  • 1. Data: 2009-07-29 08:46:40
    Temat: Zastrzeżona nazwa zabytku
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Witam,
    chciałbym się dowiedzieć jakie obowiązki/zakazy niesie za sobą wykorzystanie
    nazwy zabytku, która jest zastrzeżona. Domyślam się, że jest tu trochę
    inaczej niż z zastrzeżeniem znaku towarowego bo jednak zabytek to zabytek.
    Czy można używać takiej nazwy do podpisu pocztówek produkowanych oczywiście
    komercyjnie? Mam na myśli podpis bez żadnej zgody zarządców zabytku. Może
    chodzi tylko o to żeby nie nazywać tak samo innych obiektów?

    Pzdr.
    Maniek

  • 2. Data: 2009-07-29 08:52:37
    Temat: Re: Zastrzeżona nazwa zabytku
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 29 Jul 2009 10:46:40 +0200, Marian Paździoch napisał(a):

    > chciałbym się dowiedzieć jakie obowiązki/zakazy niesie za sobą
    > wykorzystanie nazwy zabytku, która jest zastrzeżona.

    A w jaki sposób dokonano zastrzeżenia nazwy tego zabytku?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 3. Data: 2009-07-29 09:09:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 29 Jul 2009 08:52:37 +0000, Olgierd napisał(a):

    > A w jaki sposób dokonano zastrzeżenia nazwy tego zabytku?

    np tak
    http://www.archeologiczne.fora.pl/prawo-archeologicz
    ne,19/zastrzezony-wizerunek-muzeum,31.html

  • 4. Data: 2009-07-29 09:42:43
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarządców zabytku. Może chodzi tylko o to żeby nie nazywać tak samo innych

    Idziesz do właściciela/zarządcy tegoż zabytku i pytasz go o zgodę na
    wykorzystanie nazwy lub wizerunku zabytku. Mogą się zgodzić np za opłatą,
    albo mogą się nie zgodzić. Jeśli wykorzystasz go bez zgody będziesz miał
    problem bo mogą Cię pozwać.

  • 5. Data: 2009-07-29 09:54:04
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    > np tak
    > http://www.archeologiczne.fora.pl/prawo-archeologicz
    ne,19/zastrzezony-wizerunek-muzeum,31.html

    Tutaj jest o zastrzeżeniu wizerunku (ale nazwy także). Nie wiem w jaki
    sposób została zastrzeżona. Ale co z wizerunkiem? PA wyklucza spod ochrony
    obiekty znajdujące się w ogólnie dostępnym miejscu (oczywiście oprócz
    powielania takowych ;) ). Jak to się ma do tego "patentu" Biskupina?

    Pzdr.
    Maniek

  • 6. Data: 2009-07-29 09:55:50
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "LA" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo mogą się nie zgodzić. Jeśli wykorzystasz go bez zgody będziesz miał

    Przecież pisałem, że chodzi mi o brak zgody. Ale czy ten brak zgody ma
    jakieś umocowanie prawne czy to tylko takie życzenie.

    Pzdr.
    Maniek

  • 7. Data: 2009-07-29 10:14:01
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]

    ne,19/zastrzezony-wizerunek-muzeum,31.html

    > Tutaj jest o zastrzeżeniu wizerunku (ale nazwy także). Nie wiem w jaki

    Przecież napisali - zgłosili ją jako znak towarowy do urzędu patentowego

    > Ale co z wizerunkiem? PA wyklucza spod ochrony obiekty znajdujące się w
    > ogólnie dostępnym miejscu (oczywiście oprócz powielania takowych ;) ). Jak
    > to się ma do tego "patentu" Biskupina?

    Nijak, bo tu nie chodzi o PA tylko PWP.

    Krystian

  • 8. Data: 2009-07-29 10:16:46
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

> [...]

    > Przecież pisałem, że chodzi mi o brak zgody. Ale czy ten brak zgody ma
    > jakieś umocowanie prawne czy to tylko takie życzenie.

    Ustawa Prawo Własności Przemyslowej, Art. 153 i następne.

    Krystian

  • 9. Data: 2009-07-29 11:13:45
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> napisał w wiadomości
    > Przecież napisali - zgłosili ją jako znak towarowy do urzędu patentowego
    Chodziło mi o ogólny przypadek, jureq dla przykładu podał Biskupin

    > Nijak, bo tu nie chodzi o PA tylko PWP.
    Ale czy np. niemożliwość ochrony z mocy PA nie wyklucza tutaj PWP? Dla mnie
    po prostu wydaje się dziwne, że takie obiekty można zastrzec od prezentacji
    np. na pocztówkach lub w albumach, jednak jest to moje subiektywne odczucie.

    Pzdr.
    Maniek

  • 10. Data: 2009-07-29 11:22:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 29 Jul 2009 11:54:04 +0200, Marian Paździoch napisał(a):

    > Tutaj jest o zastrzeżeniu wizerunku (ale nazwy także). Nie wiem w jaki
    > sposób została zastrzeżona.

    Jest znak słowno-graficzny (303453) o taki

    http://www.uprp.pl/patentwebaccess/patentImage.aspx?
    id=3563258&numer=5446075

    I jest znak słowny "muzeum archeologiczne w biskupinie" 303158.

    I gdzie jest problem?