  • 1. Data: 2011-03-07 21:21:19
    Temat: staż pracy - po co?
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    Do czego pracodawcy dokładny staż pracy (w miesiącach) zatrudnianego?
    Pytam bo nie wiem czy rzeczywiście muszę/powinnam dotrzeć do wszystkich umów
    jakie miałam w pracy zawodowej żeby moc podpisać umowę o pracę. A czy
    niewystarczy kilak / jedna, że mam powyżej tam iluś .... ? Kojarzę że ma to
    wpływ na prawdo do urlopu / wymiaru urlopu ...

  • 2. Data: 2011-03-08 06:22:43
    Temat: Re: staż pracy - po co?
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik lamia napisał:
> [...]
    > czy niewystarczy kilak / jedna, że mam powyżej tam iluś .... ? Kojarzę
    > że ma to wpływ na prawdo do urlopu / wymiaru urlopu ...

    Na wymiar urlopu też, a potem także na emeryturę i parę takich bzdetów.

    Ze względu na emeryturę sugerował bym abyś zebrała WSZYSTKIE świadectwa
    pracy jakie do tej pory miałaś, bo gdy już będziesz na tę emeryturę
    przechodzić, to może się okazać, że jakiegoś zakładu nie ma i nie
    wiadomo, gdzie papierów szukać.
    Takie papierek miejsca zajmuje mało, jeść nie woła, leży spokojnie w
    teczce i czeka.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 3. Data: 2011-03-08 11:09:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tapatik" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > szukać.
    > Takie papierek miejsca zajmuje mało, jeść nie woła, leży spokojnie w teczce i

    Dobrze, że ktoś założył wątek - podczepię się.
    W UP kazali wziąć z poprzedniej pracy świadectwo pracy. Niestety pracodawca
    poinformował, że jako pracowałem na umowę - zlecenię nie potrzebuję tego świstka
    (1 miesiąc opłacali składki, w następnych miesiącach byłem studentem). Kto ma
    rację?

  • 4. Data: 2011-03-08 11:11:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 12:09, qwerty pisze:

> [...]
    > potrzebuję tego świstka (1 miesiąc opłacali składki, w następnych
    > miesiącach byłem studentem). Kto ma rację?

    Zleceniodawca - na umowie zleceniu nie wystawia się świadectwa pracy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-03-08 11:41:27
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Tapatik" <t...@b...spamu> wrote in message
> [...]
    > gdzie papierów szukać.
    > Takie papierek miejsca zajmuje mało, jeść nie woła, leży spokojnie w

    mądrze gada.
    Ale czy w ZUS nie ma dokładnej informacji o składkach (przy założeniu, że
    były odprowadzane)? Jak sie jednak nie ma jakiegoś papieru, to mi mieliby
    nie uznać stażu mimo że mają w historii wpływ składek?

    ps:
    kurczę!!! na emeryturę mnie już wysyłają! skanadal!

  • 6. Data: 2011-03-08 11:46:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-03-2011 12:09, qwerty pisze:

    > Dobrze, że ktoś założył wątek - podczepię się.
    > W UP kazali wziąć z poprzedniej pracy świadectwo pracy. Niestety
    > pracodawca poinformował, że jako pracowałem na umowę - zlecenię

    To nie był pracodawca, a zleceniodawca.

    > nie
    > potrzebuję tego świstka

    Twoje potrzeby nie maja nic do rzeczy. Świadectwo pracy dokumentuje
    zatrudnienie na podst. umowy o pracę lub pokrewnej, koniec kropka.
    Nie ma tu dowolności.

    Dowodem zawarcia umowy zlecenia jest ta właśnie umowa zlecenie.

    > (1 miesiąc opłacali składki, w następnych
    > miesiącach byłem studentem). Kto ma rację?

    Zleceniodawca.
    Może wystawić Ci zwykłe zaświadczenie, że wykonywałeś pracę na podstawie
    zlecenia w takim to a takim okresie. Ale to jego dobra wola.

    Od momentu zakończenia umowy poza wystawienie Ci PITa 11 i ewentualnie
    RMUA (jeżeli zlecenie podlegało pod ZUS - studenckie nie podlega)
    zleceniodawca niczego nie musi dla Ciebie robić.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2011-03-08 12:25:23
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-03-08 12:41, lamia wrote:
> [...]
    > że były odprowadzane)? Jak sie jednak nie ma jakiegoś papieru, to mi
    > mieliby nie uznać stażu mimo że mają w historii wpływ składek?

    pytanie tylko na ile im ufasz, że przez 30 lat coś im nie zginie z
    systemu...

    gacek

  • 8. Data: 2011-03-08 13:02:58
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "gacek" <g...@w...pl> wrote in message
    > pytanie tylko na ile im ufasz, że przez 30 lat coś im nie zginie z
    > systemu...

    qurczę, faktycznie nie ma zmiłuj

  • 9. Data: 2011-03-08 13:22:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    lamia wrote:
> [...]
    > założeniu, że były odprowadzane)? Jak sie jednak nie ma jakiegoś
    > papieru, to mi mieliby nie uznać stażu mimo że mają w historii wpływ

    może i mają tylko czy potrafią wydłubać?

  • 10. Data: 2011-03-09 21:09:55
    Temat: udokumentowanie stażu pracy
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

> [...]
    > pracy jakie do tej pory miałaś, bo gdy już będziesz na tę emeryturę
    > przechodzić, to może się okazać, że jakiegoś zakładu nie ma i nie wiadomo,

    A czy posiadanie PITU11, z którego winika czas wykonywanych zabowiązań - nie
    jest ekwiwalentem takiego świadectwa? Nie dokumentuje wysługi lat?