  • 11. Data: 2013-02-14 21:47:09
    Temat: Re: Zameldowanie na pobyt stały
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.02.2013 15:43, Michał Jankowski pisze:
    > A w ogóle to od miesięca niedopełnienie obowiązku meldunkowego przestało
    > być karalne.

    Ale pewne konsekwencje mogą być.

    Jeśli np. ktoś się zamelduje tam gdzie nie mieszka, to formalnie można
    go ścigać jak za wyłudzenie sfałszowanego dokumentu. No i oczywiście nie
    za bardzo będziesz mógł się tłumaczyć jak coś przyjdzie na adres
    zameldowania (np. pozew z sądu) że nie dostałeś. Bo przecież
    oświadczyłeś, że oficjalnie tam mieszkasz.

    Taka trochę głupia sytuacja... albo niech już to całkiem zlikwidują i
    zostawią "adres do korespondencji oficjalnej" (dobrze kojarzę, że taki
    jest docelowy projekt?) albo powinno zostać jak było, tylko z solidnym
    egzekwowaniem.

  • 12. Data: 2013-02-14 21:49:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-14 21:47, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale pewne konsekwencje mogą być.
    >
    > Jeśli np. ktoś się zamelduje tam gdzie nie mieszka, to formalnie można
    > go ścigać jak za wyłudzenie sfałszowanego dokumentu. No i oczywiście nie

    Dowód osobisty ze starym adresem nie jest sfałszowanym dokumentem.

    > za bardzo będziesz mógł się tłumaczyć jak coś przyjdzie na adres
    > zameldowania (np. pozew z sądu) że nie dostałeś. Bo przecież
    > oświadczyłeś, że oficjalnie tam mieszkasz.

    Akurat w sprawach cywilnych faktyczny adres zamieszkania jest ważniejszy
    od adresu zameldowania. A jeśli ktoś rzeczywiście gdzieś indziej
    mieszka, to zwykle nie ma problemu w odpowiedni sposób (inny niż
    zameldowaniem) to udowodnić.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-02-14 21:55:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.02.2013 21:49, Liwiusz pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Dowód osobisty ze starym adresem nie jest sfałszowanym dokumentem.

    Czytaj uważniej. Nie piszę o nieaktualnym DO tylko o złożeniu fałszywego
    oświadczenia "tu mieszkam" przy meldowaniu się.

    > Akurat w sprawach cywilnych faktyczny adres zamieszkania jest ważniejszy
    > od adresu zameldowania. A jeśli ktoś rzeczywiście gdzieś indziej

    Cóż, złożyłeś oświadczenie, że faktycznie mieszkasz pod adresem
    podawanym przy meldowaniu się. Jeśli nie było to zgodne z prawdą -
    dlaczego skłamałeś urzędnikowi, hmm? ;->

  • 14. Data: 2013-02-14 22:01:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-14 21:55, Andrzej Lawa pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Czytaj uważniej. Nie piszę o nieaktualnym DO tylko o złożeniu fałszywego
    > oświadczenia "tu mieszkam" przy meldowaniu się.

    To nic nie zmienia. Dowód z niezgodnym ze stanem faktycznym adresem nie
    jest dowodem sfałszowanym.

    > Cóż, złożyłeś oświadczenie, że faktycznie mieszkasz pod adresem
    > podawanym przy meldowaniu się. Jeśli nie było to zgodne z prawdą -
    > dlaczego skłamałeś urzędnikowi, hmm? ;->

    No i? Jakoś poza usenetem mało kto się tym przejmuje :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2013-02-14 22:12:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.02.2013 22:01, Liwiusz pisze:

    > To nic nie zmienia. Dowód z niezgodnym ze stanem faktycznym adresem nie
    > jest dowodem sfałszowanym.

    Meldując się wypełniasz dokument. Wpisujesz w nim "miejsce
    zamieszkania". Wpisujesz nieprawidłowe - popełniasz przestępstwo
    przeciwko wiarygodności dokumentów.

    Niby tak. Ale "hak" jest ;->

  • 16. Data: 2013-02-14 23:40:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2013, cte wrote:

    > Tak naprawdę mieszkam w mieszkaniu. W cudzym, bez umowy najmu.

    Znaczy Ty się nie zgodziłeś tam mieszkać i jesteś siłą
    więziony, czy właściciel się nie zgodził i się włamałeś,
    jak już ktoś pytał?

    Bo nie wiem czy kojarzysz, umowa polega na tym, że dwie strony
    się umawiają i ... już.
    W rzadkich przypadkach umowa nie sporządzona we właściwej formie
    (np. notarialnej lub pisemnej) jest nieważna, ale najem pod to
    ograniczenie nie podpada.
    Już Ty się nie martw, jak np. skarbówka zainteresowałaby się
    podatkiem od najmu (zupełnie osobna sprawa skąd ma "wziąć
    wiedzę") to żadnego papierka nie będzie potrzebowała, z powodu
    jak wyżej (znaczy że ustana umowa też jest ważna).

    > I dziwi mnie łatwość z jaką mogę bez żadnych ograniczeń
    > zmieniać adresy zamieszkania nie meldując się w ogóle

    A łatwość z jaką można przekroczyć np. ograniczenie prędkości
    na mieście Cię nie dziwi? :D

    > działki na której stoi mój (niewykończony, ale mój) dom i na której za pół
    > roku zamieszkam.

    No tu jest problem - zameldowanie powinno odzwierciedlać stan faktyczny,
    więc to co jest "na dziś", a nie to co powinno być za pół roku.

    > PPS A w ogóle to taka polityka: do 31.12.2015 ścigamy za brak meldunku (choć
    > ubolewamy nad brakiem możliwości karania) bo 1.01.2016 świat się kończy i
    > będzie to legalne.

    :D
    Przejrzyj archiwa - niejeden będzie miał problem z biurokracją,
    która dotąd bazowała na danej pt. "adres zameldowania".
    Tak naprawdę, to mamy problem braku "urzędowego adresu do doręczeń".

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-02-14 23:43:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2013, Liwiusz wrote:

    > Czasem się dzieje. Mój wuj dziesiątki tysięcy złotych stracił przez
    > takie zamieszkanie.

    Ku oświeceniu publicznemu, może podać powód?
    Tak dla ciekawości - bo ze znanych mi dotąd przyczyn utraty
    większych sum było podważenie przez US prawa do ulgi remontowej
    (przysługiwała na lokal MIESZKALNY).

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-02-15 05:00:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ku oświeceniu publicznemu, może podać powód?
    > Tak dla ciekawości - bo ze znanych mi dotąd przyczyn utraty
    > większych sum było podważenie przez US prawa do ulgi remontowej
    > (przysługiwała na lokal MIESZKALNY).

    Niestety wiele nie napiszę, bo sprawa sprzed kilku lat, a nie będę teraz
    się o to dopytywał...

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2013-02-15 05:01:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-14 22:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Niby tak. Ale "hak" jest ;->

    Sęk w tym, że właśnie nie ma. Bo oprócz przepisu (wyłudzenie
    poświadczenia nieprawdy) powinien być jeszcze zwyczaj go stosowania w
    tej sytuacji. A nie ma.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2013-02-15 07:58:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 05:00:25 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Niestety wiele nie napiszę, bo sprawa sprzed kilku lat, a nie będę teraz
    >
    > się o to dopytywał...

    Za użytkowanie budynku bez odbioru grozi kara 10tys zł.
    Prawo budowlane art. 57 pkt 7
    Ale to martwy przepis w praktyce.