  • 1. Data: 2002-04-16 10:11:21
    Temat: Zasiedzenie ??? Prosba o pomoc
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie, prosze o odpowiedz, bowiem jest to dla mnie obecnie sprawa
    bardzo ważna...

    Posiadam działkę z jednorodzinnym domem mieszkalnym. Od 7 lat mieszkają w nim
    moj syn i córka wraz z rodzinami (każda zajmuje jedno piętro). Początkowo za
    darmo, ostatnimi czasy zacząłem od nich pobierać symboliczny czynsz - jednak
    opiera sie to jedynie na umowie słownej.

    Mam pytanie - jak wygląda w tym przypadku sprawa zasiedzenia? Pomimo, iż to
    moja własna rodzina, wolę być ostrożny, bo wiadomo, jak to w życiu bywa...

    Proszę o informację - po ilu latach zamieszkania następuje zasiedzenie, oraz co
    zrobić (umowy ect.?), aby temu zapobiec, jednocześnie dalej pozwoliwszy
    mieszkać tam moim dzieciom.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-04-16 13:06:59
    Temat: Re: Zasiedzenie ??? Prosba o pomoc
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    oraz co
    > zrobić (umowy ect.?), aby temu zapobiec, jednocześnie dalej pozwoliwszy

    Nie liczy się fakt zamieszkania, aby zasiedzieć nieruchomość trzeba być
    posiadaczem samoistnym czyli władać nią jak właściciel (np. dokonywanie
    opłat związanych z jej utrzymaniem). Terminy to 20 i 30 lat odpowiedenio dla
    złej i dobrej wiary.

    pozdr.
    T.

  • 3. Data: 2002-04-16 13:54:28
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On 16 Apr 2002 b...@p...onet.pl wrote:

    > Mam pytanie - jak wygląda w tym przypadku sprawa zasiedzenia? Pomimo, iż to
    > moja własna rodzina, wolę być ostrożny, bo wiadomo, jak to w życiu bywa...

    Po pierwsze nawet przy dobrej wierze można zasiedzieć dopiero po 20
    latach.

    Po drugie, nie można orzec zasiedzenia jeśli właściciel zjawi się na
    wezwanie w sądzie i przedstawi dowód własności.

    ATSD, jak rodzice mogą tak nie ufać swoim dzieciom?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 4. Data: 2002-04-16 15:38:13
    Od: "Qwax" <...@...q>

    > ATSD, jak rodzice mogą tak nie ufać swoim dzieciom?

    Można! A nawet trzeba!
    "Wielu ludzi tylko dlatego nie jest świniami że nie mieli okazji nimi
    zostać"
    "Kochajmy się jak bracia liczmy się jak Żydzi"
    "Przyjaciel (współmałżonek) mojego przyjaciela (dziecka) nie musi być
    moim przyjacielem"

    Pozdrawiam
    Qwax