  • 1. Data: 2011-10-21 12:36:41
    Temat: Założenie sprawy cywilnej - który sąd właściwy?
    Od: "kk" <e...@p...pl>

    Witam, jak w temacie. Prokuratura odrzuciła mój wniosek o popełnieniu
    przestępstwa, jednak zaznaczony w uzasadnieniu, iż mam prawo dochodzenia
    swych roszczeń na drodze cywilnej. Przestępstwo zostało popełnione w miejscu
    mojego zamieszkania (art 214 kk), czyli Wrocław, osoba która chcę oskarżyć
    mieszka w Warszawie. Zastanawiam sie nad złożeniem pozwu w Wrocławiu, ale
    jeżeli sprawa zostanie przeniesiona do Warszawy to wyjdę na tym jak Zabłocki
    na mydle. Proszę o pomoc fachowców.

    Pozdrawiam

    Kasia

  • 2. Data: 2011-10-24 10:37:43
    Temat: Re: Założenie sprawy cywilnej - który sąd właściwy?
    Od: "kk" <e...@p...pl>

    Nikt nie pomoże czy mój post jest niewidoczny?

  • 3. Data: 2011-10-24 12:10:55
    Od: grzech <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-24 12:37, kk pisze:
    > Nikt nie pomoże czy mój post jest niewidoczny?

    Raczej nie wiadomo o co chodzi. Art 214 jak i 212 są ścigane z
    oskarżenia prywatnego. W związku z tym prokuratura mogła jedynie odmówić
    ścigania z urzędu przestępstwa ściganego z oskarżenia prywatnego.
    Wyjaśnić należy co to znaczy "Prokuratura odrzuciła mój wniosek o
    popełnieniu przestępstwa".

  • 4. Data: 2011-10-24 13:17:20
    Od: "kk" <e...@p...pl>

> [...]
    > to znaczy "Prokuratura odrzuciła mój wniosek o popełnieniu przestępstwa".

    Kurcze, pomyłka, chodziło mi o Art. 241 kk, przepraszam czeski błąd.
    Prokuratura oddaliła wniosek, gdyż takne informacje zostały rozpowszechnione
    kilku - kilkunastu podmiotom i osobom, czyli do grupy określonej, co nie
    jest przestępstwem. Gdyby informacje zostałyby wysłane do nieokreślonej
    grupy odbiorców, wówczas nosiłoby to znamiona przestępstwa. Podsumowując:
    przestępstwo popełnione we Wrocławiu - zostały wysłane informacje mailem w
    kilka miejsc ze skopiowanymi aktami sądowymi, stawiającymi mnie w przykrym
    dość świetle, czym czuję sie pokrzywdzona - wszystko trafiło do moich
    znajomych dalszych i bliższych do Wrocławia, gdzie również mieszkam. Osoba
    wysyłająca to mieszka w Warszawie. I tu pytanie - gdzie będzie finalnie
    sprawa, jeśli zdecydowałabym się złożyć pozew cywilny..?

    Kasia

  • 5. Data: 2011-10-24 13:53:55
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Złóż z uwagi na Twoje miejsce zamieszkania jako pokrzywdzonej, po co masz
    sobie komplikować.
    I nie pytaj "co zrobi Sąd", bo nie znamy kalendarzyka sędzin i "tych dni".

    -----

  • 6. Data: 2011-10-24 14:05:48
    Od: "kk" <e...@p...pl>

    > Złóż z uwagi na Twoje miejsce zamieszkania jako pokrzywdzonej, po co masz
    > sobie komplikować.
    > I nie pytaj "co zrobi Sąd", bo nie znamy kalendarzyka sędzin i "tych dni".

    W zasadzie ku temu są 2 argumenty - moje miejsce zamieszkania i miejsce
    występku.

    Dzieki