  • 1. Data: 2011-03-08 07:49:55
    Temat: Czy to legalne?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Takie coś jest na pierwszej stronie Allegro:

    http://allegro.pl/zloty-srodek-na-smierdzacy-bimber-
    wegiel-aktywny-i1486215410.html

    Można już u nas legalnie pędzić bimber?
    Jacek

  • 2. Data: 2011-03-08 08:20:23
    Temat: Re: Czy to legalne?
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "Jacek" Takie coś jest na pierwszej stronie Allegro:
> [...]

    Z ciekawosci przeczytalem i nadal nie wiem:
    http://prawoity.pl/wiadomosci/wyrob-alkoholu-etylowe
    go-na-wlasny-uzytek
    AM

  • 3. Data: 2011-03-08 08:55:34
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com>

    > Takie coś jest na pierwszej stronie Allegro:
    >
    > http://allegro.pl/zloty-srodek-na-smierdzacy-bimber-
    wegiel-aktywny-i1486215410.html

    Może za granicą pędzą :-)

    > Można już u nas legalnie pędzić bimber?

    Głosuj na palikota to może coś z tego będzie :-)

  • 4. Data: 2011-03-08 09:37:34
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 08:49:55 +0100, Jacek napisał(a):

    > Można już u nas legalnie pędzić bimber?

    Bimber nie. Wino tak.
    Zacytowałem ponizej wyjaśnienie z wikipedii, bo wyjasnienie SN jest moooocno
    rozwlekle a i tak istotny jego fragment zostal tu ujety.

    "Kwestia legalności produkcji bimbru na własny użytek była dość długo
    kwestią prawnie dyskusyjną. M.in. 15 maja 2004 w gazecie Rzeczpospolita
    ukazał się artykuł W. Wróbla "Legalny bimber", w którym autor sugerował, że
    w świetle aktualnie obowiązującej ustawy o wyrobie alkoholu etylowego tego
    rodzaju działalność jest legalna[5]. Jednak w uchwale z dnia 30 listopada
    2004 Izba Karna Sądu Najwyższego orzekła co następuje:

    "Znamiona przestępstwa z art. 12a ust.1 ustawy z dnia 2 marca 2001 roku
    o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych wypełnia
    również wyrabianie alkoholu etylowego na własny użytek."[6]

    - co praktycznie znaczy, że produkcja bimbru na własny użytek jest czynem
    prawnie zabronionym i podlega karze do 1 roku więzienia (2 lata w przypadku
    produkcji znacznych ilości)."

    --
    Mark

  • 5. Data: 2011-03-08 10:48:05
    Od: Jacek <n...@g...com>

    No właśnie.
    Mam "drobną" uwagę do administratorów Allegro.
    Puszczają takie coś i to na pierwszej stronie, a innych użytkowników
    tępią za idiotyczne wręcz przypadki. Kiedyś napisałem do tych
    "geniuszy", czy historię mich wpłat musi być widoczna przez kilka
    miesięcy bez możliwości skasowania i czy każdy z domowników musi
    widzieć, że ojciec kupił paczkę prezerwatyw.
    W odpowiedzi zablokowali mi konto za to, że dopuściłem się złamania
    REGULAMINU w punkcie udostępniania konta osobom trzecim (najbliższa
    rodzina). Dyskusja z nimi przypominała potem rozmowę z koniem przez telefon.
    Jacek

  • 6. Data: 2011-03-08 11:36:29
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-03-08 08:49, Użytkownik Jacek napisał:
    > Takie coś jest na pierwszej stronie Allegro:
    >
    > http://allegro.pl/zloty-srodek-na-smierdzacy-bimber-
    wegiel-aktywny-i1486215410.html

    > Można już u nas legalnie pędzić bimber?

    Co ma wspólnego jakiś dodatek do bimbru z faktem pędzenia ?
    Ktoś dostał i teraz chce uzdatnić. :-)
    Antyradarów też nie wolno używać ale kupić wolno, sprzedawać też:
    http://allegro.pl/whistler-pro-68se-antyradar-najlep
    szy-do-500zl-i1475819556.html

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-03-08 21:51:48
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > - co praktycznie znaczy, że produkcja bimbru na własny użytek jest czynem
    > prawnie zabronionym i podlega karze do 1 roku więzienia (2 lata w

    zaraz zaraz to jak sobie robie sam papierosy to tez nielegalnie????

    --
    pozdrwiam
    Andrzej

  • 8. Data: 2011-03-09 06:09:14
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2011-03-08 22:51, HANA pisze:

    > zaraz zaraz to jak sobie robie sam papierosy to tez nielegalnie????

    Jeśli kupujesz tytoń w woreczku, to jest już obakcyzowany, zostałeś
    okradziony i wszystko jest cacy. Jeślibyś sobie posiał sam, albo kupił
    od rolnika, to jesteś złodziejem i trzeba Cię udupić.
    Nie kradnij. Rząd nie toleruje konkurencji.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 9. Data: 2011-03-10 05:57:29
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > - co praktycznie znaczy, że produkcja bimbru na własny użytek jest czynem
    > prawnie zabronionym i podlega karze do 1 roku więzienia (2 lata w przypadku
    > produkcji znacznych ilości)."

    A ile to już *znacząca ilość*, a ile to jeszcze nie?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2011-03-10 08:29:10
    Od: Łukasz Jamroz <l...@g...com>

    On Mar 10, 6:57 am, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    > A ile to ju *znacz ca ilo *, a ile to jeszcze nie?

    Jest to gdzies zapisane w przepisach? Pewnie nie, kwestia
    interpretacji. Dla jakiegos madrego policjanta 0,5g marihuany to ponad
    100 porcji, wiec juz znaczaca ilosc, takze trzeba uwazac.