  • 31. Data: 2013-02-15 18:04:57
    Temat: Re: Zameldowanie na pobyt stały
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-15 15:49, Andrzej Lawa pisze:

    > No to co? Ktoś będzie chciał mu dopiec - i już jest ktoś, kto napisze
    > donosik.

    Polacy lubią donosić, a jednak takie przypadki się nie zdarzają.
    Osobiście uważam, że w praktyce taki czyn nie byłby karany z tytułu
    wyłudzenia poświadczenia nieprawdy.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2013-02-15 19:37:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 lutego 2013 15:48:08 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Czyli nie możesz tam zamieszkać - bez balustrad z gołymi przewodami jest
    >
    > dość niebezpiecznie, nie uważasz?

    A jak będzie miał formalny odbiór(załatwienie tego to banalnie proste i balustrad nie
    musi montować i przewodów chować) to już wg urzędniczej nowomowy będzie bezpieczny?

    > Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    >
    > są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    >
    > I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

    Konkurujesz ze Stokrotką podpisami?

  • 33. Data: 2013-02-15 20:39:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.02.2013 19:37, Kris pisze:

    > A jak będzie miał formalny odbiór(załatwienie tego to banalnie proste i
    > balustrad nie musi montować i przewodów chować) to już wg urzędniczej
    > nowomowy będzie bezpieczny?

    Formalnie nie powinien mieć odbioru bez balustrad i z gołymi gniazdkami.

    Jak bywa w praktyce - wiadomo. Ale cóż - to, że uda ci się np. kradzież
    nie do wykrycia nie oznacza, że jest przez to legalna ;->

    PS: ciągle nie umiesz wierszy zawijać, ofiaro losu?

  • 34. Data: 2013-02-15 20:40:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Konkurujesz ze Stokrotką podpisami?

    Ze stokrotką to ty konkurujesz łamaniem cywilizowanych zasad pisania i
    chełpieniem się tym.

    Cóż, jesteście do siebie tacy podobni...

  • 35. Data: 2013-02-16 12:03:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Feb 2013, cte wrote:

    > Znaczy jak chcę pożyczyć od kumpla auto żeby pojechać na badanie do szpitala
    > do innego miasta a on mi chce dać kluczyki to:
    > 1. Spisujemy umowę użyczenia (notarialnie)

    A nie wystarczy jak umowę zawrzecie USTNIE?

    > o czym zapomniałem?

    O tym, że umowa może być zawarta nawet niewerbalnie (bez słów, wyrażonych
    czy to na piśmie czy słowami), np. kładziesz kioskarzowi odliczoną
    kwotę i pokazujesz co chcesz, on bierze pieniądze i Ci daje i ...już.
    Umowa zawarta.

    Oczywiście, argumentacja jest a contrario - usiłujemy Ci pokazać,
    że ZAWARLIŚCIE UMOWĘ!
    Umowa to nie papierek, to "wyrażenie woli" przez zainteresowanych.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2013-02-18 09:16:47
    Od: cte <c...@o...eu.com>

    > On Fri, 15 Feb 2013, cte wrote:
    >
    > Oczywiście, argumentacja jest a contrario - usiłujemy Ci pokazać,
    > że ZAWARLIŚCIE UMOWĘ!
    > Umowa to nie papierek, to "wyrażenie woli" przez zainteresowanych.

    OK, rozumiem to, ale ja Wam usiłuję pokazać że umówiliśmy się że ja będę
    mógł w mieszkaniu zostać, mieszkać, płacić za nie ale nie będę się
    meldował. To dlatego nie chcę zameldować się "urzędowo" argumentując że
    przecież tutaj mieszkam.

  • 37. Data: 2013-02-18 09:19:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 09:16, cte pisze:

    > OK, rozumiem to, ale ja Wam usiłuję pokazać że umówiliśmy się że ja będę
    > mógł w mieszkaniu zostać, mieszkać, płacić za nie ale nie będę się
    > meldował.

    Umowa w tej kwestii jest nieważna, jako niezgodna z obowiązującym prawem.

    > To dlatego nie chcę zameldować się "urzędowo" argumentując że
    > przecież tutaj mieszkam.

    To się nie melduj, ale też nie oczekuj, że będziesz się mógł zameldować
    gdzieś, gdzie nie mieszkasz.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2013-02-18 10:26:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Feb 2013, cte wrote:

    > OK, rozumiem to, ale ja Wam usiłuję pokazać że umówiliśmy się że ja będę mógł
    > w mieszkaniu zostać, mieszkać, płacić za nie ale nie będę się meldował.

    Odpowiedź Liwiusza podeprę przykładem: a jakbyś się umówił, że Groźny
    Zbycho zabije Twojego uciążliwego sąsiada, to taka umowa będzie WAŻNA?
    Znaczy idziesz do sądu i żądasz zapłaty kary umownej, bo Groźny Zbycho
    nie wywiązał się w terminie... :>

    > To dlatego nie chcę zameldować się "urzędowo"

    Dobrze kojarzę, że chwilowo jest to niezgodne z prawem, ale niekaralne?

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2013-02-18 18:47:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cte wrote:

> [...]
    > mógł w mieszkaniu zostać, mieszkać, płacić za nie ale nie będę się
    > meldował. To dlatego nie chcę zameldować się "urzędowo" argumentując że

    nie mozesz umawiac sie na cos co jest niezgodne z prawem.
    to znaczy mozesz, ale taka umowa jest nie wazna z definicji.

    twoje chcenie lub nie, akurat niewiele tu znaczy.