  • 1. Data: 2011-03-07 20:02:04
    Temat: kara upomnienia i odwołanie
    Od: "Ania" <a...@v...onet.pl>

    Dostałam pismo o treści:

    Upomnienie dla...
    Udzielam Pani upomnienia za to, że w myśl pisma z dnia 17 lutego 2011 nie
    dopełniła pani obowiązku przekazania w terminie informacji, o które zwrócił się
    pracodawca.
    Zwracam uwagę, że jest Pani odpowiedzialna za przestrzeganie zasad obowiązków
    wynikających z zakresu czynności, jak również czynności zleconych przez
    przełożonego, co w Pani przypadku nie zostało zachowane.

    Pouczenie:
    Pracownik, który wniósł sprzeciw może w ciągu 14 dni od dnia zawiadomienia o
    odrzuceniu tego sprzeciwu wystąpić do sądu pracy o uchylenie zastosowanej wobec
    niego kary.

    Miejscowość, data: 2 marca 2011

    W piśmie z dnia 17 lutego szef prosił o przygotowanie pewnych informacji, które
    według niego winno się dać zredagować bardzo szybko. W rzeczywistości wymagało
    to większego przygotowania.
    Pismo otrzymałam 17, a z racji zatrudnienia na 1/2 etatu miałam pracować 17, 18,
    28 lutego i 2 marca z tym, że 28 byłam na urlopie o który poprosiłam w
    godzinach porannych. Czyli de facto na sporządzenie informacji miałam 18 lutego
    i 1/2 dniówki 17 lutego.

    Kilka pytań i informacji:
    1. Jakie konsekwencje niesie taka kara ?
    2. Jak liczyć te 7 dni na sprzeciw ? 2+7=9, czyli pojutrze, czy może dzień 2
    marca tez się liczy i termin ubiega jutro ? (to najważniejsze!! )
    3. W piśmie brak bezpośredniej informacji o możliwości wniesienia sprzeciwu i
    stosownych terminach. Co o tym sądzić ?
    4. Przed udzieleniem kary nie byłam wysłuchana, zapytana o powód
    nieprzygotowania notatki, o której mowa w piśmie z 17 lutego.

    5. W KP pisze o "wniesieniu sprzeciwu" chciałabym przyjąć w piśmie mniej
    konfrontacyjną formułę np "prośba o uchylenie/wycofanie itp kary. Jak to
    napisać, by w myśl przepisów KP moje pismo było jednak traktowane jako sprzeciw
    ?

    Byłabym wdzięczna za wszelkie sugestie. To moja pierwsza kara w życiu :)

  • 2. Data: 2011-03-07 20:40:39
    Temat: Re: kara upomnienia i odwołanie
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@v...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i 1/2 dniówki 17 lutego.
    >
    > Kilka pytań i informacji:
    > 1. Jakie konsekwencje niesie taka kara ?
    Leży sobie w twoich aktach przez rok. Jak nic nie nabroisz znowu, to jest
    usuwane.

    > 2. Jak liczyć te 7 dni na sprzeciw ? 2+7=9, czyli pojutrze, czy może dzień
    > 2
    > marca tez się liczy i termin ubiega jutro ? (to najważniejsze!! )
    7 dni to 7 dni. Pierwszy jest ten po otrzymaniu pisma z upomnieniem.

    > 3. W piśmie brak bezpośredniej informacji o możliwości wniesienia
    > sprzeciwu i
    > stosownych terminach. Co o tym sądzić ?
    Wada prawna (a może i celowe działanie). Już to daje podstawę do wniesienia
    sprzeciwu (art. 110 KP).

    > 4. Przed udzieleniem kary nie byłam wysłuchana, zapytana o powód
    > nieprzygotowania notatki, o której mowa w piśmie z 17 lutego.
    A to jest jeszcze lepsze (wnoś sprzeciw na podst. art. 112 KP).

    > 5. W KP pisze o "wniesieniu sprzeciwu" chciałabym przyjąć w piśmie mniej
    > konfrontacyjną formułę
    Niepotrzebnie. Trzymaj się terminologii ustalonej literą prawa. Prócz
    jedoznaczności daje to także do zrozumienia, że to prawo znasz i umiesz się
    nim posługiwać.
    Z tego, co opisujesz to sprawę masz wygraną w cuglach - jeśli pracodawca nie
    wycofa upomnienia po sprzeciwie, to do sądu i tam on dostanie po uszach.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2011-03-08 07:20:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Ania" <a...@v...onet.pl>

> [...]
    > i 1/2 dniówki 17 lutego.
    >
    > Kilka pytań i informacji:
    > 1. Jakie konsekwencje niesie taka kara ?

    To nie kara tylko upomnienie. Konsekwencje pewnie regulaminowe tj mogą
    wewnątrz firmy używać do oceniania Ciebie jako pracownika i pewnie jeszcze
    daleko do wpisania tego na świadectwie pracy. Może jakaś premia, ale nie
    sądzę.

> [...]
    > marca tez się liczy i termin ubiega jutro ? (to najważniejsze!! )
    > 3. W piśmie brak bezpośredniej informacji o możliwości wniesienia

    A jakie są stosowne ? To chyba regulaminowe upomnienie.

    > 4. Przed udzieleniem kary nie byłam wysłuchana, zapytana o powód
    > nieprzygotowania notatki, o której mowa w piśmie z 17 lutego.

    Trudności w realizacji zadań zleconych przez pracodawcę zgłaszasz na
    bieżąco. Jak pracodawca nie przyjmuje to potem dostaje pisemną odpowiedź na
    upomnienie.

> [...]
    > konfrontacyjną formułę np "prośba o uchylenie/wycofanie itp kary. Jak to
    > napisać, by w myśl przepisów KP moje pismo było jednak traktowane jako

    Właśnie tak, że prosisz o wycofanie kary bo jw.

    > Byłabym wdzięczna za wszelkie sugestie. To moja pierwsza kara w życiu :)

    Warto pracować w takiej firmie ???

    Poza tym jest news:pl.praca.dyskusje

  • 4. Data: 2011-03-08 09:34:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Mar 2011, niusy.pl wrote:

    > Użytkownik "Ania" <a...@v...onet.pl>

    [...]
    [...]
    > To nie kara tylko upomnienie.
    [...]
    > Właśnie tak, że prosisz o wycofanie kary bo jw.

    Raportuję, że niekonsekwencję widzę (po Twojej stronie).
    Trzeba się zdecydować na wersję że to kara albo przeciwną,
    ale "albo" a nie "lub" ;)

    pzdr, Gotfryd