  • 1. Data: 2005-03-16 19:26:50
    Temat: Zaniżanie składek ZUS, ustalenie wynagrodzenia - help!!
    Od: "Magda K." <m...@w...com>

    Witam,
    po odejściu z ostatniej pracy zachorowałam.
    Były pracodawca 4 krotnie zaniżał moje wynagrodzenie, wypłacając mi
    większość kasy do reki.
    Zaniżał również składki ZUS i efekt jest taki, że zasiłek nie wystarcza mi
    na leki.
    Zatelefonowałam wiec do szefa , prosząc o korekty deklaracji za ostatnie 3
    m-ce ( o tyle czasu chodzi) abym mogła otrzymywać wyższy zasiłek chorobowy .
    Sądząc z tonu rozmowy on pewnie dobrowolnie tego nie zrobi.
    Napisałam więc oficjalne żądanie korekty do kadr, grożąc pozwem do Sadu o
    ustalenie wysokości pensji (mam świadków) i podwójne listy płac.
    Co jeszcze mogę zrobić, aby go przymusić do szybkiego wyrównania składek???
    Wdzięczna za rady
    Magdalena

  • 2. Data: 2005-03-17 10:54:19
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Magda K." <m...@w...com> napisał w wiadomości

    > Wdzięczna za rady
    > Magdalena

    Naprawde jestem BARDZO daleki od moralizowania, ale jednak albo rybki
    albo akwarium. Chcialas dostawac wiecej kasy do reki i pracodawca sie
    na to zgodzil. A Ty teraz chcesz sie na niego poskarzyc, bo nagle Ci
    sie odmienilo. Nieladnie. Pracodawca jesli nie jest niemadry zapewne
    zrobil by to czego chcesz, gdybys zwrocila mu poniesione przez niego
    wczesniej koszty zwiazane z dodatkowa wyplata "do reki" za te trzy
    miesiace. Proponowalas to pracodawcy, czy tez raczej usilowalas go
    stawiac "pod murem" ? :-) Natomiast to co napisalas o istnieniu
    "podwojnych list plac", jesli bedzie mozliwe do udowodnienia(!),
    rzeczywiscie daje Ci olbrzymie szanse w sporze przed sadem za te
    kilkanascie miesiecy. Natomiast "przymusic" pracodawcy w inny sposob,
    to raczej sie nie da (oczywiscie abstrahuje tu od rozwiazan typu
    'trzech lysych').

    marekz