  • 1. Data: 2002-05-19 20:52:12
    Temat: Zasiłek stały (długie)
    Od: "hass" <h...@p...onet.pl>

    Może ktos z grupowiczów wyjasni mi następującą kwestję:
    do tej pory żona otrzymywała zasiłek stały z MOPS-u ponieważ opiekuje się
    niepełnosprawnym dzieckiem, przyznany od 1999 do końca2002 roku na zasadach
    200% kryterium dochodowego, po przeprowadzce do innej miejscowosci zasiłek
    został wstrzymany i trzeba składać nowe dokumenty o przyznanie zasiłku od
    nowa ale w międzyczasie zmieniły sie przepisy odnosnie kryterium dochodowego
    z 200 na 150% i na dzień dzisiejszy zarobki przekraczają to kryterium, moje
    pytanie jest następujące czy mogą wstrzymać wypłatę zasiłku przed upływem
    okresu na jaki został przyznany, czy mozliwa jest kontynuacja wypłaty
    zasiłku według starych przepisów ze względu na ich obowiązywanie w momencie
    przyznania zasiłku i czy po przeprowadzce trzeba wszystkie dokumenty składać
    od nowa.
    Jakie przepisy to normują.

  • 2. Data: 2002-05-20 21:10:49
    Temat: Re: Zasiłek stały (długie)
    Od: "hass" <h...@p...onet.pl>

    Czy nikt nie zna odpowiedzi.

  • 3. Data: 2002-05-21 01:07:02
    Od: "Szymon Kobyłt" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    hass <h...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > przyznania zasiłku i czy po przeprowadzce trzeba wszystkie dokumenty składać

    Drogi Haasie !!
    Dłubałem chyba 2 godziny w necie (mam "Lexa" na październik 2001), ale chyba
    wreszcie mi się udało :-))) Wszysto dotyczy zmiany Art 27 ust 1 ustawy o
    pomocy społecznej. "Dwukrotny dochód" zastąpiono "półtorakrotnym dochodem"
    (200 % na 150 %). Zmiana ta miała miejsce na mocy ustawy z 17 XII 2001, na
    mocy Dziennika Ustaw Numer 154, pozycja 1792. W tejże ustawie art. 6 ust. 2
    mówi "Do zasiłku stałego przyznanego do dnia wejścia w życie ustawy stosuje
    się dotychczasowe kryterium dochodowe, a aktualne zaświadczenia lekarskie o
    stanie zdrowia dziecka dla ustalenia prawa do zasiłku pielęgnacyjnego
    obowiązują przez okres, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do dnia
    31 grudnia 2002" . Zasiłek przyznawany jest ważny nie przez konkretny MOPS na
    danym terytorium, bo przecież kryterium jest tutaj fakt koniecznosci opieki
    nad dzieckiem oraz niskie dochody. W zwiazku z powyzszym uderzaj do "nowego"
    MOPS-u z decyzją o przyznaniu zasiłku w innym MOPS. na wszelki wypadek życzę
    powodzenia. Pozdrowienia dla żony i dla malucha :-)))

  • 4. Data: 2002-05-22 20:18:16
    Od: "hass" <h...@p...onet.pl>

    Dzieki za info i pozdrawiam.
    Hass.