  • 1. Data: 2009-07-31 17:54:46
    Temat: Zastawienie wjazdu
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    ... mam pytanko:
    sytuacja taka: postawilem auto wzdluz drogi. jest wjazd. w zaden sposob nie
    zastawilem go. Straz miejscka wzywa mnie do siebie bo zrobilem wykroczenie z
    art. 97 KW :/ Zrobilem fotki jak z tego wjazdu swobodnie wyjezdzaja auta
    (auto moje dokladnie stoi na lini brzegu calej bramy - w zaden sposob nie
    zastawia wjazdu). czy istnieja przepisy ktore to cos reguluja? Jesli
    naprawde zastawilbym wjazd - to w tym przypadku powinna byc wezwana policja
    i auto scholowane na parking. Myle sie?
    Jak sie bronic przed straznikami texasu? Naprawde rozsmieszyli mnie chcac
    podbic sobie statystyki swojej pracy. Ale licho nie spi. mam sie czegos bac?
    Prosze o odpowiedz.

    Dziekuje.

  • 2. Data: 2009-07-31 18:19:23
    Temat: Re: Zastawienie wjazdu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "OLO" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak sie bronic przed straznikami texasu? Naprawde rozsmieszyli mnie chcac
    > podbic sobie statystyki swojej pracy. Ale licho nie spi. mam sie czegos

    Wykroczenie, jak wykroczenie. Skoro uważasz, ze go nie popełniłeś - mnie to
    na odległość trudno ocenić - to Straż Miejska musi Ci dowieść jego
    popełnienia przed sądem. Gdybym ja tego musiał dokonać, to powołał bym
    świadka-pokrzywdzonego albo zrobił oględziny miejsca ustawienia pojazdu.
    Pewnie tego nie zrobili. Przed sądem będzie Twoje zeznanie poparte
    zdjęciami przeciwko zeznaniom strażnika.

    Co do zastawiania wjazdu, to przepis tylko tego zabrania nie precyzując
    (jak przykładowo w wypadku przejścia dla pieszych czy skrzyżowania)
    minimalnej odległości, w jakiej można parkować od wjazdu. W tej sytuacji
    jeśli wyjechać się dało, to wjazd zastawiony nie był. Ale pasowało by na
    wszelki wypadek rozejrzeć się, czy przykładowo tego miejsca nie obejmuje
    jakaś kamera monitoringu i zażądać zabezpieczenia jako dowodu nagrania z
    niej. To bezie obiektywny dowód stanu faktycznego. Zdjęcie może być o tyle
    obalone przez Strażników, że będą się upierać, ze mogłeś samochód
    przestawić i zrobić zdjęcia. Może jakiś świadek (ale tu już będzie pewnie
    gorzej, bo skąd go wziąć).

    Z doświadczenia podejrzewam, ze strażnicy samo z siebie się na Twój
    samochód nie rzucili i najpewniej komuś jednak Twój samochód przeszkadzał.
    może ktoś próbował wyjechać z tej bramy jakimś dużym samochodem i miał
    kłopot? Pójdziesz, to się dowiesz.

  • 3. Data: 2009-07-31 18:47:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    OLO wrote:

    > (auto moje dokladnie stoi na lini brzegu calej bramy - w zaden sposob nie
    > zastawia wjazdu)

    A próbowałeś kiedyś przez taką niezastawioną bramę wyjechać?
    Nic nie widać dopóki nie wpakujesz połowy samochodu na jezdnię.

  • 4. Data: 2009-07-31 18:56:54
    Od: "Z P." <p...@g...pl>

> [...]
    > Pewnie tego nie zrobili. Przed sądem będzie Twoje zeznanie poparte
    > zdjęciami przeciwko zeznaniom strażnika.

    Ja mam fotki zrobione z roznych stron i fotki wyjezdzajacych aut. Facet ktory
    wyjezdzal z tej bramy specjlanie mi sie zatrzymal abym mogl uchwycic jego
    wyjazd.

> [...]
    > obalone przez Strażników, że będą się upierać, ze mogłeś samochód
    > przestawić i zrobić zdjęcia. Może jakiś świadek (ale tu już będzie pewnie

    Oni powinni miec fotki tego ustawienia samochodu.
    A ja swiadka mam. Dziewczyna ktora razem ze mna wracala do tego
    pozostawionego samochodu.

> [...]
    > samochód nie rzucili i najpewniej komuś jednak Twój samochód przeszkadzał.
    > może ktoś próbował wyjechać z tej bramy jakimś dużym samochodem i miał

    Ja podejrzewam ze wlasciciel posesji byl upierdliwy i nie mial co robic.
    NAPRAWDE WJAZD BYL PRZEJEZDNY. W CALEJ ROZCIAGLOSCI.

    Czy jesli np jakis duzy TIR hipotetycznie nie mogl tam wjechac to czy nie
    powinna byc wezwana policja i auto cholowane na parking jako utrudniajace
    ruch?
    Brama wjazdowa nie jest tak duza aby tam wogole tam TIR mogl tam wjechac.
    ale to inna sprawa.

  • 5. Data: 2009-07-31 18:59:12
    Od: "OLO" <p...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > A próbowałeś kiedyś przez taką niezastawioną bramę wyjechać?
    > Nic nie widać dopóki nie wpakujesz połowy samochodu na jezdnię.

    Tak. Probowalem. I zawsze uwazalem. Jesli nie reguluja tego znaki drogowe
    stawianie auta jest dozwolone. Reguluja to przepisy kodeksu ruchu drogowego.

  • 6. Data: 2009-07-31 19:35:03
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Ale licho nie spi. mam sie czegos bac?

    Przyłapali Cię na miejscu? Jeśli dostałeś tylko papier za wycieraczkę
    wetknięty to olej sprawę... ale następnym razem nie zastawiaj bramy, bo
    kiedyś papier od pachołków miejskich nie będzie za wycieraczką, tylko na
    siedzeniu leżał... razem z szybą.

    Inż.prawa

  • 7. Data: 2009-07-31 19:58:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Z P." <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jesli np jakis duzy TIR hipotetycznie nie mogl tam wjechac to czy nie
    > powinna byc wezwana policja i auto cholowane na parking jako utrudniajace
    > ruch?

    A jest taki obowiązek? Oczywiście, zakładając hipotetycznie, że zastawiłeś
    wjazd, to jest to jedna z podstaw do odholowania pojazdu. Ale wcale nie
    obligatoryjny obowiązek, zwłaszcza, gdy samo zastawienie ma taki charakter,
    ze tylko utrudnia wyjazd, a nie uniemożliwia go w ogóle. Nawet przy
    całkowitym zastawieniu odholowanie, to ostateczność, i zawsze najpierw
    próbuje się znaleźć kierującego. Chodzi choćby o czas.

    > Brama wjazdowa nie jest tak duza aby tam wogole tam TIR mogl tam wjechac.
    > ale to inna sprawa.

    Ja tej bramy ani ustawienia Twojego samochodu nie widziałem i po prostu
    piszę, jakie możliwości widzę.

    Przede wszystkim poszedł bym do tej Straży miejskiej i spokojnie
    porozmawiał. Może właściciel wjazdu jest pieniaczem i dla świętego spokoju
    Ci dali to wezwanie, a w Komendzie Cię tylko pouczą. Póki nie pójdziesz, to
    się nie dowiesz, o co im poszło. Nie wierzę, by sobie takie rzeczy dla
    grandy robili, bo to na odległość kłopotami śmierdzi.

  • 8. Data: 2009-07-31 22:27:09
    Od: "Olo" <p...@g...pl>

> [...]
    > się nie dowiesz, o co im poszło. Nie wierzę, by sobie takie rzeczy dla
    > grandy robili, bo to na odległość kłopotami śmierdzi.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/800150d4e5be67ce
    .html
    to tak wygladalo.

  • 9. Data: 2009-08-01 05:21:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Olo w <news:h4vr3s$kc2$1@inews.gazeta.pl>:

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/800150d4e5be67ce
    .html
    > to tak wygladalo.

    Sądząc po zdjęciu to bedzie:
    "Naruszenie warunków dopuszczalności zatrzymania lub postoju pojazdu na
    chodniku".
    Jestes pewien, że zostawiłeś nie mniej niż 1.5 metra wolnego przejścia?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-08-01 05:52:43
    Od: "Jan" <s...@o...pl>

> [...]
    > Jak sie bronic przed straznikami texasu? Naprawde rozsmieszyli mnie chcac
    > podbic sobie statystyki swojej pracy. Ale licho nie spi. mam sie czegos

    Czlowieku opamietaj sie, kim jestes, ze porywasz sie z motyka na slonce.
    jezeli chcesz miec wiecej klopotow, to idz dalej ta droga.
    Zyczliwy