  • 1. Data: 2013-02-21 00:58:54
    Temat: Czy to nie powinno być karalne?
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Ministerstwo Finansów rozesłało niedawno do podległych mu urzędów
    kontroli skarbowej wytyczne. Wytyczne te określają procentowo, ile z
    przeprowadzonych kontroli skarbowych ma zakończyć się ujawnieniem
    nadużyć. Okazuje się, że aż 71% kontrolowanych firm ma otrzymać mandat
    karny skarbowy. Takie jest życzenie pana ministra i plan do wykonania.

    Minister Rostowski już w styczniu 2013 roku wie dokładnie, że na koniec
    grudnia 2013 roku, 71% skontrolowanych przedsiębiorców będzie winnymi
    wykroczeń skarbowych. Takie założenie przesłane podległym urzędnikom w
    formie wytycznych, stanowi dla nich jednoznaczny plan z nakreślonymi
    liczbowo celami: "71% przedsiębiorców do odstrzału". Z zadań
    postawionych przez szefa, urzędnicy będą zapewne skrupulatnie rozliczani
    i odpowiednio premiowani. Dlatego zrobią wszystko aby nakreślony cel
    został wykonany. "Dajcie mi człowieka, a znajdę na niego paragraf".

    http://zus.pox.pl/pit/misja-fiskusa-wykonczyc-badyla
    rzy.htm

    Czy to nie powinno być karalne? Z urzędu?

  • 2. Data: 2013-02-21 06:48:06
    Temat: Re: Czy to nie powinno być karalne?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-21 00:58, Mr. Misio pisze:
> [...]
    >
    > http://zus.pox.pl/pit/misja-fiskusa-wykonczyc-badyla
    rzy.htm

    > Czy to nie powinno być karalne? Z urzędu?

    Ma to też swoje dobre strony - wszczynanie kontroli u naprawdę
    podejrzanych firm, a nie "losowo".

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-02-21 06:55:53
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-21 06:48, Liwiusz pisze:
    > Ma to też swoje dobre strony - wszczynanie kontroli u naprawdę
    > podejrzanych firm, a nie "losowo".

    Wracają czasy "Wiesława" a nie dobre strony.
    Tylko zbaraniały i zniewolony naród tego nie widzi.

    Tu też dobre strony? To samo tylko inny resort.

    "Zabroniono nam pouczać ludzi i zobowiązano, żeby każdą interwencję
    kończyć mandatowo"
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=mfxeqOLeo-I

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 4. Data: 2013-02-21 07:59:44
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 21.02.2013 00:58, Mr. Misio pisze:
> [...]
    >
    > http://zus.pox.pl/pit/misja-fiskusa-wykonczyc-badyla
    rzy.htm

    > Czy to nie powinno być karalne? Z urzędu?

    Ale takie wytyczne mają wszystkie instytucja Państwowe, które mogą
    nakładać mandaty. Zaczynając od Policji poprzez US, ITD, Sanepid, Straż
    Rybacką, ..., do Państwowej Inspekcji Pracy. A to że zaczęli likwidować
    miejskie skarbonki - fotoradary - to jest dla nas? Strasznie ich boli,
    że kasa idzie do samorządów. Zlikwidują istniejące, a za chwilę kilka
    metrów dalej ITD postawi swoje, a ta kasa już bezpośrednio zasili kasę
    państwa.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 5. Data: 2013-02-21 08:13:59
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]

    > http://zus.pox.pl/pit/misja-fiskusa-wykonczyc-badyla
    rzy.htm

    > Czy to nie powinno być karalne? Z urzędu?

    Powinno być karane obywatelsko przez powieszenie ministra na latarni.
    Historia zna takie przypadki, nie zakończone ukaraniem egzekutorów
    społecznego poczucia sprawiedliwości.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2013-02-21 08:32:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]

    > i odpowiednio premiowani. Dlatego zrobią wszystko aby nakreślony cel
    > został wykonany. "Dajcie mi człowieka, a znajdę na niego paragraf".

    To jedna opcja. Druga opcja to wszczynanie kontroli tylko tam, gdzie są
    wiarygodne przesłanki świadczące o naruszeniu (a nie losowo, zatruwając
    życie rzetelnym przedsiębiorcom) i stosowanie od razu kar zamiast tylko
    pouczeń.

  • 7. Data: 2013-02-21 09:46:24
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > wiarygodne przesłanki świadczące o naruszeniu (a nie losowo, zatruwając
    > życie rzetelnym przedsiębiorcom) i stosowanie od razu kar zamiast tylko

    Jakos nie wierze w drugą opcję.

  • 8. Data: 2013-02-21 09:52:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.02.2013 09:46, Mr. Misio pisze:

    > Jakos nie wierze w drugą opcję.

    Cóż, biorąc pod uwagę, że widziałem już kilka kontroli zakończonych
    negatywnie (dla US ;) - czyli nic nie znaleźli) mimo ogromnych starań, a
    przeprowadzonych niemalże automatycznie "bo firma zażądała zwrotu VAT"
    mam nadzieję, że to jednak chodzi o tę drugą opcję.

    Może przestaną zawracać głowę przy każdym wystąpieniu o zwrot.