  • 1. Data: 2005-09-27 08:53:36
    Temat: Zapyt.o wysokość zasiłku macierzyńskiego (interpretacja).
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    Witam serdecznie.
    Prosiłabym o pomoc w interpretacji zapisu ZUs nt wysokości zasiłku
    macierzyńskiego w okresie urlopu macierzyńskiego. Umowę w pracy mam
    przedłużoną do dnia porodu (11.2005 r.), a potem za urlop macierzyński
    zapłaci mi ZUS. Tylko ile? Czy tyle ile teraz zarabiam czy tyle ile wynika z
    zapisu: "Podstawę wymiaru zasiłku dla pracownika stanowi przeciętne
    miesięczne wynagrodzenie wypłacone za okres 12 miesięcy kalendarzowych
    poprzedzających powstanie niezdolności do pracy". I jak to się ma do:
    "Zasiłek macierzyński wynosi 100% wynagrodzenia lub przychodu stanowiącego
    podstawę jego wymiaru" .
    Zdenerwowałam się czytając powyższe na stronie ZUS, bo przez prawie rok
    przed zatrudnieniem, po którym w niedługim czasie z powodu patologicznej
    ciąży przeszłam na zwolnienie, nie pracowałam, czyli ... nic nie dostanę?
    Prosze o pomoc w interpretacji...