  • 101. Data: 2010-09-05 20:17:02
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i60svf$jve$2@node1.news.atman.pl animka
    <a...@t...nie.ja.wp.pl> pisze:

    > Pochodzę z rodziny katolickiej, jestem katoliczką.
    Kretyństwem nie ma się co chwalić.

    --
    Jotte

  • 102. Data: 2010-09-05 20:19:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 05 Sep 2010 22:15:03 +0200, witek napisał(a):

    > masz.
    > przecież to nie kościół uchwałał system podatkowy dla kościoła.
    > chcesz to zmienić? wybory już niedługo.

    Dokładnie :-)

  • 103. Data: 2010-09-05 20:20:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6twsgd7travd.17b54x0bxjwet.dlg@40tude.net Ikselka
    <i...@g...pl> pisze:

    > "Zwykle" oznacza zawsze i nigdy.
    Dla bezrozumnych być może.

    > Proszę powiedzieć, kiedy i co Cię złego
    > spotkało, konkretnie.
    Raz kiedyś zgubiłem zegarek. Ale nie mam ochoty na zwierzenia.

    --
    Jotte

  • 104. Data: 2010-09-05 20:25:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to jest problem tylko i wyłącznie płacących wiernych, a nie całego
    > społeczeństwa.

    W praktyce w naszych realiach to .mimo wszystko znacząca część
    społeczeństwa. Choć wydaje mi się, że mimo wszystko mniej, niż podają
    oficjalne statystyki

  • 105. Data: 2010-09-05 20:41:22
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    > Jak juz tutaj ktos powiedział słusznie - zasilek pogrzebowy to nie
    > finansowanie wszelkich aspiracji oprawy uroczystości pogrzebowych, ale
    > tylko ich dofinansowanie.

    Rodzina za te pieniądze powinna pochować zmarłego w obrządku katolickim (bo wiodący w
    tym kraju), bez ekscesów.
    Mi na podstawę nie starczyło :(

    > Natomiast do pieniędzy mojej rodziny ani do mojego przyszłego pogrzebu nie
    > masz nic. na pewno moja rodzina nie uważa, że państwo ma sfinansować całość
    > pogrzebu.
    > No i akurat ja mam życzenie, aby moje zwłoki skremowano:
    > http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/12
    1883,kremacja-nie-jest-grzechem.html
    > "Wiele osób decyduje się na spopielenie ciał ze względu na koszty. Cała
    > ceremonia z dzierżawą miejsca na urnę zamknie się w granicach ok. 4,5 tys.
    > zł. Koszt kremacji w Łodzi to 1500 zł. "700 zł kosztuje spopielenie, 300 zł
    > trumna, 300 zł urna, a 200 zł to koszty transportu ciała" - wyjaśnia
    > "Faktowi" Witold Skrzydlewski. Nisza w Krakowie z miejscem na sześć urn,
    > dzierżawiona na 30 lat to koszt 3 tys. zł. A tradycyjny pogrzeb i nagrobek
    > kosztują dużo więcej - od 5 do 8 tys. zł."

    Wybitne pismo i wybitnego człowieka cytujesz:
    http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/277625,necrobusin
    ess-film-ze-skrzydlewskim-ma-szlaban-ale-nie-w,id,t.
    html
    O cenach nie będę dyskutował (w moim mieście są niższe), kremacja mego ojca i pogrzeb
    bez fajerwerków kosztował 6200 + urna 400(były za 300) + ksiądz 600, reszta to nasze
    wymysły(kwiaty). A gdzie nagrobek? Tanio to 1500pln, normalnie 3500, lepszy 6500>
    Ale w moim mieście nie jest zbyt drogo, wiem można taniej ale i dużo drożej i nie
    zawsze zależy to od cen w zakładzie pogrzebowym. Często sam cmentarz generuje duże
    koszty jak w podanym przykładzie (3tys za 30lat) u mnie taniej i wieczyście.

  • 106. Data: 2010-09-05 21:03:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał

    > Jak pójdziesz sam załatwiać to zobaczysz...

    No i chyba taka różnica, że pan w garniturze wystawi fakturę.

    ===
    Ojej, faktura, to przeciez najważniejsze.
    Pochówek bez faktury uwłaczyłby twojej godności :O

  • 107. Data: 2010-09-05 21:22:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 5 Sep 2010 22:20:39 +0200, Jotte napisał(a):

    > W wiadomości news:6twsgd7travd.17b54x0bxjwet.dlg@40tude.net Ikselka

    > Dla bezrozumnych być może.

    No właśnie.

    > Raz kiedyś zgubiłem zegarek. Ale nie mam ochoty na zwierzenia.

    No tak, zatem rozumiem Twoją niechęć do koscioła z tego powodu. Bezrozumni
    gubią zegarki i obciążają winą kosciół.

  • 108. Data: 2010-09-05 21:25:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1m1otek1vmj8s.1nzwtybuu1gr2$.dlg@40tude.net Ikselka
    <i...@g...pl> pisze:

    > No właśnie.
    Otóż to.

    > zatem rozumiem
    Kłamiesz.

    --
    Jotte

  • 109. Data: 2010-09-05 21:26:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-05 22:12, Użytkownik Ikselka napisał:

    > A Ty się wtranżalasz, bo Cię nie chciał?
    > :->

    Nie, bo uznałem że ciebie nie chciał i teraz wyskakujesz
    z takimi tekstami. Chyba miałem rację.

    Pozdrawiam

  • 110. Data: 2010-09-05 21:28:39
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-05 21:25, Alek pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof"<k...@a...pl> napisał

    > Jeśli piszesz o "wynaturzonych warunkach" to raczej nie wiesz o czym
    > piszesz. Księża po prostu płacą ryczałt. Podobna forma opodatkowania
    > dostępna jest też dla niektórych przedsiębiorców.

    Teraz przeczytałam artykuł, który naświetla niektóre sprawy z tego temetu:
    http://finanse.wp.pl/kat,104132,title,Kosciol-ma-spo
    nsora-a-podatnicy-podwyzke-VAT,wid,12610713,wiadomos
    c.html
    3 strony do przeczytania. Chciałam tu wkleić parę urywków, ale nie ma
    sensu, lepiej przeczytać całość.

    --
    animka