eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZapłata za gwarancj › Zapłata za gwarancj
  • Data: 2004-10-15 06:28:31
    Temat: Zapłata za gwarancj
    Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Wczoraj po południu zadzwonił z prośbą o pomoc do mojej firmy nasz odbiorca
    hurtowy (sprzedajemy m.in. płytki ceramiczne) - jego klient "finalny"
    odebrał od niego towar, miał zapłacić następnego dnia, ale tego dnia
    oświadczył, że nie zapłaci, jeśli nie otrzyma od sprzedającego pisemnej
    gwarancji na towar.
    Producenci bardzo rzadko udzielają gwarancji na płytki ceramiczne i są one
    zawsze obwarowane pewnymi warunkami (chodzi głównie o położenie płytek
    dokładnie zgodnie ze "sztuką budowlaną") - na te płytki akurat gwarancji
    producenta nie ma. Wiem, że sprzedawca również może być gwarantem, ale chyba
    nie powinien ulegać w obliczu szantażu... To moje zdanie, ale czy jest
    zobowiązany przez prawo ?? (wydaje mi się, że nie).
    Co jeśli nie zgodzi się wydać gwarancji i klient nie zapłaci? Czy jeśli
    dojdzie do wymiany pism (wezwanie do zapłaty, odpowiedź, że kasy nie będzie
    bez pisemnej gwarancji) - czy wówczas klient domagający się nieuzasadnionego
    zobowiązania (jak mniemam) i od tego zobowiązania uzależniający zapłatę
    będzie oszustem, wyłudzaczem, złodziejem ?

    pozdr

    Monika


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1