  • 1. Data: 2011-03-08 00:02:13
    Temat: Zarządzanie bezumowne
    Od: "Andrzej P" <a...@g...com>

    Blok mieszkalny z lokalami użytkowymi. Lokal użytkowy jest własnością Urzędu
    Miasta.
    Administruje budynkiem Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej, (podległy Urzędowi
    Miasta)
    W odpowiedzi na pewne pytania do ZGM w sprawie zarządzania budynku uzyskałem
    zadziwiające odpowiedzi.
    Cytat z pisma:
    "Zarząd Gospodarki Mieszkaniowej od grudnia 2008 roku bezumownie sprawuje
    administrację w/w nieruchomością (umowa o zarządzanie wypowiedziana przez
    ZGM w
    sierpniu 2008r.) W ramach administracji świadczone są usługi konserwacyjne
    przez firmę zewnętrzną wyłonioną w drodze przetargu. Firma nie posiada
    specjalistycznych
    uprawnień - certyfikatu do obsługi pieca w budynku przy ulicy (...)"

    Jakie skutki prawne może mieć zarządzanie bezumowne?
    Czy dopuszczalne jest ryzyko napraw pieca CO przez firmę która nie posiada
    specjalistycznych uprawnień - certyfikatu ?
    Zarząd Wspólnoty nie reaguje. Właściciele mieszkań (jak ja do tej pory)
    pewnie nie wiedzą o zarządzaniu bezumownym.
    Niewiedza wynika z faktu że zebrania coroczne "MUSZĄ" odbywać się w
    godzinach pracy i jest na nim z reguły tylko jedna osoba Zarządu Wspólnoty
    Kilka lat temu byłem też i ja, to było nas dwóch (ja nie z zarządu).
    Wiem. Powinniśmy zmienić Zarządcę.
    Może przesadnie się niepokoję? Tylko to BEZUMOWNIE.. Tylko te naprawy
    pieca..
    Mogą być kłopoty?

  • 2. Data: 2011-03-08 06:28:03
    Temat: Re: Zarządzanie bezumowne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej P wrote:
> [...]
    > zarządu). Wiem. Powinniśmy zmienić Zarządcę.
    > Może przesadnie się niepokoję? Tylko to BEZUMOWNIE.. Tylko te

    jakieś straszne bzdety pisza ci urzędnicy...

    do obsługi pieca nie potrzeba żadnych certyfikatów tylko odpowiednie
    uprawnienia energetyczne, pomijając fakt, że współczesne kotły gazowe są
    bezobsługowe i nei jest do nich potrzebna stała obsługa, jak sie coś zepsuje
    to wystarczy że wezwie sie uprawnionego serwisanta.

  • 3. Data: 2011-03-08 09:29:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Mar 2011, Andrzej P wrote:

    > Jakie skutki prawne może mieć zarządzanie bezumowne?

    IMO - wprost wynikłe z przepisów o prowadzeniu spraw bez zlecenia.

    > Zarząd Wspólnoty nie reaguje. Właściciele mieszkań (jak ja do tej pory)
    > pewnie nie wiedzą o zarządzaniu bezumownym.

    Niewykluczone, że samo "przejście" w tryb bezumowny (że tak to określę)
    nastąpiło na tej zasadzie - braku reakcji zarządu. ZGM zarządzał,
    zarządzał, no to i zarządza, do tego w interesie wspólnoty, bo przecież
    nie ma komu przekazać zarządzania.

    A nie zarząd?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-03-08 10:48:08
    Od: "Andrzej P" <a...@g...com>

> [...]
    > bezobsługowe i nei jest do nich potrzebna stała obsługa, jak sie coś
    > zepsuje to wystarczy że wezwie sie uprawnionego serwisanta.

    Treść odpowiedzi ZGM sugeruje że chodzi o obsługę pieca CO.
    Tymczasem rzeczywistość jest taka:
    Na własne oczy widziałem próbę nieudolnej naprawy pieca.
    Majster rozbierał palnik pieca i nie miał zielonego pojęcia jak to się robi.
    A wcześniej nie potrafił nawet odczytywać informacji z wyświetlaczy pieca,
    bo napisy nie są po polsku.
    Robił przy tym piecu szkody.

    Dopiero sprowadzony serwisant autoryzowany doprowadził piec do sprawności.