    From: "Szymon Kobyłt" <m...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasiłek stały (długie)
    Date: Tue, 21 May 2002 01:07:02 +0000 (UTC)

    hass <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Może ktos z grupowiczów wyjasni mi następującą kwestję:
    > do tej pory żona otrzymywała zasiłek stały z MOPS-u ponieważ opiekuje się
    > niepełnosprawnym dzieckiem, przyznany od 1999 do końca2002 roku na zasadach
    > 200% kryterium dochodowego, po przeprowadzce do innej miejscowosci zasiłek
    > został wstrzymany i trzeba składać nowe dokumenty o przyznanie zasiłku od
    > nowa ale w międzyczasie zmieniły sie przepisy odnosnie kryterium dochodowego
    > z 200 na 150% i na dzień dzisiejszy zarobki przekraczają to kryterium, moje
    > pytanie jest następujące czy mogą wstrzymać wypłatę zasiłku przed upływem
> [...]
    Drogi Haasie !!
    Dłubałem chyba 2 godziny w necie (mam "Lexa" na październik 2001), ale chyba
    wreszcie mi się udało :-))) Wszysto dotyczy zmiany Art 27 ust 1 ustawy o
    pomocy społecznej. "Dwukrotny dochód" zastąpiono "półtorakrotnym dochodem"
    (200 % na 150 %). Zmiana ta miała miejsce na mocy ustawy z 17 XII 2001, na
    mocy Dziennika Ustaw Numer 154, pozycja 1792. W tejże ustawie art. 6 ust. 2
    mówi "Do zasiłku stałego przyznanego do dnia wejścia w życie ustawy stosuje
    się dotychczasowe kryterium dochodowe, a aktualne zaświadczenia lekarskie o
    stanie zdrowia dziecka dla ustalenia prawa do zasiłku pielęgnacyjnego
    obowiązują przez okres, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak niż do dnia
    31 grudnia 2002" . Zasiłek przyznawany jest ważny nie przez konkretny MOPS na
    danym terytorium, bo przecież kryterium jest tutaj fakt koniecznosci opieki
    nad dzieckiem oraz niskie dochody. W zwiazku z powyzszym uderzaj do "nowego"
    MOPS-u z decyzją o przyznaniu zasiłku w innym MOPS. na wszelki wypadek życzę
    powodzenia. Pozdrowienia dla żony i dla malucha :-)))