  • Data: 2004-10-15 06:46:54
    Temat: Re: Zapłata za gwarancj
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 15 Oct 2004 08:28:31 +0200, idiom naskrobał(a):

    > Wczoraj po południu zadzwonił z prośbą o pomoc do mojej firmy nasz odbiorca
    > hurtowy (sprzedajemy m.in. płytki ceramiczne) - jego klient "finalny"
    > odebrał od niego towar, miał zapłacić następnego dnia, ale tego dnia
    > oświadczył, że nie zapłaci, jeśli nie otrzyma od sprzedającego pisemnej
    > gwarancji na towar.

    zmienia warunki umowy :)

    > Producenci bardzo rzadko udzielają gwarancji na płytki ceramiczne i są one
    > zawsze obwarowane pewnymi warunkami (chodzi głównie o położenie płytek
    > dokładnie zgodnie ze "sztuką budowlaną") - na te płytki akurat gwarancji
    > producenta nie ma. Wiem, że sprzedawca również może być gwarantem, ale chyba
    > nie powinien ulegać w obliczu szantażu... To moje zdanie, ale czy jest
    > zobowiązany przez prawo ?? (wydaje mi się, że nie).

    nie - jeżeli to klient indywidualny to chronią go zapisy o rękojmi i
    niezgodności z umową - co do zasady skuteczniejsze niż gwarancja.

    > Co jeśli nie zgodzi się wydać gwarancji i klient nie zapłaci? Czy jeśli
    > dojdzie do wymiany pism (wezwanie do zapłaty, odpowiedź, że kasy nie będzie
    > bez pisemnej gwarancji) - czy wówczas klient domagający się nieuzasadnionego
    > zobowiązania (jak mniemam) i od tego zobowiązania uzależniający zapłatę
    > będzie oszustem, wyłudzaczem, złodziejem ?

    można próbować zgłosić sprawę na policję - istotne będzie to czy w chwili
    odbioru towaru nie miał zamiaru zapłacić - czyli wyłudził towar.
    Oczywiście równolegle do sądu po nakaz zapłaty.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org