  • 1. Data: 2009-10-23 18:13:55
    Temat: Zasiedzenie w złej wierze
    Od: "Ania Dolibog" <f...@i...pl>

    Szanowni Państwo

    W 2003r. za oszczędności całego życia zakupiłam pole od Agencji Rolnej
    Skarbu Państwa (przetarg ustny).

    Kiedy w roku 2008 zgłosiłam wniosek o warunki zabudowy na kilkanaście domów
    miejscowy rolnik wystąpił do sądu o zasiedzenie (rolnik posiada już wiele
    gruntów przejętych przez zasiedzenie).

    Przedstawił świadków, że uprawia pole od czasów wojny, mimo, iż w czasie gdy
    kupowałam były to nieużytki.

    W chwili zakupu przeze mnie gruntu rolnik mógł się wykazać 28 letnim
    władaniem.

    Rolnik nie płacił żadnych podatków, nie był również wpisany w rejestrze
    gruntów jako władający.

    Pierwszą sprawę w sądzie przegrałam (po części z powodu zaniedbań prawnika
    który był bardzo pewny siebie wygranej).

    Będę się odwoływać - co zrobić, do kogo się zwrócić?

    Serdecznie dziękuję za pomoc - zrozpaczona właścicielka.

  • 2. Data: 2009-10-23 18:40:16
    Temat: Re: Zasiedzenie w złej wierze
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ania Dolibog" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pierwszą sprawę w sądzie przegrałam (po części z powodu zaniedbań prawnika
    > który był bardzo pewny siebie wygranej).

    Swojej wygranej to on byl pewien w 100% i nie mylil sie - kase zarobil.
    Dopoki nie zmieni sie ta "etyka", lepiej nie bedzie...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-10-23 19:11:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Ania Dolibog pisze:

    > Będę się odwoływać - co zrobić, do kogo się zwrócić?

    Przeczytać art. 5 ustawy o księgach wieczystych i hipotece.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2009-10-23 19:13:58
    Od: Marcin Głogowski <s...@t...pl>

    Dziękujemy

  • 5. Data: 2009-10-23 19:22:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Głogowski pisze:

    > Dziękujemy

    Tylko to zasiedzenie musiałby się skończyć przed nabyciem - ale jak
    rozumiem "... posiadał od wojny..."

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-10-23 20:03:42
    Od: Marcin Głogowski <s...@t...pl>

    Johnson pisze:

    > Tylko to zasiedzenie musiałby się skończyć przed nabyciem - ale jak
    > rozumiem "... posiadał od wojny..."

    Człowiekowi w chwili nabycia gruntu brakowało trzech lat do 30.
    Podstawił ludzi którzy zaświadczyli że uprawiał ten grunt a tak defacto
    grunt był totalnie zarośnięty...
    Nie płacił podatków.
    Dziwię się, że sąd nie wziął tego pod uwagę.
    Bardzo dziękujemy za art. 5 jednak przeczy on troszke rzeczom opisywanym
    w innych artykułach.
    Bardzo dziękujemy za czas i pomoc.

  • 7. Data: 2009-10-23 20:12:10
    Od: Marcin Głogowski <s...@t...pl>

    Johnson pisze:

    > Przeczytać art. 5 ustawy o księgach wieczystych i hipotece.

    Oto co napisał pewien 26 Pan znawca z innego forum
    "na 90% nie masz już szans, wszelkie dowody, które będziesz chciała
    powołać będą pewnie spóźnione"
    Czy faktycznie tak jest?
    Czy sytuacja w której sędzia nie rozważył nawet art 5 wspomnianej wyżej
    ustawy ma ostatnie słowo w tej materi?
    Pozdrawiamy

    PS:
    Z sądami jest jak z lekarzami - lepiej do niech nie trafic.

  • 8. Data: 2009-10-23 20:35:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Głogowski pisze:

    > Czy faktycznie tak jest?

    Art. 5 ustawy o księgach wieczystych nie ma nic do zasiedzenia.
    Nawet jeśli ktoś inny był właścicielem nieruchomości, choćby właśnie
    przez zasiedzenie, w chwili kiedy była transakcja, a nie miał
    ujawnionego prawa własności w KW to nabywca nabywa własność o ile nie
    wiedział o tym, że ktoś inny niż sprzedawca jest właścicielem.
    Czyli można przegrać sprawę o zasiedzenie, a mimo wszystko być
    właścicielem nieruchomości.
    Musi być:
    1. nieruchomość ma KW;
    2. jako właściciel był tam ujawniony sprzedawca
    3. nabycie własności przez zasiedzenie przez inna osobę nastąpiło przed
    sprzedażą.

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-10-23 20:37:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Głogowski pisze:

    > Człowiekowi w chwili nabycia gruntu brakowało trzech lat do 30.

    A na początku była mowa że "Przedstawił świadków, że uprawia pole od
    czasów wojny..."

    > Podstawił ludzi którzy zaświadczyli że uprawiał ten grunt a tak defacto
    > grunt był totalnie zarośnięty...

    To było udowodnić coś przeciwnego.

    > Nie płacił podatków.

    To nie ma nic do rzeczy.

    > Dziwię się, że sąd nie wziął tego pod uwagę.

    A uzasadnienie przeczytałeś?

    > Bardzo dziękujemy za art. 5 jednak przeczy on troszke rzeczom opisywanym
    > w innych artykułach.

    Nic nie poradzę na sprzeczności w polskim prawie ;)
    Ale w tym wypadku nie ma sprzeczności.

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2009-10-23 20:40:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > A na początku była mowa że "Przedstawił świadków, że uprawia pole od
    > czasów wojny..."

    A już wiem,
    to było zasiedzenie, czegoś wcześniej "państwowego". Wtedy zasiedzenie
    kończy się 1 X 2005.

    To wobec tego czarno to widzę ...

    --
    @2009 Johnson