  • 1. Data: 2008-06-03 20:06:06
    Temat: odpowiedzialnosc adwokata
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Czy jezeli adwokat zle doradzi to odpowiada za porade jezeli tak to rowniez
    finansowo?Chce sie poradzic adwokata w sprawie tekstu na mojej stronie
    internetowej.Czy jezeli adwokat stwierdzi ze tekst jest w porzadku a jendak
    jakas osoba poczuje sie urazona trescia lub znieslawiona ,pozwie mnie do
    sadu i wygra odszkodowanie odmnie czy ja moge nastepnie zadac
    zadoscuczynienia i zwrotu kosztow sadowych oraz odszkodowania dla
    znieslawionej osoby od adwokata?

  • 2. Data: 2008-06-03 21:05:51
    Temat: Re: odpowiedzialnosc adwokata
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    e.net...
> [...]
    > sadu i wygra odszkodowanie odmnie czy ja moge nastepnie zadac
    > zadoscuczynienia i zwrotu kosztow sadowych oraz odszkodowania dla

    Swietne pytanie ;-).

    Niestety ja nie znam na nie odpowiedzi,
    ale prawdopodobnie odpowiedzialnosc adwokata sprowadza sie
    do odpowiedzialnosci polityka ...
    czyli odpowiedzialnosc adwokacka (inaczej zadna).

  • 3. Data: 2008-06-04 06:50:39
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "GooRe" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale prawdopodobnie odpowiedzialnosc adwokata sprowadza sie
    > do odpowiedzialnosci polityka ...
    > czyli odpowiedzialnosc adwokacka (inaczej zadna).

    Jak się nie zna odpowiedzi to sie jej nie udziela.
    Co do odpowiedzialności to ewentualna skarga do Izby oraz mozliwość
    odszkodowania za poniesiony szkody. Każdy mecenas jest ubezpieczony bo taki
    jest obowiązek.

    Pozdrawim
    Michał

  • 4. Data: 2008-06-04 08:00:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co do odpowiedzialności to ewentualna skarga do Izby

    i co to da, smiem twierdzic ze nic, jak wiadomo raczka raczke myje, u
    lekarzy mamy tego doskonaly przyklad, u prawnikow nie inaczej

    > oraz mozliwość odszkodowania za poniesiony szkody. Każdy mecenas jest
    > ubezpieczony bo taki jest obowiązek.

    dobrze napisane, mozliwosc, a jak w praktyce?
    czy nagle sie nie okaze, ze trzeba zakladac proces cywilny, placic kolejnej
    papudze za zupelnie nieznany efekt, proces bedzie ciagnal sie latami, aby
    zakonczyc sie niczym

  • 5. Data: 2008-06-04 13:48:40
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    szerszen pisze:

    > czy nagle sie nie okaze, ze trzeba zakladac proces cywilny,

    To się nagle nie okaże, to wiadomo z góry. Niby dlaczego mialby płacić
    dobrowolnie, jeśli jest przekonany, że dobrze radził?

    placic
    > kolejnej papudze za zupelnie nieznany efekt,

    spróbuj może od razu znaleźc dobrego, albo zapytaj sie niezależnie dwóch.

    proces bedzie ciagnal sie
    > latami, aby zakonczyc sie niczym

    Nie no, pewnie skończy sie albo wyrokiem, albo umorzeniem
    ;)

  • 6. Data: 2008-06-05 07:15:58
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > To się nagle nie okaże, to wiadomo z góry. Niby dlaczego mialby płacić
    > dobrowolnie, jeśli jest przekonany, że dobrze radził?

    jak dobrze jak klient przegral, jakby dobrze radzil, toby odrazu klientowi
    doradzil zeby sobie cos tam darowal

    > spróbuj może od razu znaleźc dobrego, albo zapytaj sie niezależnie dwóch.

    a potem trzeciemu, aby sprawdzil tcyh dwu poprzednich i tak do ilu
    dojdziemy?

    > Nie no, pewnie skończy sie albo wyrokiem, albo umorzeniem

    w tym wypadku to na 90% umorzeniem :)

    chodzi mi o co innego, ze w naszym chorym panstwiej, taki adwokat nie moze
    miec placone za efekt, bo my palestra tego zabrania, nie moze miec
    konkurencyjnych stawek bo mu paletra tego zakazuje, itp i tak nadobra sprawe
    prawnikowi wisi czy przegra czy wygra, bo swoje i tak dostanie

  • 7. Data: 2008-06-05 19:03:27
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > konkurencyjnych stawek bo mu paletra tego zakazuje, itp i tak nadobra
    > sprawe prawnikowi wisi czy przegra czy wygra, bo swoje i tak dostanie

    Tak ludzie głosują.