  • 1. Data: 2003-07-10 17:15:19
    Temat: Zaległe podatki drogowe -pomocy!!!
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Gdzie mógbym uzyskać miarodajne informacje na temat zaległych podatków
    drogowych,jak długo można "ścigać" delikwenta itd.Czy jest jakaś szansa aby
    się z tego wygrzebać jak najmniejszym kosztem.
    Chodzi o lata 1995 do 1997 i już zrobiło się "ciepło" bo suma jest ponad
    2000 zł i pan komornik usilnie chce się ze mną widzieć!Dostałem również
    zawiadomienie o zajęciu prawa majątkowego i zupełnie nie wiem o co
    chodzi.Przypuszcam,że nie dostanę zwrotu podatku za 2002 rok ale to są
    grosze do wymaganej sumy.
    Czy to końca mojego żywota będzie ten przeklęty podatek drogowy na mnie
    wisiał?.Obecnie nie mam żadnych dochodów bo byłem zmuszony zawiesić
    działalność z przyczyn ekonomicznych.
    Proszę o pomoc co z tym fantem robić i czy w ogóle można coś z tym zrobić.

  • 2. Data: 2003-07-10 22:10:35
    Temat: Re: Zaległe podatki drogowe -pomocy!!!
    Od: "gs" <s...@p...com>

    Sami sprawiedliwi-nikt nie zalega i nikt nic nie wie?

  • 3. Data: 2003-07-10 22:52:55
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Użytkownik "sg" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    aby
    > się z tego wygrzebać jak najmniejszym kosztem.

    Mam wrazenie, ze te zobowiazania sa juz dawno przedawnione. To raczej
    nieprawdopodobne aby okres przedawnienia byl dluzszy niz 5 lat. Sprobuj cos
    poszukac pod haslem przedawnienie w googlach.

    marekz

  • 4. Data: 2003-07-10 23:48:30
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Jest całe mnóstwo rzeczy,z których wynika tylko jedno:Jest tak zagmatwane to
    wszystko ,że w przypadku rozprawy sądowej jeżeli sędzia będzie miał zły
    humor to przegram a jak dobry to też przegram ale mozliwością odwołania się
    do Pana Boga.

  • 5. Data: 2003-07-11 01:11:15
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Dostałem pismo "do wiadomości zobowiązanego" po tytułem:

    Zawiadomienie o zajęciu prawa mjątkowego stanowiącego wierzytelność
    pieniężną u dłużnika zajętej wierzytelności innego niż pracodawca,organ
    rentowy lub bank.

    Pismo przyszło w grubej kopercie wraz z odpisami tytułów wykonawczych o
    których dowiedziałem się dopiero w tym piśmie!!.Dotyczy zaległych podatków
    drogowych a policzone są odsetki od tych podatków.

    NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM!!.
    1 Dlaczego do wiadomośći ?
    2 dlaczego kopie tytułów wykonawczych o których wcześniej nic nie wiedziałem
    i nie zostały mi w żaden sposób dostarczone wcześniej ani w inny sposób nie
    zostałem o nich pionformowany zostały mi przysłane?
    3 Wynika,że nie dostanę pieniędzy ze zwrotu podatku za 2002 rok na podstawie
    art 89$1 ustawy z 17.06.1966 roku itd.. ale to i tak nie pokryje tych
    tytułów.
    Jeszcze raz powtarzam:NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM.
    Czy w tej sytuacji mogę powołać się na przedawnienie,w jakim terminie i jak
    to zrobić,według jakiego szablonu?

  • 6. Data: 2003-07-11 07:12:01
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

> [...]
    > zostałem o nich pionformowany zostały mi przysłane?

    > Czy w tej sytuacji mogę powołać się na przedawnienie,w jakim terminie i

    Trudna sprawa jestem laikiem ale kiedyś było kilka podobnych spraw na tej
    grupie pogogluj w archiwum. Z tego co pamiętam z tej grupy to tak :
    1 jeśli te zaległości były traktowane jako zaległy podatek to przedawnienie
    następuje po 5 latach
    2 jeśli było postępowanie to przedawnienie tej należności ( z tytułu
    egzekucyjnego ) po 10 latach (to co innego od przedawnienia samej
    należności)
    3 tytuł wykonawczy powinien być poprzedzony upomnieniem (tak to się nazywa
    ;)) jeśli to było ściągane w trybie administracyjnym, wzywającym cię do
    zapłaty i masz bodaj 7 dni na uregulowanie czy reakcję a powinno ono być za
    potwierdzeniem odbioru więc nie sposób przeoczyć (chyba że zlekceważyłeś).
    Teraz to trzeba jakoś razem powiązać ze sobą i z datami
    Tyle sobie przypomniałem, wybaczcie lub sprostujcie jeśli się pomyliłem
    Pozdrowienia Andrzej

  • 7. Data: 2003-07-11 09:02:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2003, MarekZ wrote:
    [...]
    >+ Mam wrazenie, ze te zobowiazania sa juz dawno przedawnione. To raczej
    >+ nieprawdopodobne aby okres przedawnienia byl dluzszy niz 5 lat.

    Wynosi 5 lat, ale od końca roku w którym byl należny :) (Ordynacja)
    Nie pamiętam jak było z podatkiem drogowym (kiedy był "należny"),
    ale np. z dochodowym sprawa wygląda tak:
    - podatek za rok 2001 był należny w roku 2002 (do 30 kwietnia)
    - 2003 (rok), 2004, 2005, 2006, 2007, 1.I.2008 przedawniony.

    A mi wygląda z opisu że postępowanie się odbyło :(, tylko
    nie wiedzieć czemu "sg" o tym nie wiedział !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-08-02 13:35:12
    Od: "Marcus" <n...@w...pl>

    Ja bym się dowiedział czy należności z tych lat nie uległy przedawnieniu.

    Pozdrawiam
    Marecki

  • 9. Data: 2003-08-02 17:05:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Ja bym się dowiedział czy należności z tych lat nie uległy przedawnieniu.

    Z których lat? Generalnie przedawniają się po 5 latach od końca roku, za
    który są.

  • 10. Data: 2003-08-02 23:21:54
    Od: "Marcus" <n...@w...pl>

> [...]
    > działalność z przyczyn ekonomicznych.
    > Proszę o pomoc co z tym fantem robić i czy w ogóle można coś z tym zrobić.

    To treść oryginalnego postu.

    Pzodrawiam
    Marecki