  • 1. Data: 2013-02-21 15:39:49
    Temat: Zapis testamentowy a dyspozycja na wypadek smierci
    Od: Kris <k...@g...com>

    Osoba ma lokaty w banku. Złozyła dyspozycje na wypadek smierci na osobę A.
    Równolegle u notariusza sporządziła testament w którym cały majątek zapisuje osobie
    B.
    Co teraz ze środkami w banku? czy wchodzą w skład spadku czy nie?

  • 2. Data: 2013-02-21 16:24:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kris wrote:
> [...]
    B.
    > Co teraz ze środkami w banku? czy wchodzą w skład spadku czy nie?

    z tego co wiem to nie

  • 3. Data: 2013-02-21 18:12:56
    Od: <4...@5...181256.invalid> (Tom N)

    witek w

    > z tego co wiem to nie

    IMHO jest limit/dyspozycja(osoba)

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2013-02-21 19:44:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    (Tom N) wrote:
    > witek w

    > IMHO jest limit/dyspozycja(osoba)

    pytanie bylo czy zapis wchodzi w spadek czy nie, a nie ile mozna
    zapisac. :)

    limit to 20 krotnosc czegos tam oglaszanego przez gus. To cus zdaje sie
    nazywa sie srednia wyplat wynagrodzen bez zysku czy jakos tam.

  • 5. Data: 2013-02-21 19:57:27
    Od: <5...@9...195727.invalid> (Tom N)

    witek w

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > pytanie bylo czy zapis wchodzi w spadek czy nie, a nie ile mozna
    > zapisac. :)

    Owszem, nie, pytanie było o środki w banku ;P

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2013-02-22 11:18:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 lutego 2013 18:12:56 UTC+1 użytkownik Tom N napisał:
> [...]
    To wiem. Wiem równiez ze dyspozycja taka złozona na osobe nie spokrewniona "w
    pierwszej lini jest niewazna"
    I wiem juz ze ksrodki w banku do pewnej wysokosci przy prawidłowo złozonej dyspozycji
    na wypadek smierci nie wchodza w skład masy spadkowej.
    Dzieki wszystkim;)

  • 7. Data: 2013-02-23 18:37:58
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    Kris wrote:
    > I wiem juz ze srodki w banku do pewnej wysokosci przy
    > prawidłowo złozonej dyspozycji na wypadek smierci nie wchodza
    > w skład masy spadkowej.

    Pomimo tego że nie wchodzi do spadku to jednak środki pobrane
    na podstawie dyspozycji są opodatkowane wg. ustawy o podatku
    od spadków i darowizn i jest TYLKO MIESIĄC czasu od dnia śmierci
    dyspodawcy na złożenie SD-3 i SD-Z2 w urzędzie skarbowym.

  • 8. Data: 2013-02-23 18:38:33
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

  • 9. Data: 2013-02-23 18:39:21
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

  • 10. Data: 2013-02-24 02:14:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    poszukiwacz wrote:

> [...]
    > od spadków i darowizn i jest TYLKO MIESIĄC czasu od dnia śmierci
    > dyspodawcy na złożenie SD-3 i SD-Z2 w urzędzie skarbowym.

    trzy razy sa opodatkowane ?