  • 1. Data: 2003-07-10 17:41:17
    Temat: Zamknięcie firmy - co z serwisem?
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

    Witam Grupowiczów.

    Proszę o pomoc.
    Zamierzam zamknąć firmę (serwis + sklep komputerowy).
    Nie przynosi takich dochodów jak bym chciał
    (a własciwie wcale nie przynosi),
    a na doinwestowanie nie mam pieniędzy.
    Więc na dobrą sprawę nie mam wyjścia
    i muszę ją zamknąć, bo dopracuję się długów.
    Pozostaje sprawa serwisu...
    Nie wiem, jak to rozgryżć, no bo ludzie coś kupili u mnie z konkretną
    gwarancją,
    a tu ani sklepu, ani właściciela...
    Nie chcę generować jakiś nieprzyjemnych sytuacji.
    Czy jest gdzieś dostępny jakiś artykuł lub cokolwiek mówiące o tym,
    jak zgodnie z prawem rozwiązać taką sytuację?
    Ewentualnie wszystkie sugestie też mile widziane. :)

    Pozdrawiam:
    Kuba

  • 2. Data: 2003-07-17 19:06:33
    Temat: Odp: Zamknięcie firmy - co z serwisem?
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

    Widzę, że nikt nie wie, nic na ten temat nie ma, lub po prostu - wakacje...
    Szkoda.

    Kuba

  • 3. Data: 2003-07-18 02:31:50
    Temat: Re: Zamknięcie firmy - co z serwisem?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3f0da53e$1@news.home.net.pl>, Kuba wrote:
    > Zamierzam zamknąć firmę (serwis + sklep komputerowy).
    > Nie chcę generować jakiś nieprzyjemnych sytuacji.

    Tym bardziej że zamknięcie firmy nie zwalnia cię z odpowiedzialności...

    > Czy jest gdzieś dostępny jakiś artykuł lub cokolwiek mówiące o tym,
    > jak zgodnie z prawem rozwiązać taką sytuację?
    > Ewentualnie wszystkie sugestie też mile widziane. :)

    Dogadaj się z konkurencją, zapłać im (teraz lub/i w trakcie) i niech
    przejmą zobowiązania, lub sam wypełniaj te zobowiązanie tj pośrednicz w
    kontakcie klient-gwarant (chyba że sam jestes gwarantem).

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-07-18 16:01:49
    Od: "Kuba" <p...@p...home.pl>

> [...]

    > przejmą zobowiązania, lub sam wypełniaj te zobowiązanie tj pośrednicz w
    > kontakcie klient-gwarant (chyba że sam jestes gwarantem).
    Konkurencja chce pieniądze z góry.
    I to takie, których ja nie zarobiłem w tej firmie od 7-u lat istnienia
    firmy...
    Więc to raczej odpada.
    Wszystkie podzespoły są kupowane leganie z hurtowni.
    Ale pośredniczenie w tym (około 30PLN za każdą wysyłkę
    bo w moim mieście nie ma żadnej hurtowni)
    przy braku stałego zarobku (firma zamknięta)... Nie bardzo mnie na to stać.
    Ponadto - klijent ma Prawa Konsumenta - 14 dni na moją reakcję,
    ja Prawo Cywilne czyli praktycznie nieograniczony czas reakcji hurtowni.
    Na kupowanie nowego, zastępczego sprzętu żeby zniwelować różnicę czasu
    wywiązania się z umowy gwarancyjnej,
    tak jak robiłem wcześniej, nie mam po prostu pieniędzy.
    To są jednak problemy już mi znane. Rozumiem, że tu się nic nie zmieniło.
    Ale:
    -Czy mam obowiązek powiadamiać klijentów o zamknięciu firmy?
    -Czy mam obowiązek powiadamiać ich gdzie mieszkam,
    żeby mogli wykorzystać swoją gwarancję?
    (aktualnie mieszkam poza miastem i najbliższy rok - a może
    i dłużej - tak będzie, ale jestem całyczas w moim mieście)
    -Co z kosztami serwisu, których nie mogę wykorzystać
    jako koszty uzyskania dochodu, bo nie mam już firmy?
    -W dodatku, wchodzi do mnie - na razie wirtualnie - klijent i stwierdza,
    że chce wymianę towaru na zupełnie inny.
    (ma prawo jeżeli w jego mniemaniu jest to nie to co chciał)
    To co mam zrobić?
    Kupić mu w hurtowni nowego sprzętu nie mogę,
    bo nie mogę już kupować bezpośrednio w hurtowniach
    - nie jestem już sklepem, tylko prywatną osobą.
    To co mam kupić nowy sprzęt u konkurencji?
    Koszmar...

    Kuba