym złodziejem, który się przy nim kręcił. Gdyby
    > Ci ukradli to byś miał pretensje, że nic nie robią, żeby upilnować...

    Ale ja to rozumiem i pomyslalem o tym, co nie zmienia faktu ze chcialem
    wiedziec czy musze mu dac czy nie :)

    --
    GG# 906954

  • 7. Data: 2007-10-05 19:37:40
    Od: "Piter" <j...@w...pl>

> [...]

    > Samodzielnie, bez żądania. Tyle teoria, teoria...
    > Przy legitymowaniu innym niż kontrola drogowa jeszcze pouczyć o prawie do

    A jesli tego policjant nie zrobi to jakie mam prawo?

    --
    GG# 906954

  • 8. Data: 2007-10-05 20:53:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jeśli tego policjant nie zrobi to jakie mam prawo?

    Napisać skargę do jego przełożonego. To wykroczenie dyscyplinarne.

  • 9. Data: 2007-10-10 08:56:08
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Piotr [trzykoty]" <trzykoty@"WYTNIJ_TO <trzykoty@"WYTNIJ_TO"o2.pl>
    popełnił(a):

    > Użytkownik "Piter" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > nie ważne

    Ważne. Powinni włączyć "niebieskie światełka" jeśli zatrzymanie następuje w
    miejscu zabronionym (czyli gdzie utrudnia ruch bądź zagraża jego
    bezpieczeństwu). Pomijam ustawienie się pojazdu policyjnego ZA zatrzymanym
    autem (w miarę możliwości oczywiście).

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną